FORTY - THREE

2.5K 222 1
                                    

'Unnie.. Rumah Hani malam ni ada majlis.. unnie boleh datang x? kalau boleh nanti Hani bagi alamat.'- Hani.

'On ^^ ' -You.

Selesai membalas mesej itu Saejin berguling-guling di atas katilnya. Sekejap merenug dinding. Sekejap bercakap seorang diri dan pelbagai lagi. Sejak pergaduhannya dengan Sehun hari itu, langsung mereka tidak bergurau senda walaupun berkali-kali Sehun cuba membuat lawak.

"Saejin-ah! ada orang datang nak jumpa kamu ni!" Jeritan Mrs Kim membuatkan Saejin mengeluh.

"Siapa pulak yang datang ni.. kacau weekend aku betul." rungutnya dan berjalan keluar lalu turun ke bawah hanya untuk terserempak dengan Mrs. Kim dan Mrs. Oh yang sedang berbincang tentang fesyen.

"Siapa yang datang omma?" Saejin menyoal.

"Tengoklah sendiri.. siap bawa bunga bagai.." Mrs Kim berkata dan Mrs Oh hanya tersenyum senget dan memberi isyarat supaya dia pergi.

Mahu tidak mahu Saejin tetap juga berjalan ke arah pintu dan satu figura yang amat dikenalinya berdiri disitu dengan memakai baju sut dan sejambak bunga di tangan kirinya. Walaupun figura itu membelakanginya dia tahu siapakah gerangannya.

"Kau buat apa ni?" Saejin menyoal dan terus sahaja lelaki itu menoleh dengan senyuman manisnya.

"Did I say it already how pretty you look today? As pretty as this flowers but more." bunga itu diserahkan kepada Saejin.

Dahi Saejin berkerut tetapi tangannya tetap juga mengambil bunga itu. Siapa tidak pelik melihat tuan rumah datang ke rumah sendiri hanya untu bertemu dengan tetamu memerangkap tunangnya?.

"Seriously Oh Sehun. Apa semua ni?" Saejin menyoal.

"Last time I check my name is 'Saejin's' and who is Oh Sehun?"

Ayat itu membuatkan Saejin hampir tertawa tetapi cepat-cepat bibirnya diketap.

"You're Crazy, Sehun. " Saejin menggeleng dan akhirnya dia tersenyum.

"Wah.. adakah senyuman itu bermaksud Saejin sudah tidak merajuk lagi?"

"Apa kau buat ni ha? peliklah.."

"Aku nak pujuk kau.. I miss you baby."

"Dengan datang rumah sendiri pakai sut?"

"You're a girl too.. so aku fikir kau pun nak situasi dimana 'Si boyfriend datang rumah girlfriend untuk memujuk girlfriendnya'."

"What? Who says?"

"Luhan .."

"Lol.. Luhan memang jenis romantik macamtu eh? Sebab kalau ya.. cakap dengan dia bukan semua perempuan suka lelaki romantik. I love you the way you're Hunnie."

Sehun tersenyum. "So boleh aku peluk kau?" Saejin mengangguk dan terus Sehun menarik gadis itu ke dalam pelukkannya.

"Boleh aku cium kau?"

"Jangan melebih stupid. Our moms is watching."

Wajahnya yang dibenamkan di leher Saejin diangkat dan memang bebar Mrs Oh dan Mrs Kim sedang memerhatikan mereka berdua dengan senyuman mengusik dan Sehun hanya membalas senyuman itu kembali.

"Mrs Kim.. Can I bring you daughter out to get some food?"

"Oh? Of course Sehun-ah.. ambiklah dia.. nak culik pun tak ape." jawab Mrs. Kim .

Saejin meleraikan pelukan dan menoleh menandang Ommanya dan menjelirkan lidahnya. Sehun pula dipandang dan menekan kedua belah pipi lelaki itu. "Tunggu Sini aku tukar baju.. and kau tak payah tukar baju.. Nanti lepas makan aku nak ajak kau pergi satu tempat."

"Hurm? pergi mana?"

"Rumah Hani."
______

Majlis Hani yang dihadirinya bersama Sehun pada malam itu agak meriah dengan kehadiran sanak saudara keluarga gadis itu. Entah mengapa hatinya berasa tidak senang dari awal. Seakan-akan sesuatu akan terjadi ditempat ini.

Sehun yang berada disebelahnya sudah menggenggam erat tangan Saejin tatkala dia sedar akan perubahan gadis itu. Tak dapat dinafikan tetapi dirinya juga ada perasaan pelik dengan majlis itu.

"Ah? Unnie!" Sedikit menjerit Suara Hani kedengaran dari jauh.

Saejin tersenyum. Cantik. Gadis itu nampak cantik seperti dia adalah watak utama bagi majlis itu. Saejin berjalan ke arah gadis itu bersama Sehun dan beberapa saat selepas itu terus mereka berada dalam pelukkan.

"You look beautiful Hani-yah."

Hani tersenyum mesra. "Unnie pun.."

"Gomapda.. By the way harijadi siapa hari ni?" Saejin menyoal.

"Erm.. actually.. bukan birthday party tapi..." Hani mengetap bibirnya membuatkan Saejin agak ternanti-nanti dengan jawapannya.

"Hey Hani Parents kau pang--" Suara yang familiar itu membuatkan mata Saejin agak membesar . "Saejin?" lelaki itu menyoal.

"B-Baekhyun? Awak buat apa kat sini?"

"Erm.. Saejin-ah.. --" kali ini kata-kata Baekhyun pula yang dipotong.

"Kami dah bertunang!" Ujar Hani dengan pantas dan Baekhyun menjegilnya.

"Mwo?!" Saejin dan Sehun menyoal serentak.

"Congrats!" Sehun mencelah dengan cepat. Gembira hatinya mendengar berita itu. Maknanya peluang Baekhyun untuk merampas Saejin makin tipis.

Lain pula keadaan Saejin. Dia hanya berdiam diri. Air liurnya ditelan sebelum memandang Hani dengan penuh perasaan bersalah dengan tangannya sudah menggenggam tangan Sehun.

"Sehun kau tunggu sini kejap.. Baekhyun-ah.. saya nak cakap sikit dengan awak.." Ujar Saejin dan terus beredar ke tempat yang lebih sunyi dan diikuti oleh Baekhyun.

Hani dan Sehun sudah berpandangan sesama sendiri. Apakah maksud Saejin dengan tindakannya ini? Hani mengetap bibirnya. Rasa marah mula menguasai dirinya.

"Oppa nak pergi ambik air.. Hani nak?" Sehun menyoal secara tiba-tiba membuatkan Hani sedikit terkejut. Takkan itu sahaja reaksi Sehun melihat bakal isterinya bersama lelaki lain?.

"Tapi.. dorang tu.. Oppa tak marah ke?"

Sehun menggeleng perlahan. "Nan Saejinnie mideo. (I believe in Saejin.)" Jawab Sehun dan hanya tersenyum.
______
TBC...

Not in the mood :(
Sorry late.. I'm busy af. Yeah busy doing nothing XD Saya cuma tiada idea.. Maafkan saya 😀:)

------------------------------
Go and read kimhyaira's ff entitled 'Revenge'. It's a great ff just try and check it out.. you're going to like it. ^^
--------------------------------

Thanks^^

Don't Tell Him (Sehun Malay ff) -Complete-Where stories live. Discover now