THIRTY-THREE

3.5K 253 15
                                    

Hari itu seperti biasa. Cuaca diluar masih sejuk dengan salji yang melitupi jalan raya dan pokok-pokok disebabkan ribut salji kecil yang berlaku malam tadi. Salji masih turun dari awan yang tinggi di langit menampakkan keadaan diluar sungguh tenang.



Sehun merehatkan tubuhnya di tepi tingkap sambil memerhatikan salji-salji putih itu bagaikan keresahannya hilang bersama angin sepoi-sepoi yang meniup salji itu ketepi. Betapa dia berharap salji ini akan berkekalan tetapi bila difikir disudut lain musim kesukaan Saejin adalah musim luruh jadi dia mematikan kemahuannya itu kerana Saejin adalah keutamaannya.


Masuk hari ini sudah hari ketiga dia menetap di UK. Rasa malu menumpang itu memang ada tetapi Mr. Kim dan Mrs. Kim pasti akan memberikan alasan bahawa Saejin juga pernah menetap dirumahnya dahulu sekali gus membuatkan dia berasa tenang semula dan bertekad untuk tidak pulang sehingga Saejin menjadi miliknya.


Baginya Lee Hwanhee bukanlah lelaki yang jahat dan mungkin lebih baik darinya ada kemungkinan juga Hwanhee adalah yang terbaik buat Sa--' wait, apa yang aku fikir ni? Nyah kau fikiran negative! Saejin is mine, Saejin is mine' kepalanya digeleng perlahan.



"Yah Saejin Kim! You B*tch!" suara seorang gadis mencarut di dalam bahasa inggeris memarahi Saejin dari luar membuatkan Sehun memandang ke timbunan Salji diluar.


Di situ Saejin berada berlari dari tiga orang gadis eropah yang sedang membaling 'snowball' ke arah Saejin yang sedang memeluk beberapa biji bola salji ditangannya sambil bergelak ketawa dan Sehun yakin bahawa mereka adalah rakan gadis itu tapi bukankah Saejin sendiri yang memberitahunya yang dia tidak pandai bergaul dengan perempuan?



"Wow Jane! How fast you are chasing me? I'm so scared!!" Saejin memerli kepada gadis eropah yang mencarut tadi. Sudah nyata yang gadis itu berlari dengan sungguh perlahan disebabkan Salji yang dalam. Saejin pula bertumerusan membaling bola salji kepadanya.


"You stupid! I'll kick your ass you little kid!" Jane membalas dan mempercepatkan lagi langkahnya sehingga tubuh Saejin dipeluk dari belakang sebelum menolak Saejin jatuh ke atas tanah.


"Hey!!! I got her!" Jane menjerit kepada rakan yang lain dan tergopoh-gapah mereka datang untuk membalas dendam kepada Saejin.


Sehun tersenyum. Saejin nampak begitu gembira dan betapa dia berharap Saejin gembira disebabkan olehnya dan bukan orang lain. Dengan patas Sehun berlari ke almarinya dan menarik sweater tebal sebelum memakaikannya pada tubuhnya. Seperti kanak-kanak yang excited dia keluar untuk join mereka memandangkan Hwanhee tiada. Inilah masa untuk mencuri kembali hati Saejin.
_______

"Are you alone today Saejin? Where is aunty and uncle?" Elle yang berada disebelah Jane bertanya. Setelah penat bermain salji mereka berempat berehat di bawah pokok tetapi itu tidak bermakna perang salji mereka sudah tamat.


"Work and No, theres someone in my house now." Saejin menjawab.


"Who? That Hwanhee kid? Ugh That kid.. his name just so hard to be pronounce! " Kay merungut.


"No. Someone else." Saejin menjawab selamba.


"Who?" Jane menyoal tetapi tersentak dengan jeritan Kay.


"Oh my gosh! I just saw a hottie! Don't turn your head because he is mine! He is on the way here! Gosh Saejin! That someone in your house so hot!" Kay ber 'fangirling' tiba-tiba membuatkan ketiga-tiga mereka menoleh.


"Sehun?" Saejin memanggil perlahan.



"H-hey.. can I join?" Sehun menyoal. Pipinya yang sedikit merah menambahkan kecomelannya.


Don't Tell Him (Sehun Malay ff) -Complete-Onde histórias criam vida. Descubra agora