🤵Bab 19👰

729 76 8
                                    

PERTANDINGAN bergomol ala-ala judo peringkat kebangsaan telah berlaku di lapangan terbang Ataturk dua jam yang lepas. Satu-satunya jenis pertandingan yang hanya ada dua orang peserta. Dua peserta yang namanya Xi Luhan dan Kim Jiwon. Khas diterbangkan dari Korea. Mesti rakyat Korea yang berjuta tu bangga dengan diorang kan?

Heh!

Bangga taik kucing!

Keputusan Sehun dan Leean dengan meninggalkan pasangan pengantin baru super brutal tu kat belakang diorang ternyata silap. Silap yang sangat besar! Kejadian di mana terjadinya perlanggaran tanpa dirancang antara Luhan dan Jiwon kejap tadi telah menyebabkan suasana airport Ataturk jadi huru-hara.

Gambaran Jiwon yang tak berperasaan tengah 'menjudokan'(?) Luhan di tengah-tengah khalayak ramai memang sukar untuk dilupakan oleh mana-mana mata yang menjadi penonton setia kejadian itu. Luhan langsung tak diberi kesempatan karang ayat untuk bela diri terus dihentam. Sehun dengan Leean tak mampu nak buat apa-apa. Hanya mampu melihat dan terpaku macam disumpah oleh Elsa-Frozen kat tempat mereka berdiri. Kemudian datanglah beberapa orang pegawai keselamatan bertindak meleraikan pergomolan suami-isteri itu.

Dan kini, mereka berempat sedang berada di dalam pejabat keselamatan lapangan terbang Ataturk, menghadap muka ketua pegawai keselamatan.

"Thank you for your consideration, sir. And once again... we're really sorry for having troubled you so much." Kata Sehun, menunduk hormat kepada lelaki beruniform kemas yang bertugas menyelesaikan kes Luhan dan Jiwon.

Lepas puas merayu dan memujuk, akhirnya pegawai keselamatan tu bersetuju untuk bertolak ansur. Luhan dan Jiwon tak akan dikenakan sebarang tindakan walaupun perbuatan diorang boleh bawa budak berdua sampai ke balai polis dan kemungkinan besar akan ditahan reman dalam dua tiga hari atas tuduhan mengganggu ketenteraman awam dan mengancam ketenteraman etnik.

Serangan siku tajam dari Leean pada pinggang masing-masing, Luhan dan Jiwon yang berdiri mengapit kiri dan kanan gadis itu terus bersuara. Sembilan puluh darjah tundukan dibuat depan pegawai yang memakai name tag 'Quwais'. "We are sorry for the inconvenience, sir."

"It's okay, it's just a misunderstanding though. But I hope this won't happen again." Encik Quwais senyum mesra sambil hulurkan tangan pada Luhan. "I wish you both the best of luck as newlyweds. Welcome to Istanbul and happy honeymoon, guys."

Luhan sambut huluran salam itu dengan senyum serba salah. Ucapan dari lelaki itu buatkan dia tak tahu samada dia nak terima dengan hati yang ikhlas atau tak. 'Happy honeymoon ah sangat! Happy celah mana pun tak tahu lah.' Tebak dia dalam hati. Tapi dia tetap anggukkan kepala dan ucapkan terima kasih sebagai balasan. "Thanks, sir."

Keluar saja dari pintu pejabat keselamatan, Luhan-Jiwon kena menghadap Sehun dan Leean pulak. Dua orang remaja tu tengah berdiri kat depan diorang sambil bercekak pinggang. Agak lama jugak mendapat renungan maha tajam dari dua pasang mata tu, barulah Leean bersuara. "Bak sini passport korang."

"Leeannnnn..." Jiwon merengek, tolak tangan Leean yag terhulur depan muka dia. "Kau takkan serius kot nak rampas passport aku?"

"Serius ah! Kau ingat aku memain?" Mata Leean besar, menjegil Jiwon. Dia jeling Luhan kemudiannya. "Bak sini... oppa!"

"Apa pulak? Bukan oppa yang mula bergaduh dulu tadi. I am just a victim. Victim of circumstance."

Dengar ayat Luhan serupa itu, Jiwon terasa macam disengat tebuan. Darah menyerang terus sampai kepala. "Victim of circumstance, uh?" Bahu Luhan ditolak kasar. "Sepatutnya, aku ni ha yang jadi mangsa keadaan. Mangsa cabul. Kau dah cabul aku!"

[COMPLETED] Married To A Gay (Luhan)Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum