🤵Bab 3👰

1.4K 104 17
                                    

"Pastikan benda ni memang betul-betul penting, Kim Minseok! Kalau tak, kau jangan pelik kenapa aku tikam kau bertubi-tubi dengan pedang samurai kejap lagi!" Tebak Yifan dengan muka tak puas hati. Dia baru saja menampakkan diri di dalam restoran kepunyaan Minseok itu.

Dia sepatutnya kena hadir dalam sesi fotografi dekat Paradise Studio untuk cover depan pada salah satu majalah hiburan yang terkenal di US sana tu. Tapi tiba-tiba schedule itu terpaksa dibatalkan dan ditunda ke hari lain. Dan yang menjadi sebab utama pembatalan adalah panggilan dari Minseok lima belas minit yang lepas. Kata si sahabat, ada benda penting yang mereka perlu bincangkan. Benda yang melibatkan antara hidup dan mati! Ye sangat lah tu. Heh!

"Whohoaa... Bestie, calm down. Take a breath... " Minseok cuba tenangkan kawannya itu. Dia menepuk perlahan bahu Yifan yang dah ambik tempat ditengah-tengah antara dia dan Yixing.

"Korang semua wajib bersyukur sebab korang semua menjadi keutamaan pada aku, more than my job!" Bebel dia lagi bersama muka masam macam baru telan cuka getah.

Ya, inilah Wu Yifan. Walaupun dia nampak dingin-riak-berlagak-heartless, tapi dalam hati dia ada satu taman yang besar. Taman yang ditumbuhi dengan bunga-bunga yang cantik dan wangi. Dia gila sayangkan sahabat-sahabat walaupun dia tak pernah mengaku hal itu secara terang-terangan di depan mereka. Dan sebagai bukti, dia sanggup ketepikan kerja dia semata-mata demi mereka.

"Okay...okay Mr Oh- So- Popular- Model. We appreciate your sacrifice. Thank you so much." Yixing mencelah sambil membawa mug yang penuh dengan capuccino panas ke bibir. Dihirup perlahan untuk mengelak bibir dari melecur.

Yifan tayang muka bangga. "Thanks for the compliment anyway. I know I'm very popular, and I strongly agree with that." Itulah ayat dari seorang model yang terkemuka. Seorang model yang hot-sexy-handsome-overloaded dalam Korea, atau secara praktikalnya dalam dunia. Kerjayanya makin hari makin berkembang dengan meluas. Beribu-ribu syarikat permodelan dari seluruh dunia berebut-rebut untuk menjemput dia untuk bekerja dengan mereka. Nampak tak betapa popularnya Wu Yifan ini? Dan dia percaya, dia sangat bangga akan dirinya. Dan dia tahu, kawan-kawannya juga sangat bangga dengan dia.

Minseok buat muka poker dengan statement tak boleh blah si sahabat. "Aigoo... Si sakai ni memang perasan gila."

"I'm not. That's a fact, okay." Yifan membantah.

"Okey, hyung. Kau menang. Those facts are owned by you." Sehun mencelah. Tentang sikap Yifan yang satu itu, dia amat memahami. Lelaki itu selalu nak menang je.

"Thanks for understanding me, my beloved brother." Dia balas dekat Sehun sambil jungkit kening, kemegahan yang teramat sangat.

"Hyung, I've fallen in love with that one." Jongin menukas tiba-tiba. Muka dia nampak teruja sangat. Jari telunjuk dihalakan tepat ke badan Yifan.

Dia bawa mata ke badan sendiri. "This one?" Jaket denim yang tersarung di tubuh, disentuh. Sesungguhnya dia nampak sangat ohsem dengan imej itu. "It's Armani."

"Daebak! I wanna try it. Can I?"

Tanpa membalas apa-apa melalui suara, dia tarik turun zip jaket itu dan terus lempar kepada Jongin. Cantik saja cara jongin menyambut dan terus disarungkan dekat badan dia pula."Wow... How do I look?"

"Dashing." Ringkas Sehun menjawab.

"Perfect!" Yixing kasi puji, menunjuk ibu jari.

[COMPLETED] Married To A Gay (Luhan)Where stories live. Discover now