🤵Bab 7👰

852 85 4
                                    

JIWON buka mulut. "It was a fake!"

"W-what!!?" Enam bibir ternganga luas.

"We're just pretending to be a lovely couple just now." Muka Luhan tak nampak bersalah langsung.

Enam pasang mata hampir saja nak terkeluar dari kelopak mata. "H-huh!?"

"This jerk girl's right. Everything was just pretending." Untuk pertama kalinya dalam hidup, Luhan setuju dengan Jiwon. Pengakuan Jiwon tu buatkan dia mengangguk bersungguh.

"Aku dah agak!" Tebak Leean tiba-tiba. Tak semena, bahu Jongin ditampar. "Dari mula lagi aku dah tahu. There must be something wrong between them."

"Ah! Sakitlah, Xi Leean! Kot ye pun excited tak payah lah nak tampar aku."

Jongin yang mengaduh sakit itu tak dilayan. "Memang tak lah dua makhluk ni nak berdamai, kan? Kalau Korea dilanda Tsunami pun, aku berani kerat jari kalau diorang ni boleh berbaik." Leean masih dengan teori dia yang kononnya berasas sangat. Dia kemudian menggeleng-gelengkan kepala.

Jongin yang dah mula hilang rasa sengal dengan tamparan Leean, menghela nafas berat seberatnya. Tangan kanan dibawa ke dahi sebelum dipicit lembut. "Okay, korang berdua memang takkan berdamai. But may I know how could you agree to wear this dress instead of your stupid pink Mickey Mouse pajamas?"

"Yah! With that again?" Jiwon separuh menjerit. Rahang dia diketap kuat, menghalang dari suara puaka dia bergema di situ. Almaklumlah, dia kan pengantin hari ni. Haruslah kena bajet sopan. Menjegil mata dia pada Jongin, tanda tak puas hati dengan kenyataan sahabat merangkap sepupunya itu. Kedua-dua tangan bercekak pinggang. "Kau belum serik kena belasah dengan aku tadi ke macam mana sebenarnya ni?"

Jongin terasa macam senak perut bila diterjah dengan soalan serupa itu dari Jiwon. Kelat air liur yang ditelan masuk ke dalam kerongkong. "Aku dah serik! And Sorry about that." Pinta dia lagi laju dari kilat. Mengenangkan balik tentang jenis deraan yang Jiwon buat dekat dia dan Sehun tadi, buatkan dia jadi risau. Tangan Jiwon yang nampak saja lembut dari luaran dikerling sesaat. Gambaran tangan lembut itu yang mencengkam rambut dia macam nak tercabut terus tak kurang dari sejam yang lepas, buatkan dia jadi seram. Whoaa!!! Do not mess with Kim Jiwon. Perempuan ni betul-betul singa jadian. "Tapi macam mana kau boleh dengar cakap Luhan hyung, Jiwon? Aku sumpah curious doh!"

"We also curious about it as well. What've you done, Luhan?" Minseok jungkit kening.

Luhan tarik senyum herot. "I couldn't tell you guys. It's our secret. We've made our own agreement."

"What kind of agreement was that?" Leean nampak sangat taknak putus ada.

"What agreement?" Jongin bertanya lagi.

"Dowh! Come on!" Yifan makin nipis dia punya tahap kesabaran. Sabar dia dah hampir paras hidung pun.

"Just tell us." Minseok pun sama. Sungguh-sungguh dia kawal amarah yang sedang membiak dengan kembang sekali dalam hati.

"How about, we just stop interfering with their life, guys. They've got married already. Inilah yang orang cakap hubby-wifey punya privacy. Haven't you heard about it before? Dan ia amatlah dialu-alukan untuk kita tak masuk campur. Aren't we cool, guys?" Macam biasa, Yixing yang selalu menjadi penyenjuk suasana. Luhan dan Jiwon dah cakap yang itu rahsia mereka. Sangat jelas kot untuk mereka yang lain tak payah nak terus busy body.

[COMPLETED] Married To A Gay (Luhan)Where stories live. Discover now