Bab 68

92 8 7
                                    

'Aku harap korang semua termasuk aku mampu tersenyum seeprti dulu.' doa Rayyan dalam hati

Siapa yang tidak rindu akan masa silam yang membawa kemanisan dalam resepi hidup.Namun, di mana kemanisan mampu bertahan lama kalau tiada siapa yang ingin merosakkan sebuah kek dengan menggunakan kepahitan teramat dalam.

Rayyan mengemgam tangan nya dengan erat sebelum bahu nya ditepuk oleh Iqram.Iqram yang sememang nya faham akan perasaan sahabat yang sudah dianggap abang kepada nya.Dia faham sangat apa yang dirasai oleh Rayyan,Naufal dan Darwish sendiri.

"Jom lah.Tinggal kita je dekat sini.Ke kau nak bermanja-manja dengan aku?" tanya Rayyan dengan muka miang

Iqram terus membuat muku jelek sebelum menepuk kepala Rayyan dengan kuat.Nasib baik lah tak mati anak orang tu, kalau tidak memang minta Darwish tanam diri nya ke dalam liang lahad gamak nya.

"Sial lah.Lebih baik aku bermanja dengan budak tak cukup kalsium tu daripada kau." rungut Iqram

Rayyan terus tersenyum nakal sebelum merangkul Iqram dengan geram.Biasalah kalau cara lelaki ni lebih kasar berbanding perempuan namun apa yang dikesahkan nya?

"Oiy!Lepas lah, reptilia sesat." arah Iqram

"Nanak un!" balas Rayyan

Rayyan masih lagi mengetatkan rangkulan nya dengan Iqram sehingga mereka berlaga-laga antara satu sama lain.Mereka langsung tidak mempedulikan akan bisikan atau pandangan orang walau sedikit pun.

'I will be with you forever like in the past,buddy.Even our faith are saperated but we still brother.' bisik Rayyan dan Iqram dalam hati

Akmal,Zaqwan dan Iskandar melihat telatah empat orang lelaki yang berjawatan tinggi dengan senyuman lucu.Memang tiada siapa yang mampu memisahkan mereka berempat walaupun mereka tidak sebulu.

"Jum cau.Karang kita ada kerja kena buat kan?" ajak Iskandar

Akmal dan Zaqwan terus mengangguk kepala mereka sebelum melangkah bersama-sama dengan ketawa.Namun, disebalik sayap barat ada sesuatu yang benci melihat senyuman terlakar di wajah mereka bertujuh.

"Aku akan pasti korang semua menderita macam mana aku rasa.Lagi-lagi kau Shadow." bisik nya dengan sebuah dendam

Terus dia melompat daripada sayap barat sebelum menghilangkan diri.??? memang harap sangat semua musuh nya menderita apa yang pernah dia rasai walau sedikit sekalipun.Namun, dia akan membalas dengan lebih daripada apa yang dirasai nya.

MEETING ROOM

Ame,Yanna,Darwish dan Naufal masuk ke dalam bilik yang sudah hampir penuh dengan pengawas-pengawas sekolah daripada peralihan sehingga tingkatan lima.Kebetulan juga mereka berempat bertemu semasa dalam perjalanan.

"Maaf kami lambat cikgu.Tadi kami mengalami ujian soal selidik daripada cikgu subjek tadi." pohon Yanna bagi mewakili mereka berempat

Kenapa Yanna yang bersuara?Bukan nya Naufal atau Darwish?Sebab mereka berdua memang serupa dengan Ame iaitu sejenis manusia yang berat mulut seperti menyimpan intan permata dalam mulut itu.

Ada dua sebab kenapa Yanna yang bersuara manakala yang lain hanya menjadi peti emas.Sebab pertama ialah Yanna sememang nya mulut murai dengan guru tetapi dengan pelajar hanya kawan dan kembar nya sahaja boleh dengar.

Manakala sebab yang kedua ialah Ame sudah merasuah Yanna dengan membelanja nya kitkat mengikut bajet Ame.Walaupun dibangkan sekeras-keras batu api neraka, namun Ame menggunkan kuasa nya sebagai seorang kakak, terpaksa akur jawab nya.

"Macam-macam lah kamu cakap ye?Kamu berempat boleh duduk ye." kata cikgu Elvira

Cikgu Lidya mengeleng kepala nya kerana sudah masak sangat dengan perangai Yanna yang sememang nya pandai membuat orang keletong.Ame mengerut kening nya sambil mengikut langkah Yanna yang menarik tangan nya.

Miss Sliver HighWhere stories live. Discover now