🤵Bab 18👰

732 71 8
                                    

SEBELAS jam! Lebih dari sebelas jam sebenarnya tempoh penerbangan dari Seoul ke Istanbul. Puas lenguh badan, sengal pinggang bagai kapal terbang yang dinaiki oleh Luhan-Jiwon-Sehun-Leean akhirnya jejak jugak landasan Ataturk Airport.

Para penumpang dah mula bergerak turun dari perut kapal. Luhan terus toleh sebelah tengok Jiwon yang masih nyenyak tidur. Selesa betul isteri paksaan dia tu lena. Menggunung rasa dengki dalam hati dia sekarang ni. Dengki sebab Jiwon boleh tidur dan dia pulak hanya mampu tidur selama setengah jam saja.

Kenapa setengah jam? Sebab lepas dia dihuni dengan mimpi seram dimana Jiwon dah bertukar jadi pembunuh misteri terus dia dah tak rasa mengantuk lagi dah. Segar terus sampai sekarang!

Dalam mimpi Luhan tu, dia yang tengah main bola sepak kat satu padang yang sangat luas dengan Yifan, Yixing dan Minseok. Masa dia nak buat sepakan penalti, tiba-tiba Jiwon yang bertopeng macam Jason Voorhees dalam movie Friday the 13th muncul kat depan pintu gol sambil pegang kapak 30 inci. Jiwon kejar dia macam orang gila dan dia terus buat pecutan pun macam orang gila, lari keliling padang. Sambil berlari tu dia meraung menangis mintak tolong. Tapi tiga ekor sahabat tak guna dia tu hanya buat bodoh dan terus main bola sepak macam dia dan Jiwon halimunan kat padang tu.

Lari punya lari sampai dia sendiri yang masuk gol. Dan diikuti oleh Jiwon tak lama lepas tu. Luhan terperangkap bila Jiwon dah sekat dia tak bagi keluar dari gol. Jiwon angkat kapak besar gedabak tu dan target leher Luhan. Baru je gaya kapak tu nak mengena kulit leher dia, Luhan terus terjaga dari tidur.

Ya! Inilah yang jadi sebab kenapa dia hanya dapat tidur selama sentengah jam saja!

"Tak guna! Sampai ke dalam mimpi aku pun kau masuk." Omel dia, geram. Jiwon yang masih tak sedar tu dijeling tak puas hati. Rasa geram tak boleh dibendung lagi, dengan kuat Luhan tarik hidung Jiwon.

Dan perkara itu buatkan Jiwon terkapai-kapai sebab tak boleh bernafas. Mata terus dicelik luas. Tangan Luhan pada hidung dia, ditepis kasar. "Yahhh!!! Kau gila ke, hah!!??" Tercungap-cungap dia menjerit pada Luhan.

"Kau yang buat aku gila!" Luhan jerit balik kat Jiwon.

"Aku buat apa!?" Masih dengan nada yang sama. Jiwon gosok hidung merah dia yang untuk kurangkan rasa sakit.

Nasib baik kabin first class yang dihuni oleh dua musuh tradisi ni dah kosong. Yang tinggal hanya Sehun dan Leean juga ada hanya dua orang pramugari yang masa ni tengah perhati pasangan brutal ni dengan dahi yang berkerut. Nak masuk campur, tak berani.

"Kau buat aku tak boleh tidur!"

"Wow! Hyung, kau dah gila bayang kat Jiwon ke sampai tak boleh tidur?" Tak tahu bila masa Sehun bangun tidur dan terus mencelah dengan muka teruja.

"Sejak bila, oppa? Waaaahhh... oppa dah gila bayang kat Jiwon." Leean terus bangun dari kerusi, buat tepukan gemuruh.

Dari merenung Jiwon, Luhan bawak mata dia dan hala ke arah Sehun dan Leean. Gigi diketap kuat. Bergetar suara dia yang berbaur ugutan masa dia berkata, "Sebelum aku kunyah daging korang sampai lumat, baik korang diam!"

Gulpp!

Leean-Sehun telan liur. Dua mereka dah rasa kecut perut dengan pandangan dan ugutan maut dari Luhan.

"Yah!" Jiwon tiba-tiba tolak bahu Luhan. "Aku yang patut kunyah daging kau! Kau memang niat nak bunuh aku kan tadi tu?"

"Kalaulah membunuh tu bukan satu kesalahan, memang dah lama kau mati kat tangan aku!"

"Kau ingat kalau aku mati, kau akan bahagia ke? Aku akan pastikan aku jadi hantu paling seram kat dunia hantu lepastu aku akan kacau hidup kau sampai kau mati dan jadi hantu macam aku jugak!" Jiwon balas ugutan Luhan. Bersungguh dia taknak kalah dengan lelaki itu.

[COMPLETED] Married To A Gay (Luhan)Where stories live. Discover now