🤵Bab 31👰

762 67 6
                                    

#Warning! Luhan-Jiwon-miang-mode : ON!

*****

Flashback.

"KAU mana?" Tamatkan panggilan dengan Sehun, Luhan terus cari nombor Yixing. Cuma dua deringan saja, panggilan dia dijawab.

"Dah nak sampai rumah. Apehal?" Dia menguatkan volume bila suara Luhan yang disetkan kepada pembesar suara tak berapa jelas.

"Yixing please! Please!"

"Apa kau nak?" Fokus dia terbahagi sama banyak pada Luhan yang sedang berada dalam talian dan lampu isyarat yang sudah bertukar kepada warna hijau. Signal diberi sebelum dia membelok ke kanan, untuk masuk ke dalam satu kawasan perumahan mewah.

"Kau pergi tengok Jiwon kejap."

"Kenapa? Demam?"

"Entah. Tadi aku called, dalam dok bercakap baik-baik tetiba dia pergi mengamuk-meraung-menangis bagai. Macam kena sampuk saka duh. Lepas tu letak telefon macam tu je. Aku called balik, dia taknak jawab."

"Kejap. Sebelum dia mengamuk tu, apa ayat last yang kau cakap dekat dia?"

Luhan terdiam bila ditembak soalan serupa itu.

"Woi! Aku tanya kau ni." Bila Luhan tak bagi tindak balas, Yixing tinggikan suara.

"Aku... ermm.." Bibir bawah digigit. Tak tahu samada dia perlu bagitahu Yixing atau tak. Takkan dia nak cakap yang dia main pickup line dengan Jiwon? Takkan dia nak bagitahu yang dia ada luahkan perasaan rindu dekat si isteri? Takkan dia nak kena cerita apa yang dia bualkan dengan Jiwon tadi?

"Woi!!"

"Oh, aku cakap aku rindu dia! Mak kau! Eh! Pak kau! Ehh!!??"

Dan lepas tu bergegarlah gegendang telinga Luhan dengan ketawa Yixing yang sangat meriah di seberang talian sana. "Kau nak tahu tak? Manusia akan jujur dalam dua keadaan. Satu, masa dia budak-budak. Dan lagi satu masa dia melatah. Macam kau ah! Buuuu... Luhan rindu Jiwon! Buuuuuu Luhan mat bunga. Buuuu Luhan tangkap cinta. Buuuuu!!!"

"Kau jangan sampai aku petik nama Jaehee!"

Gulp! "Yah!"

Klik!

Macam Sehun tadi, dengan Yixing jugak Luhan sengaja matikan talian secara tiba-tiba. Smartphone yang ada pada kerusi sebelah, dikerling sekilas. "Yifan tak guna! Sakai! Bangang! Bengong! Bahlul! Bongok!" Tak pepasal encik model antara bangsa yang tengah gigih berkerja memperagakan baju di Busan terbatuk-batuk tanpa menyedari yang diri dia disumpah seranah oleh kawan sendiri.

Dalam rasa geram dekat Luhan, dia menurut apa yang dipinta oleh lelaki itu. Yixing tak masuk ke dalam pagar rumah dia, malah minyak ditekan membawa kereta dia berhenti di dalam halaman rumah keluarga Xi.

"Haih! Apa dia fikir aku ni doktor cinta ke? Tsk! Masalah betul!"

*****

DIA keluar dari rumah Yixing pukul 3.45 pagi dan sampai rumah dia tepat pukul 3.52 minit. Jarak yang memisahkan antara rumah dia dan rumah doktor berlesung pipit dalam tu lebih kurang lima ratus meter. Nampak tak betapa lajunya dia berlari? Hampir mengalahkan pelari pecut dunia yang mampu pergi 10 meter persaat.

Luhan kini dah berdiri kat depan pintu bilik dia. Peluh yang merenek pada dahi dikesat dengan belakang tangan kiri. Tangan kanan menampan pintu kayu sambil mulut ternganga-nganga menyedut nafas. Tercungap-cungap cuba hilangkan semput yang bertandang dada dia.

[COMPLETED] Married To A Gay (Luhan)Where stories live. Discover now