🤵Bab 2👰

1.4K 122 14
                                    

"Kau ni dah kenapa? Apa dah mati ke semua perempuan dalam dunia ni?" Tebak Jiwon kuat. Tak tahu kenapa dia terasa macam semput sekarang ini. Berita tentang perihal tak normal Luhan itu buatkan dia jadi tak boleh nak bernafas dengan lancar. "Are you gay? Seriously? Sejak bila? You must be crazy, dude." Tak berkelip mata, dia melawan pandang dengan lelaki itu.

"Oh, shut up stranger!"Bentak Luhan, kasar. Tembakan bertubi-tubi yang datang dari mulut Jiwon itu buatkan dia jadi semakin marah. Dia mungkin akan kunyah Jiwon hidup-hidup kalau otak dia tak waras sekarang ini. Huh!

"Yang patut diam dekat sini adalah kamu, Xi Luhan! Dan for your information, Jiwon isn't a stranger. Dia akan jadi ahli keluarga kita yang sah tak lama lagi."

Huh? Luhan nampak terkejut. Kenyataan appanya itu buatkan kening dia berkerut.

Jiwon dan Leean di sebelah juga sudah memicingkan mata masing-masing.

"What do you mean, appa?" Luhan rasa macam jantung dia mula mengepam dengan kadar yang laju. Perlahan-lahan dia menapak mendekati Mr. Xi.

"Bagitahu appa, selama kamu berkawan dengan budak tu, pernah tak kamu melebihi batas? I mean more than skinship. Contohnya macam erm.. bed...ship?" Mr. Xi berdoa sangat-sangat yang anak dia akan memberikan jawapan yang positif.

"Appa..." Soalan jenis itu buatkan dia terasa macam diri dia sedang digilis kasar dengan sebuah treler tayar enam belas. Betapa sadis sekali. "What kind of question is that?"

"I was asking you for an answer, Luhan."

"Appa. I was trying to tell you that..."

"Yes or no?"

"Appa..."

"Just answer me, Xi Luhan!"

Semua mata terpaku tepat ke muka Luhan. Menunggu jawapan yang bakal keluar dari bibir merah itu. Leean, Jiwon dan Mrs Xi sedang berperang dengan serangan degupan jantung masing-masing yang maha dahsyat.

"Xi Luhan!"

"No."

Mendengar jawapan yang dirasakan paling positif dalam dunia oleh empat kepala di situ, buatkan mereka melepaskan nafas lega. Mrs. Xi sambung menangis balik. Tetapi kali ini bukan sebab terlampau sedih tetapi terlebih gembira dan bersyukur. Bersyukur sebab Luhan masih lagi boleh membezakan antara yang baik dan jahat. 'Ya tuhan... Anak aku masih lagi waras.' "Thank you for saying that, son." Kata dia pada Luhan.

Tengok eomma dia macam dah macam lega sikit, dia ikut lega sama. Tetapi perasaan lega itu tak lama bila dia terpandang muka Jiwon. "Perlu ke kita bincang pasal ni depan dia?" Dia menebak garang sambil menghala jari telunjuk ke muka Jiwon yang masih lagi merenung muka dia dengan rasa tak percaya. Tahu pasal Luhan dah jadi gay, ia sangat susah untuk diterima dan dicerna oleh akal dia yang normal.

"kenapa tak boleh?"

"Because she is not..."

"Our family?"

Luhan mengangguk. "Yes! She is not our family."

"Dia sebahagian dari keluarga kita, Luhan. Dan dia akan jadi ahli keluarga kita." Bagitahu Mr. Xi, menarik lengan Jiwon rapat ke sebelah kanan dia. "I've something to tell both of you." Umum dia tiba-tiba. Tangan kiri yang bebas diguna untuk tarik Luhan rapat ke arah Jiwon. Dan kini dua orang musuh itu sedang berdiri sebelah menyebelah.

[COMPLETED] Married To A Gay (Luhan)Where stories live. Discover now