Bab 5

315 21 2
                                    

Daddy melihat Ame,Keysha,Syah dan Yanna dengan pandangan yang menghairan.Boleh naik darah dia macam ni kalau anak-anak dia buat perangai hari-hari begini gamaknya.

"Hurm... ye lah.Tapi kamu semua ni nak pergi pakai baju macam tu je atau nak pergi tukar?" tanya daddy yang pelik dengan mereka semua

Lantas mereka melihat pakaian mereka sebelum memandang kembali ke arah daddy.Sempat lagi Ame,Keysha,Syah dan Yanna tersengih seperti kerang bususk.

"Kalau macam tu kitorang pergi tukar baju dulu,eh." kata Syah 

Maka mula acara berlari tidakk cukup tanah untuk sampai ke bilik masing-masing.Naik pening pulak daddy mereka tengok gelagat mereka yang kurang matang.Nak jadi apa lah diorang semua ni agak nya?

SKIP TIME

Disebabkan Keysha yang suka bersiap lambat daripada mereka bertiga maka lambat sudah sampai ke destinasi yang ingin dituju.

"Haih menyesal pulak kita pergi dengan keysha." rungut Syah dan Yanna mengeluh

"Korang nak menyesal tiada guna jugak sebab aku juga menyesal setuju bawa dia.Haih" kata Ame dengan lemah

"Amboi...korang bertiga ni kan.Sorry lah bukan sengaja Key nak lambat siap tapi tiada baju yang kena dengan Key pun untuk pakai." pohon Key 

Ame,Syah dan Yanna memberi riak bosan kepada Keysha.Bukan diorang tidak kenal dengan perangai Keysha yang jenis ikut trend sekarang tapi masih mengikut muslimah style.

Tanpa mereka bertiga sedar mereka mengeluh.Tapi kalau bukan Keysha yang kerap buat kerja rumah semua tu.Kalau nak harap Ame boleh je buat cuma dia paling susah nampak ada dalam rumah.Nak harapkan Syah dan Yanna boleh je cuma benda lain yang bakal terjadi disebabkan mereka berdua jadi yang lebih sesuai adalah Keysha.

"Hah... dah kita sampai ni pergi pilih.Aku nak tengok tudung dengan baju kejap." kata Ame sebelum bergerak ke arah bahagian pakaian seragam sekolah.

"Ish minah ni.Kalau bab tinggalkan orang memang nombor satu lah.Dah lah korang kita pergi beli." bebel Syah sambil menarik tangan Yanna

"Oit..Oit.. yang kau tarik tangan aku ni apahal pulak?Pergi lah seorang diri." Marah Yanna sambil menarik balik tangan nya semula

"Haih...Dah mula pulak.Stop it guys.Cuba buat perangai elok sikit.Tak malu ke orang lain tengok korang?" marah Keysha

Terus diam Syah dan Yanna apabila Keysha marah.Paling susah untuk Keysha marah seseorang itu kalau dia tidak buat perangai.

Miss Sliver HighWo Geschichten leben. Entdecke jetzt