🤵Bab 48👰

854 74 1
                                    

#Warning! Saka Ifti-Miang-Mode: ON!

***

SELESAI mandi dan bersiap ala kadar, Jiwon turun ke aras bawah. Setelah kaki memijak anak tangga yang terakhir, telinga dia disapa dengan suara agak riuh rendah dari ruang tamu.

"Kamu tahu kan benda tu salah?"

Dahi berkerut. Suara tegas itu milik atuk.

"Apa yang salah, tuk? Kitorang tak buat apa-apa pun."

Makin bertambah kerutan pada dahi dia. Dia kenal suara kedua itu. Itu suara Leean.

"Tak buat apa-apa kata kamu? Tidur berdua-duaan dalam satu bilik, atas katil yang sama. Berpeluk sakan macam suami isteri. Itu kamu cakap tak ada apa-apa?"

Ayat bertubi-tubi yang ditembak oleh atuk itu buatkan dia tak menambah kelajuan derapan kaki. Berkobar-kobar perasaan ingin tahu di dalam dada dia sekarang.

Apa yang dah jadi?

Apa yang Leean dah buat?

Apa yang menyebabkan atuk marah sampai macam tu sekali?

"Mana ada atuk. Bila masa kitorang peluk macam suami isteri?"

Sampai di gerbang ruang tamu, Jiwon menjenguk kepala. Semua orang sedang berkumpul di situ termasuk Auntie Meiyuan.

Perasaan akan kewujudan Jiwon, wanita itu cepat-cepat menghantar isyarat supaya Jiwon tak bersuara dan menggamit perlahan anak sedara menantunya itu. Untuk mendapatkan auntie, Jiwon perlu melepasi tempat berdirinya Leean dan atuk yang masa ni sedang merenung muka kau-aku dengan renungan tajam. Dengan pergerakkan yang paling perlahan, dia melangkah satu persatu, berusaha tidak mengeluarkan sebarang bunyi dan cuba melindungi diri dia dari menarik perhatian manusia-manusia di situ.

"Kamu fikir kamu macam Luhan dengan Jiwon ke?"

Aiyakk!

Langkah dia mati. Betul-betul di belakang Leean dan secara tak langsung dia sedang menghadap atuk yang kini berdiri bertentangan dengan adik Luhan itu. Jiwon dapat rasa yang dada dia berdegup kencang gara-gara terkejut bila disergah sebegitu rupa.

Luhan yang duduk ditengah-tengah antara Yifan dan Yixing atas sofa panjang belakang atuk, ikut tersentak. Terus muka diangkat dari merenung jari-jemari sendiri ke depan. Muka manusia pertama yang dia nampak adalah Jiwon. Tahulah dia yang Jiwon pun rasa terkejut sama macam dia bila tiba-tiba tanpa amaran, atuk petik nama mereka suami isteri.

"Yang boleh buat perangai macam tu? Itu baru sekali kantoi dengan aku. Entah-entah selama ni di belakang aku dekat Korea sana tu, lebih dari ini yang kamu buat!"

"Atuk!" Tanpa sempat dikawal, suara Leean meninggi.

"Leaan!" Sehun yang berdiam diri sejak tadi disebelah Jongin, terus mencelah. Tak suka dengan nada yang Leean guna di depan atuk.

Leean menunduk. Menyembunyikan air mata yang bertakung di dalam kelopak.

Tak. Dia bukan menangis sebab sedih kena marah dengan atuk. Bukan sebab dia malu kena herdik depan semua orang. Tapi dia sakit hati. Geram! Dan juga terkilan. Sebab atuk lemparkan tuduhan tanpa usul periksa. Lepas tu atuk taknak dengar langsung penjelasan dia. Dia tak diberi peluang untuk membela diri. Itu yang buat dia menangis sekarang.

Bila fokus atuk kembali semula pada Leean, Jiwon ambil peluang bergegas ke arah auntie Meiyuan. "Kenapa ni, auntie?" Perlahan bisikan dibuat di telinga anak bongsu atuk itu.

"Sehun dengan Leean kantoi tidur sekatil dengan atuk." Balas wanita itu dengan nada yang sama.

Jiwon tersentak sekejap. Peristiwa Jiwon berkeras menghalau dia keluar dari bilik semalam, siap dengan kunci pintu lagi tak bagi dia masuk semula ke dalam bilik sahabatnya itu, terbayang di minda. Rasa bersalah mula menular dalam hati sebab dia tak berkeras untuk temankan Leean. Tapi macam mana kes kantoi tidur sama boleh berlaku pulak? "Sehun tidur dalam bilik Leean ke semalam?"

[COMPLETED] Married To A Gay (Luhan)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora