TWENTY-THREE

3.1K 269 9
                                    

'Pang!'

Tahu bunyi apa? Ya.. itu adalah bunyi hati Saejin yang baru sahaja pecah disebabkan permintaan dari Sehun. Wajah Sehun direnung dan air mata bertakung di tubir matanya mengugut untuk jatuh ke pipinya.

"Saejin? Please.. aku.. aku nak sangat jumpa dia.. aku nak cakap dengan dia.. Aku nak tanya dia macam-macam, Aku nak dia balik.." kata Sehun dan sekali lagi hati Saejin pecah berderai mendengar perkataan akhir dari Sehun.

Saejin menggigit bibirnya dan menunduk apabila air mata dari mata kirinya jatuh ke pipi. Cepat-cepat dilapnya untuk menghalang Sehun melihatnya. Kepalanya diangkat kembali.


"O-Of course Sehun-ah.. Aku tolong." jawab Saejin dengan Senyuman paksanya.

Sehun menarik Saejin ke dalam dakapannya dan memeluk erat tubuh Saejin tanda berterima kasih. Sehun mengeratkan lagi pelukkannya.. jujur katakan dia sukakan Saejin dan pada masa yang sama kemunculan kembali Jihye membuatkan dirinya konfius. Dia mahu Saejin menjadi miliknya dan pada masa yang sama dia mahukan Jihye.

"Tapi jangan expect aku akan biarkan kau rosakkan hubungan Ji eonnje dengan Minhyun oppa. " kata Saejin membuatkan Sehun meleraikan pelukkannya.

"Just a talk. Selesaikan apa yang patut. dan jangan melampau.. Tu je yang aku boleh tolong. Mian." sambungnya lagi dan melangkah kembali ke dalam biliknya sebelum menutup pintu.

Kakinya menjadi seperti jeli dan terus jatuh terduduk menangis dengan perlahan supaya Sehun tidak mendengarinya. Mulutnya ditekup dan digenggam bahagian baju yang berada di dadanya kerana terlalu sakit.


Sungguh bodoh rasanya apabila dia tersedar bahawa sebelum ini difikirnya Sehun juga mempunyai perasaan terhadapnya. Confession Sehun tempoh hari lebih menyakitkan hatinya mungkin dessicion untuk pulang ke UK adalah keputusan yang baik.
______________

Tiga hari kemudian, Sekolah bermula hanya Saejin dan Sehun sahaja yang berada di meja makan untuk bersarapan bersama beberapa orang maid disekeliling mereka yang berpandangan sesama sendiri kerana aneh dengan suasana pagi itu.

Tiada gurau tawa Saejin dan Sehun seperti pagi-pagi biasa sebelum ini. Walaupun mereka sedar akan kesunyian yang wujud di rumah ini baru- baru ini. Tuan muda kedua keluarga Oh dipandang dan jelas matanya menunjukkan aura kesuraman.

Saejin juga hanya mendiamkan dirinya dan menganggap mereka berdua seperti berada di dunia masing-masing. Setelah mendengar permintaan Sehun tempoh hari mereka berdua langsung tidak beetemu memandangkan Sehun langsung tidak keluar dari biliknya.

"Sehun.." panggilnya untuk kali pertama setelah 3 hari, Sehun melihat me arahnya.

Saejin menarik nafasnya dalam-dalam dan melepaskannya dengan perlahan. "Jihye eonni free petang ni.. aku dah tanya dia semalam.. pukul 4 petang nanti kau jumpalah dia dekat Miss Lee cafe.. Dia tunggu kau kat situ." jelasnya.


"G-gomawo Saejin.." ucap Sehun dengan perlahan.


Saejin hanya tersenyum kecil dan berdiri dari tempat duduknya lalu menyandang begnya. "Aku akan hargai ucapan terima kasih kau kalau kau balik dengan muka happy lepas jumpa dia, ok? Lagi satu, ingat jangan kacau hubungan dia dengan Minhyun oppa. Aku pergi dulu."


"Kau tak nak pergi sekolah dengan aku?" Soal Sehun.


"Nah.. aku jalan kaki je.. Jumpa nanti.." Kata Saejin dan beredar tanpa menunggu Sehun menghabiskan kata-katanya.


Tepat sahaja kakinya melangkah keluar rumah Saejin terus berlari dan berjalan perlahan apabila sudah jauh dari rumah itu.


"Sehun neo pabo.. " bisiknya sambil menggigit bibir bawahnya.


'Pin! Pin! Pin!' bunyi hon kereta itu mengejutkannya. Kepalanya ditoleh ke tepi ke arah kereta disebelahnya dan menunduk melihat Si pemilik.

"Hey, naiklah." jemput lelaki itu.


"Tak menyusahkan ke? " soal Saejin dengan kekok. Lagipun hal tempoh hari masih belum dilupakannya.


"Tak apa.. naik je. Kita satu jalan je pun." Jawab lelaki itu sambil tersenyum.


"Well.. if you insist.." bisik Saejin perlahan sebelum memasuki perut kereta dan memakai tali pinggang keledar. "Gomawo, Kai." ucapnya.


"Anything for you." Balas Kai sebelum menggerakkan kereta ferrari hitamnya yang sudah masuk kali kedua Saejin menaikinya.

Saejin membuang pandangan keluar tingkap. Sejujurnya, dia masih berasa kekok dan kurang selesa bersama Kai. Tetapi wajah ikhlas Kai membuatkan dia berasa berat untuk menolak penawarannya.


"Kenapa tak pergi sekolah dengan Sehun?" soal Kai dengan mata yang difokuskan ke arah jalan dihadapannya.

"Well.. aku, aku.. nak jalan kaki harini.. tapi terserempak dengan kau pulak. "


"Oh.. " Kai mengangguk.

"Aku.. aku tak bermaksud nak masuk campur... tapi kau ada masalah ke?" soal Kai.

"Lebih kurang macam tulah.. But.."

"Kalau kau tak nak bagitahu it's ok.. Cuma.. senyum, princess should always smile so her princes will be happy too."


Saejin tersenyum. "Why prince with 's'? dah bunyi macam playgirl pulak aku ni."


"Yelah.. cuba tengok, Baekhyun, Sehun, Mingyu, Seungcheol and maybe aku sekali, Semua princes kau. So smile and make us happy."


Senyumannya makin lebar. Kai bukanlah seorang yang jahat seperti yang disangkanya. Mungkin tamparan hari itu menyedarkannya? atau Bad Kai memang tidak pernah wujud?

"Look.. that smile.. it's beautiful." puji Kai membuatkan Saejin blush.


"Gomawo Kai-yah." Saejin tertawa kecil dan tanpa disangkanya Kai tiba-tiba sahaja mengusap kepalanya.

"Aku dah cakap tadikan? Anything for you. " Kai tersenyum.


Perjalanan ke sekolah sungguh menggembirakannya pada pagi itu. Tiada Sehun dan masalah yang perlu difikirnya hanya Kai serta sweet talk dan lawaknya sahaja.

Setelah Kai memakirkan keretanya di tempat yang selalu di parkirna mereka keluar dari kereta. Kai yang tiba-tiba menyedari sesuatu dari dalam kereta di sebelahnya berhenti dan diikuti oleh Saejin.

"Wae?" soal Saejin.

"Sehun." jawab Kai lalu menundingkan jarinya ke dalam kereta itu.

Saejin melihat ke arah yang di tunjuk oleh Kai dan disitu dia dapat melihat Sehun yang berada di tempat pemandu dengan kepala yang diletakkan di atas stereng. Tanpa berfikir banyak Saejin berjalan ke arahnya dan terus membuka pintu kereta itu tetapi tidak disedari oleh Sehun.


"Sehun-ah. Ireona." panggil Saejin tetapi tiada balasan dari Sehun. Saejin mencangkung disebelah Sehun dan menggoyangkan bahu lelaki itu sehingga Sehun melihat ke arahnya.

"S-Saejin.."

"Kau buat apa kat sini? Kenapa tak masuk kelas?" soalnya.

"Aku.. aku tunggu kau. Aku risau kalau apa-apa jadi kat kau." jawab Sehun membuatkan Saejin tersenyum kecil.

"Tak ada apa yang perlu dirisaukan. Look." Saejin menunjuk ke arah Kai. " Kai hantar aku.. kitorang terserempak tadi. But, thanks for waiting Sehun-ah."

"Lepasni, naik kereta aku je. Pergi sekolah dengan aku."


"Arasseo.. jom pergi kelas." ajak Saejin lalu membukakan tali pinggang keledar Sehun dan menarik lelaki itu keluar.


"Kaja. Kai-yah."Saejin menarik tangan Sehun dan Kai pula berjalan dibelakang mereka.

Sehun memandang tajam ke arah Kai dan memberi amaran supaya menjauhkan dirinya dari Saejin. Kai hanya tersenyum sinis dan mengangkat bahunya membuatkan Sehun menggigit bibir bawahnya.
________

TBC....

SORRY KLAU BORING..

Don't Tell Him (Sehun Malay ff) -Complete-Where stories live. Discover now