🤵Bab 10👰

835 79 2
                                    

"DON'T blame me! You've started it first!" Tebak Luhan, potong cakap Jiwon.

"Yah! Tadi kau dah curi first kiss aku! And just now... Yah! It was my second kiss! Why did you do that? Yahhh..."

"Enough with your romantic scenes, lovebirds." Jiwon tak dapat nak habiskan makian bila dia dipotong oleh eommanya. "Now, get up and show us your dance." Dengan itu, dia menarik kedua-dua tangan Luhan-Jiwon dengan kuat, membawa mereka ke tengah dewan.

Dalam mereka masih berada di dalam zon terkejut, Mrs Xi mencelah bersama senyuman yang tak lekang dari bibir. "I forgot that neither both of you, had done this dance before, right? Let me teach you how. It's going to be your first dance, isn't it? How sweet. You're sharing your first dance with each other." Kata dia yang beraksi seperti fangirls itu.

"Firstly, we will go with... Place your position, comfortably." Kemudian Mrs Kim tolak Luhan dan Jiwon, mendekatkan jarak diantara mereka.

"Then, you son. Put your hand on your wife's waist." Mrs. Xi bagi arahan.

"But eomma..."

"Buat apa yang eomma suruh, Xi Luhan."

Luhan gigit lidah. 'Don't test my mom's patience, guys. Sebab tahap kesabaran dia memang tak tinggi. Yifan pun boleh kalah! I'm warning you.'

Renungan tajam itu mendorong dia buat apa yang disuruh. Ragu-ragu, dia melingkarkan tangan kirinya pada pinggang Jiwon sebelum tubuh langsing itu ditarik perlahan rapat ke tubuh dia. "I'm sorry for doing this." Bisik dia perlahan. Tak tahu kenapa, tiba-tiba dia rasa untuk mintak maaf pada Jiwon pasal situasi mereka sekarang dah jadi perlu.

Jiwon jadi terkesima sekejap. Kata maaf dari Luhan itu buatkan dia macam tak percaya yang ayat itu boleh keluar dari bibir lelaki gay itu!

"Maaf tu tak perlu langsung pun, son." Mrs. Kim yang dapat dengar suara Luhan itu, mencelah juga dalam nada berbisik. Bahu Luhan ditepuk perlahan. "She is your wife, anyway. And you are her husband. Dah jadi satu kemestian pasangan pengantin baru menari di majlis perkahwinan. Now, put your hand on your husband's shoulder, honey."

Tak mahu nak berdebat lagi, mereka hanya menurut apa yang disuruh oleh ibu-ibu mereka. Dah sedia maklum kot yang kedua-dua wanita tu akan menang dalam apa hal sekali pun. Tolak tepi perasaan ragu-ragu, Jiwon mendaratkan tapak tangan dia pada bahu Luhan. Mata dibawa ke arah lain, taknak tengok mata Luhan. Pipi terasa panas tiba-tiba.

Disebabkan itu, Luhan ambek peluang dengan membawa pandangan dia pada muka putih bersih itu secara diam-diam.

Bila rasa macam diperhatikan, Jiwon angkat muka cari mata Luhan.

Zapp!

Pandangan mereka bertaut.

Luhan yang mengalah akhirnya dengan buat-buat pandang arah lain.

"Now, you may intertwine your free hands with each other." Datang lagi suara Mrs.Xi

Jadi tak sabar, Mrs Kim terus capai kedua-dua tangan bebas dari dua manusia itu dan ditautkan antara satu sama lain. Rapat sekali. "Ay... look at them. They look so perfect together, nae?"

"Yeah... They are so sweet." Mrs. Xi setuju sangat dengan kata-kata besannya itu.

"Music please!" Jeritan yang tiba-tiba itu datangnya dari Leean.

[COMPLETED] Married To A Gay (Luhan)Where stories live. Discover now