NINE

3.6K 322 4
                                    


Saejin berjalan di kaki lima untuk ke sekolah pada keesokkan harinya. Dia tidak mahu menumpang Sehun dan lebih sanggup keluar awal pada hari itu. Adengan malam tadi asik bermain di fikirannya membuatkan Saejin berasa sakit hati.

"Aishhh!!" Kakinya dihentak kuat.

"Kalau aku dapat perempuan tu memang aku-- Argghh!! Saejin wake up!! " jeritnya ditengah-tengah jalan itu tidak kisah akan pandangan pelik yang dilemparkan oleh orang awam.

"Kim Saejin. Kau ni stupid tahu tak? " Ujarnya lagi .

"Uiii!! Kim Saejin!!"

Saejin menoleh ke belakang dan "Baekhyun?" Soalnya.

"Yahh!! Mana Sehun? " Soal Baekhyun kepada Saejin yang masih blur melihat kehadiran lelaki itu.

"Awak buat apa kat sini?" Soal Saejin pelik kerana Baekhyun mempunyai keretanya sendiri dan mengapakah dia perlu berjalan kaki.

"My baby is sick and I sent her off to carshop.." Baekhyun mencebik.

"Baby? Hahaha.. nampaknya awak betul- betul sayangkan kereta tu.." Saejin tertawa.

"Well.. Thats my first car after all. BTW mana Sehun? Bukan awak selalu naik dengan dia ke?" Soal Baekhyun.

"Dia.. Dia.. Dia bangun lambat so saya rase saya nak jalan kaki jelah. Lagipun boleh hirup udara segar." Saejin menjawab sambil tertawa kekok.

"Ermm.. Apapun macam ada jodoh pulak kita jumpa kat luar ni. Jom saya belanja breakfast!" Tanpa menunggu jawapan dari Saejin, Baekhyun terus menarik tangan gadis itu ke kafe yang terdekat.
_____

Saejin merenung kosong ke luar tingkap tanpa memberikan tumpuan kepada guru yang sedang mengajar. Tanpa disedarinya Sehun sedang merenung ke arahnya, pelik dengan gadis itu yang selalu ceria tetapi diam sahaja pada hari itu. 'Takkan sebab tu?'

"Kau tengok apa?" Soal Kai yang berada disebelahnya.

"Tak ada apalah." Jawab Sehun lalu mengalihkan pandangannya tetapi masih mengerling ke arah gadis itu beberapa kali.

"Saejin-ssi! " Suara lantang Mr. Jung yang sedang mengajar mengejutkan Saejin.

"Ne?" Soalnya.

"Are you not feeling well? Your face is dead pale." Soal Mr. Jung.

"Ani.. Seongsaengnim.. Cuaca panas sangat kot." Jawabnya.

"Oklah. Kalau awak rasa tak sihat cepat-cepat pergi bilik rawatan. arasseo?" Saejin mengangguk dan kembali memandang keluar tingkap. Sehun hanya boleh melihat gadis itu dengan risau walaupun dia sendiri mahu membantunya.
___

Masa rehat menjelang dan semua rakan kelas Saejin mengelilinginya. Saejin tersenyum kepada mereka sambil meyakinkan mereka yang dirinya sihat dan tiada perkara buruk akan berlaku sebelum meminta diri untuk ke tandas dan tanpa disedarinya seseorang mengekorinya dari belakang.

Air ditadah menggunakan tangannya dan terus dibasahkan wajahnya untuk menyegarkan kembali wajahnya tidak seceria selalu hanya disebabkan apa yang dinampak olehnya semalam. Badannya disandarkan di dinding dan satu keluhan dilepaskan.

"You are seriously joking Kim Saejin! " Bisiknya kepada dirinya dan hanya termenung tidak kisah akan pandangan pelik yang di dapatnya oleh pelajar perempuan yang juga menggunakan tandas itu.

Setelah 5 minit berlalu Saejin berdiri dan terus melangkah keluar dari tandas hanya untuk bertemu dengan Sehun yang sedang bersandar pada dinding dan memeluk tubuhnya sambil merenung ke arah Saejin.

Saejin berdehem dan tersenyum kekok. "Kau buat apa kat sini?" Soalnya.


Sehun menolak badannya ke hadapan dan berjalan menghampiri Saejin sebelum menunduk bagi menyamakan aras mata mereka membuatkan Saejin blush. Sehun tersenyum kecil sebelum menjentik dahi gadis itu membuatkan Saejin menjerit kesakitan dan bisikkan dari pelajar perempuan timbul disekeliling mereka.

"Apa kau buat ni bodoh?!" Marah Saejin sambil mengurut dahinya yang sudah kemerahan.

Sehun tertawa kecil. " Annoying kaulah. Well. Dari pagi tadi aku tengok mood kau down je.. ade masalah?" Soal Sehun.

"N-none of your bussiness Sehun. Dah! pergi blah aku nak pergi makan." Saejin menolak Sehun dan berjalan pergi tetapi Sehun yang tiba-tiba sahaja memeluk bahunya membuatkan Saejin blush tetapi berjaya dilindungnya.


"Let's go together. Lagipun kita rehat sama-sama." Kata Sehun.

"Suka hati kaulah."
____

"I'm going to dance with Saejin. " Kata-Kata Sehun membuatkan Saejin tersentak dan lantas memandang Sehun yang sedang nenghulurkan tangannya.

"Menari? Tapi.." Saejin yang mahu menolak serta-merta terdiam apabila melihat wajah Sehun yang nampak menakutkan itu.

"O----K.." Blasnya dan terus menyambut tangan lelaki itu membuatkan dadanya berdegup kencang. 'Oh Sehun.. Just what have you done to me?'

"Aku mana tahu nak menari !" Marah Saejin.


"Ikut jelah step aku! Kau dah janjikan nak tolong aku balik! Kau ingat jadi model tu free je?" Bisik Sehun.

"Arasseo.." Saejin mencebik dan Sehun tersenyum melihat kecomelan gadis itu.

Saejin menekan kedua-dua bibirnya untuk menahan dirinya daripada tersenyum dengan keadaan ini. Pandangan semua ahli kelab menari sudah tidak diendahkan lagi.


"Jihun cakap kau tiba-tiba buat perangai pelik masa balik dari shopping dengan dia, kenapa?" Soal Sehun.

"Just.. Don't feell well." Jawab Saejin dengan perlahan.

"Kau jangan salah faham pulak. Aku bukan care pasal kau. Aku just nak tahu."

"Aku tahu." Saejin menundukkan kepalanya memandang step tarian yang dilakukan oleh Sehun dan mengikutnya dengan betul .


"Kenapa kau jadi macam tu?" Soal Sehun dengan perlahan membuatkan Saejin mengangkat kepalanya.

"Jadi apa?" Soal Saejin kembali. Sehun hanya menggelengkan kepalanya dan Saejin kembali memandang ke bawah.

'Kau nampak aku dengan perempuan tu kan? Sebab aku nampak kau.' Bisik hati Sehun dan tanpa disedarinya dia tersenyum memikirkan yang kemungkinan Saejin cemburu dengan gadis semalam.


Setelah habis tarian mereka berdua Saejin mengemas barangnya dan menoleh ke arah Sehun dan Kai dan Lay. Senyuman dilemparkan kepada seatmatenya Lay tetapi Kai dijelingnya sebelum memandang Sehun.

"Kau nak pergi mana?" Soal Sehun.

"Aku nak pergi vocal club. Aku dah janji nak tolong Baekhyun untuk projek dia pulak. Annyeong. " Saejin terus beredar tanpa menunggu kata-kata dari Sehun.

"Baek--- Hyun?" Wajah menyampahnya ditayangkan. 'Ishh.. Aku akan pastikan Baekhyun takkan dapat dia walaupun dia bukan milik aku.' Getus hatinya.
____

TBC..

Minta maaf sebab lambat update :)

BTW. Terima kasih kepada semua pmbaca! ♡♡♡

Don't Tell Him (Sehun Malay ff) -Complete-Where stories live. Discover now