Prologue

359 29 0
                                    

TAHUN 2007

Suasana malam yang sunyi sepi selepas penat lelah bekerja di siang hari.Malam yang indah membuat semua orang dapat tidur nyenyak sekali sambil melayari mimpi yang indah.Namun bukan semua yang mampu tidur dengan nyenyak sekali.

Hanya kerana sejarah hitam yang kerap menghantui mimpi malam yang sering menjadi indah kepada tragedi.Dan disebabkan tragedi tersebut, mereka terpaksa hadapi pelbagai masalah yang muncul dalam diri mereka.

"Hisk..Hisk..Hisk.. nape mummy tinggalkan kitorang,tinggalkan daddy dan tinggalkan ame." rintih kanak-kanak kecil itu sambil memeluk gambar seorang perempuan cantik.

"Sayang.Hey sayang daddy.Kenapa nangis ni?Siapa yang buat ni?" tanya daddy dengan penuh risau

Ame tidak menjawab soalan daddy nya namum menunjukkan gambar yang dipegang.Daddy nya tergamam lantas memeluk tubuh kecil itu dengan erat sekali.

"Shhh... dah ye sayang.Jangan nangis ye.Mesti mummy tak suka ame nangis-nangis macam ni.Sayang daddy dengan mummy tak?Kalau sayang jangan nangis lagi ye." kata daddy dengan penuh lembut

"Kak ame angan lh agis.Kalau angis kite emua nak agis ugak" kata yana dengan bibir yang tercebik-cebik

"Etul tu meme.Ite tak uke meme agis acam ni." ujar syah sehingga terkeluar hingus

Keysha yang melihat ketiga-tiga adik nya menangis lalu memeluk mereka semua dengan erat sekali.Maka mereka berempat berpelukan antara satu sama lain.

'Nampak sangat yang mereka boleh bersama tidak kira masa atau tempat.Abang akan sentiasa doakan awak, sayang.Daddy akan sentiasa dengan kamu beremoat tidak kira apa yang akan terjadi sekalipun.' satu ikra yang pernah dikatakan dahulu

"Daddy!!!" panggil Ame,Syah,Yana dan Keysha

Tanpa sempat menoleh ke arah anak kecil itu, dia di terkam dalam pelukan yang ketat dan hangat seperti berada dalam dakapan arwah isteri nya.Dia tersenyum melihat telatah anak-anak nya.

"Sayang-sayang daddy.Boleh tak daddy minta kamu semua janji sesuatu?" tanya daddy

Dengan serentak, Ame,Syah, Yana dan Keysha menangguk.

"Janji dengan daddy.Kamu semua sentiasa percaya antara satu sama lain,walaupun apa-apa yang terjadi kamu perlu bersama ye.Ingat pesanan daddy ye sayang." kata daddy dengan penuh harapan sambil menunjuk jari kelingking.

"Janji, daddy." kata mereka berempat lalu menghulurkan jari mereka kepada daddy mereka

Maka terlakarlah senyuman yang paling indah dalam hidup mereka apabila kerap bersama tidak kira waktu yang baik atau buruk.


Miss Sliver HighWhere stories live. Discover now