🤵Bab 4👰

1K 98 5
                                    

JERITAN dan renungan maut dari empat kepala itu buatkan Luhan kecut perut. Dia jadi terkedu dan terpinga barang lima saat. Tak cukup dengan tu, dia telan pulak air liur untuk beberapa kali.

"Korang takde kelas ke hari ni?" Soalan dari Yixing itu, dia tujukan dekat empat orang pelajar kolej itu.

"Kelas kitorang dah habis for today." Jawab Leean. Hari ni, dia dan Jiwon yang merupakan classmate hanya perlu hadap dua subjek saja. Satu pagi dan satu lagi petang.

"Kitorang ada kelas dua puluh minit dari sekarang. But it's okay. We can just skip this class. "Jongin tayang ibu jari sambil menyengih suka.

"Tapi, korang mesti tak kesah kan kalau hyung mintak korang tinggalkan your brothers dekat sini? Kitorang berempat ada benda yang nak kena bincang. So please guys..."

"What's the matter? Kitorang pun nak tahu jugak. "Leean nampaknya sedang membantah. Apa yang nak dibincangkan oleh abang-abang dia, dia nak tahu sangat-sangat.

"Jiwon pun nak tau jugak." Jiwon menyampuk dengan mata yang bersinar.

Dia gelengkan kepala cepat-cepat. "It's about adults's matters, Leean. Jongin, Sehun... Please take them away from here. Kita jumpa dekat rumah nanti." Permintaan itu datang dari Minseok. Dia hantarkan signal pada Sehun dan Jongin supaya bawa budak perempuan dua orang itu keluar dari restoran.

"Please my dearest girlfriends. Leave your oppas for now. I promise, we'll go shopping after this. And it's on my treat. "

"Deal!" Dengar saja offer dari Yifan itu, buatkan Leean dan Jiwon terus menjerit setuju. Muka masing-masing dah bercahaya suka.

"I need a new handbag." Leean senyum sampai belakang telinga.

"I need a new sneakers." Jiwon lawan lebar senyum dengan Leean.

"Cool. Deal." Yifan berjanji. Untuk puaskan hati budak berdua itu dia cangkukkan jari kelingking dia dengan setiap seorang dari mereka. Kononnya pinky promise. Sangat!

"Hyung. Kau tak rasa ke yang kau terlampau manjakan diorang?"Jongin mencelah, tak puas hati.

"Dan kau sisihkan kitorang." Sehun ikut protes macam Jongin.

"Aish!" Yifan berdecit kuat. "Korang nak apa sebagai reward?"

Hujung bibir Jongin dah naik ke atas. "Pinjam Zenvo ST1 for two weeks?"

"Apadia!? For two weeks? Giler!" Dia jadi terkejut beruk dengan permintaan itu. Untuk bagi 'nyawa' dia itu dekat dua orang lelaki itu, dia harus berfikir dengan padu dan jitu. Fikir dalam-dalam. Dia harus! Sejujurnya dia amat sayangkan keretanya itu sama sayang dengan nyawa dia.

"Deal or no deal, hyung?" Sehun tanya lagi, mendesak. Kedua-dua kening digerak-gerak.

"Fine! It's a deal just for a week." Yifan menjawab lepas ambik masa yang agak lama untuk berfikir. Menimbang baik buruk permintaan itu.

"Two weeks, hyung."

"No!"

"Take it or leave it."

"No means no!"

"Alright, then. Leean, Jiwon... We are not going anywhere. Just keep staying here."

"Yah! Budak-budak ni memang..." Yifan gigit bibir bawah. Tahan diri dari mencarut. Dengan muka yang paling cemberut dalam dunia , dia menyambung. "Okay, okay! Come to my penthouse to get it by tomorrow morning. Petang tu hyung akan ke US."

[COMPLETED] Married To A Gay (Luhan)Where stories live. Discover now