🤵Bab 46👰

863 72 6
                                    

"AKU perasan something."

"Perasan apa?"

"Ada benda yang tak kena dengan kau."

Tangan lincah menyapu krim malam pada muka, terhenti. "Maksud kau?"

Rambut basah lepas mandi dikesat dengan tuala beberapa ketika sebelum tuala disangkut si tempatnya. Leean menoleh, merenung muka Jiwon yang masa ni tengah tengok dia dengan kening berkerut. "Patutnya aku yang kena tanya kau soalan tu."

Makin berlapis kerutan pada dahi Jiwon.

Leean menapak menghampiri si sahabat. Tiub krim malam dari tangan Jiwon diambil. Dipicit dan disapu perlahan pada muka dia pula. "Riak muka kau. Jenis senyum kau. Macam lain. Apa maksud semua tu?"

Kali ini bukan saja dahi berkerut. Keseluruhan muka Jiwon juga ikut berkerut. Menghadam apa yang cuba disampaikan oleh Leean itu. Berkias sungguh sampai Jiwon tak boleh nak baca. Jadi soalan yang sama dia ulang balik. "Apa maksud kau, Leaan?"

Leaan diam dulu. Agak lama. Mata tak lekang dari memerhati wajah putih bersih milik Jiwon. "Serius. Kau nampak lain. Kau nampak... happy."

"Heh. Sebelum ni aku selalu nampak sedih ke?"

"Tak. Bukan. Maksud aku... ermm... kau dengan Luhan oppa dah lain, beb. Korang dah ada apa-apa ke?"

"Soalan apa tu, Leean? Memang ah kami dah ada apa-apa. Dia kan suami aku."

"See? See?" Selesai menyapu krim muka, dia menyapu losyen pada lengan pula. "Memang kau dah lain. Dulu susah betul kau nak mengaku yang oppa tu laki kau. Tapi sekarang ni.. kau siap boleh senyum lagi bila kau mention 'dia suami aku'. Aku terlepas something ke?" Berhenti membelai kulit tangan, dia pakukan mata pada Jiwon. "Korang... dah pergi sampai mana?"

"Huh?"

"Oh come on, bestie. Kau faham maksud aku."

"K-kau sangat merepek. Ha.Ha.Ha."

"Pfft!" Leean guling biji mata. "Kau kalau gelak fake macam tu, memang ada benda lah kau sembunyikan dari aku. Dan aku dapat rasa tekaan aku tepat. Kau dan Luhan oppa... there might be something between you both. I can feel it."

Jiwon telan liur. Terkedu tak tahu nak jawab Leean macam mana. Sudahnya dia terus bangun dari kerusi depan meja solek dan menuju ke arah katil. Dibaringkan tubuhnya atas tilam empuk yang terletak dalam bilik Leean. Gara-gara sikap penakut sahabatnya itu, dia dipaksa untuk tidur dengan Leean. Dan ini dah masuk malam kedua.

Leean juga mendapatkan katil dan baring di sebelah Jiwon. Kain gebar yang menyelimuti tubuh Jiwon, ditarik. "Bangun sekarang dan pergi balik bilik kau."

"Kau dah kenapa?" Kening Jiwon terjungkit sebelah. Entah apa yang tak kena dengan Leean malam ni entah. Sungguh dia jadi pelik.

"Oppa tengah tunggu kau tu. Pergilah tidur dengan suami."

"T-taknak ah. Aku nak tidur dengan kau. Kau kan takut tidur sorang?" Gebar cuba ditarik kembali.

Leean menolak bahu Jiwon, memaksa perempuan itu turun dari katil.

"Yah! Kau kenapa nak halau aku? Biar ah aku nak tidur sini pun."

"Dan lepas tu kau akan berjaga sampai ke esok? Disebabkan hati kau tak tenang. Perasaan kau tak tenteram. Macam tu?"

"Kau dah kenapa?"

"Kau dah okey dengan abang aku kan, Jiwon?"

"Uh?" Jiwon tergamam.

[COMPLETED] Married To A Gay (Luhan)Where stories live. Discover now