Epilogue (Part 3)

1.9K 135 25
                                    


"Jongin!!" Sehun memanggil apabila melihat kelibat rakannya itu dihadapan vending machine. Tanpa menunggu lama terus dia berlari ke arah Kai yang bertopengkan riak penuh kerisauan.

"Sehun.." Kai mengetap bibirnya sebelum membukanya kembali tetapi terhenti apabila bahunya dilanggar dari belakang sebelum melihat Sehun sudah berada dilantai kerana tumbukan yang diterimanya.

"Hwanhee!" suara Kai meninggi sebelum membantu Sehun untuk berdiri kembali.

"Apa awak buat ni Hwanhee?!" Marah Jaemi tetapi itu masih tidak dapat mengalahkan amarah Hwanhee terhadap Sehun.

"Saejin cakap dengan aku yang Hyung selalu sibuk sampai kadang-kadang tak ada masa untuk dia tapi aku gelakkan je sebab aku ingatkan dia main-main! Tapi sebenarnya dia cakap benda betul! Kalau jadi apa-apa kat dia jangan harap aku akan biarkan Hyung pergi dekat dengan dia!" ujar Hwanhee. Tangannya yang berada disisinya digenggam.

Sehun mengetap bibirnya. Ya. Memang semua ini salahnya kerana tidak meluangkan masa buat gadis itu, sehinggakan janjinya untuk membawa gadis itu bercuti 9 bulan lepas pun tidak ditepatinya lagi, tetapi dia bekerja dengan kuat untuk Saejin juga. Dia mahu isterinya dan anak-anaknya happy dengan kehidupan yang senang. Tetapi tidak pernah terlintas difikirannya Saejin akan berasa lonely.

"Pleaselah Hyung! Jangan buat aku menyesal sebab putus asa kat dia. Aku bagi dia dekat Hyung sebab aku nak dia happy sebab aku tahu Hyung boleh buat dia bahagia.."

"Mian.." bisik Sehun.

"Say that to Saejin Hyung. This is your last cahnce.. Kalau lepasni benda macam ni jadi lagi.. I'm sorry but I'm going to take her away from you. " pesan Hwanhee. Tangan teman wanitanya digenggam sebelum beredar bersama.

"Sehun! Saejin cari kau.." Tao yang tiba-tiba muncul di kawasan itu berkata membuatkan Sehun tersedar sebelum dengan pantas berlari mengekori Tao.

Pintu bilik yang menempatkan Saejin dirempuh dan air matanya jatuh melihat gadis itu diatas katil dengan dahi yang berkerut.  Entah mengapa dia rasa bersalah level 1000X ketika itu, rasa mahu bunuh diri pun ada kerana meninggalkan Saejin. Isterinya dirapati. Bunyi derapan kaki Sehun menangkap perhatian gadis itu. Saejin tersenyum lebar melihat Sehun.

"Sehun. Hug me.." rengek Saejin dan tanpa menunggu lama terus dipeluknya tubuh isterinya.

"Baby, I'm sorry. I'm so so so sorry.. Aku janji aku takkan buat dah.. Aku janji aku takkan tinggalkan kau dah.. Aku janji aku akan luangkan masa yang cukup untuk Kau. Aku minta maaf seb--"

"Sehun.. That's enough.. You are talking too much darling.." bisik Saejin dengan lemah. "You are here now right? Please stay beside me until everything is done Sehun-ah."

Sehun menggengam tangan kiri Saejin dengan lebih erat dan mengangguk sebelum mencium bibir gadis itu. Rambut Saejin diusap. "Let's do this together Saejin. " ujar Sehun membuatkan isterinya tersenyum kecil sebelum mengangguk perlahan.
______

"Oh Mijoo!! Stop bullying your brother will you?" ujar Saejin, budak lelaki yang sedang menangis terduduk diatas lantai didukung.

"Mijoo tak bulli dia! Dia yang kacau Mijoo dulu! Omma selalu sayang Miho lebih dari Mijoo!" balas anak gadisnya.

Saejin mengeluh. Anak gadisnya yang berusia 6 tahun dihadapannya dilihat sebelum meletakkan Miho yang berumur 2 tahun di atas lantai kembali. Mijoo yang masih muncung sedepa ditarik rapat ke arahnya dan mencium pipi gadis kecil itu sebelum duduk bersila.

"Macam Mijoo jugak.. Bukan Mijoo lagi sayang appa dari omma?" soal Saejin membuatkan Mijoo memandang ke arahnya dengan mata yang berkaca.

"Aniyo!" akhirnya gadis itu menangis. "Mijoo sayang appa dengan omma sama banyak. Mijoo cuma sayang Miho kurang sikit. "

Don't Tell Him (Sehun Malay ff) -Complete-Where stories live. Discover now