TWENTY-TWO

3.1K 270 2
                                    

Saejin kaku apabila Sehun berjalan melepasinya keluar dari apartment itu. Keadaan apartment itu menjadi senyap dan sunyi kecuali suara Hyemin yang sedang merengek-rengek. Saejin hanya berdiri dengan fikiran yang kosong seperti patung tanpa berkelip sekali pun.

'What the hell just happened?' soal hatinya . Semuanya berlaku dengan terlalu pantas sehinggakan fikirannya hampir gagal berfungsi ketika itu.



"Saejin.. are you ok?" soal Seungcheol tetapi tiada balasan dari Saejin sebelum gadis itu jatuh terduduk.


"Wake me up from this nightmare, Seungcheol.." kata Saejin dengan perlahan dan rohnya pada masa itu bagaikan sudah meninggalkan jasadnya.


"Saejin? " kali ini suara Jihye pula memanggilnya.


"Eun.. Jihye... haha.. So that Eun Jihye girl is you all the time? Wow! what a fool am I for not realized it?!" Saejin tertawa kecil seperti orang yang sudah hilang kewarasannya.

"What are you talking about Saejin? Siapa lelaki tadi tu?" soal Jihye.


"Why did you asked me? You know well who is he unnie! Oh Sehun your ex-boyfriend!" jerit Saejin sebelum membenamkan wajahnya pada lututnya.

"Saejin! Behave!" ujar Minhyun.

"I'm hurt oppa.. So hurt.. " esak Saejin.

"Saejin.." panggil Jihye lagi dan memberi isyarat kepada Mingyu, Seungcheol dan Minhyun untuk beredar dan mereka bertiga hanya menurut.


"Unnie tak faham apa yang kamu cuba nak sampaikan. But trust me.. Unnie tak pernah ingat yang unnie pernah jumpa dia.. and stop being like this Saejin-ah.. Unnie tak berharap reunion kita jadi macam ni.." pujuk Jihye.


"What should I do Unnie? I can't hate you eventhough it's you who he love so dearly. Saejin... "Saejin menggigit bibirnya tidak dapat menghabiskan kata-katanya.


"Saejin.." panggil Jihye dengan lebih lembut.

"Mianhae unnie.. " bisik Saejin sebelum berdiri dan berlari keluar dari rumah itu tanpa menghiraukan panggilan Jihye.
_____

Saejin melangkah masuk ke dalam rumah agam keluarga Oh dan kebetulan Mrs Oh berada disitu sedang berbual dengan beberapa orang maid. Apabila tersedar akan kehadiran Saejin, Mrs Oh terus berdiri dan mendapatkan gadis itu.

"Saejin.. kenapa dengan Sehun-- Oh? Kamu menangis? Kenapa ni? Kamu ok?" soal Mrs Oh dengan nada risau.


"G-gwaenchanayo.. Sehun ada ke Aunty?"


"Ada kat atas dalam bilik dia.. dia balik sejam yang lepas, lepastu dia terus naik bilik dia dengan mata merah.. kamu berdua bergaduh ke?"

"A-aniyo Aunty.. Just some missunderstanding.." Saejin tersenyum lemah. Dia mahu memberitahu Mrs. Oh segalanya tetapi mengetahui bagaimana Mrs Oh tidak suka akan Ji eonnie, Saejin hanya mendiamkan diri.


"Arasseo.. Berbaik cepat-cepat ok? Pergi naik atas rehat.. Jangan fikir banyak sangat and satu lagi.. Tadi Eomma kamu telefon dia suruh kamu telefon balik sebab kamu tak angkat tadi." kata Mrs Oh.

"Ne.. gomawoyo aunty..." Ucapnya sebelum bergerak ke tingkat atas.


Pintu bilik Sehun direnung sebelum mendekatinya. Tangannya di genggam untuk mengetuk pintu itu tetapi tangannya bagaikan dipegang oleh sesuatu sehingga menghalangnya untuk melakukannya. Saejin menggigit bibir bawahnya dan mengeluh. Perlahan-lahan dia melatakkan tapak tangannya di atas pintu itu.


"Please.. be safe in there.. don't do anything stupid. I love you.." bisiknya sebelum beredar masuk ke dalam biliknya.

Saejin merebahkan badannya diatas katil dan merenung lama siling diatasnya. Hatinya masih merasa sakit mengingati hal tadi. Jadi memamg benar confession Sehun tempoh hari hanyalah tipu semata-mata? Keluhan berat dilepaskan sebelum melelapkan matanya dan terus hanyut dalam mimpinya.
________

Deringan dari handphonenya membuatkan Saejin perlahan-lahan membuka matanya dengan tangannya meraba-raba bahaguan dalam begnya untuk mencari handphone. Setelah menjumpainya Saejin menjawab panggilan itu dengan hanya melepaskan 'huumm.." dari mulutnya.


"Saejin.. Eomma ni.." kata si pemanggil dan mata Saejin terus terbuka luas. Baru teringat pesanan Mrs. Oh tadi.

"Eomma... Mian.. Saejin lupa pula nak telefon tadi." ujar Saejin dengan suara yang dibuat seceria mungkin untuk mengelakkan Mrs. Kim tahu akan keadaannya .

"It's ok dear. Anak eomma ni baru bangun tidur ke? "


Saejin tersenyum lemah. "Erm.. Saejin penatlah.."


"Penat? cuti pun penat?"


'Not physically tired but mentally..' bisik hatinya.


"Tidur pun boleh penat jugak eomma macam tak kenal Saejin.. Ah.. eomma call ada ape?" soal Saejin. Jika boleh dia mahu mematikan panggilan secepat mungkin. Dia tidak mahu Eommanya sedar akan apa yang di alaminya dan risau akan dirinya.


"Dah 6 bulan eomma tak jumpa kamu.. Saejin nak balik?" soal Mrs Song.


"B-balik? maksud eomma balik UK? "


"Hurm.. lagipun, Mr. Oh cakap perangai kamu dah makin elok dan Appa pun nak kamu balik.. sambung belajar kat sini.. Tapi kalau kamu tak nak tak apa.. Eomma tak paksa.. cuma eomma kena belikan apartment kat sana.. Eomma tak nak kamu susahkan Keluarga Oh dah.." Jelas Mrs. Kim.


Saejin diam sebentar. Mungkin ada baiknya jika dia beredar? Lagipun, Sehun tidak mempunyai sebarang perasaan terhadapnya. So Why bother to live here? but still.. It's hard to leave him..

"Saejin nak balik UK.. Tapi.. not now eomma.. maybe 2 or 3 weeks more? Saejin nak selesaikan sesuatu kat sini..but Saejin promise Saejin akan balik jumpa eomma dengan appa.. I Miss both of you after all." Ujar Saejin.

"Ok. Nanti kamu nak balik bagitahu eomma.. eomma tempah tiket flight."


"Arasseo eomma."

"Saejin.. eomma nak tanya.. is there something bothering you honey? You not sound like yourself.." soal Mrs. Kim dan Saejin tersenyum kecil.. Tiada apa yang boleh disorok dari wanita ini.

"Saejin minta maaf eomma tapi Saejin tak nak cerita apa-apa untuk masa sekarang bila Saejin dah sedia Saejin cerita.. Saejin tak nak buat eomma risau."

"Ok. Tapi Baby, Ingat.. jangan pendam apa-apa sorang.. Cari kawan cerita kat dia.. Kalau kamu ada masalah cari jalan penyelesaian dan bukan jalan keluar tanpa buat apa-apa or should I say running away from it. Eomma tahu kamu kuat.. " Nasihat Mrs. Kim.

"Gomawo eomma.. " bisiknya perlahan, cuba untuk menahan air matanya.

"Erm.. Jangan stress sangat.. Jumpa nanti ok. I love you.. jangan lupa call eomma.." pesan Mrs.Kim.

"I love you too.." ucapnya dan mematikan talian.

Handphonenya dilempar ke atas katil dan berdiri untuk ke pintu. Perutnya berbunyi kerana tidak diisi dari pagi tadi dan sekarang sudah jam 10 malam. Pintunya dibuka dan tanpa disangkanya Sehun berada disitu merenung ke arahnya dengan mata tanpa perasaannya.

"S-Sehun?"

"Saejin.. Kau boleh tolong aku?" Soal Sehun dengan penuh berharap.


Saejin tersenyum lembut dan mengangguk.

"Boleh kau tolong set up meeting aku dengan Jihye noona? Aku nak jumpa dia." kata Sehun, melihat tepat anak mata gadis dihadapannya.
____________________

TBC...

Holla Guys.. sorry for late :) Enjoy!!:)

Don't Tell Him (Sehun Malay ff) -Complete-Where stories live. Discover now