Bab 6

195 23 2
                                    

SKIP TIME

Selesia sahaja membeli barang sekolah yang ingin dibeli,Ame dan yang lain bergerak ke Suria KLCC untuk membeli Boba TeaLive yang sudah dijanjikan.

Walaupun shopping mall Suria KLCC agak sesak dengan pelbagai orang dari negeri lain namun dekat sini sahaja mereka melepak.Tidak hairan lah kalau Keysha,Syah dan Yanna suka dengan shopping semua ni cuma yang pelik nya Ame pun terjebak sekali dengan mereka bertiga.

"Wei korang aku pergi cari ladys kejap." kata Ame

Tanpa menunggu balasan yang lain, dia bergerak dengan cepat sehingga sampai ke tempat yang ingin di tuju.Setelah selesai,Ame keluar dari ladys dan bergerak mencari Keysha dan yang lain dengan kadar segera.

Lantas Ame mengeluarkan telefon pintar nya dan membuka WhatsApps.Lincah sahaja tangan nya mencari sesuatu.Sesekali mata nya menghala jalan koridor yang sesak dengan lautan manusia.

DR.TWINS STAR

Keysha Cantik😻

Wei Ame.

Ada dekat mana ni?Kitorag lambat lagi habis.

Syah Kiyut😘

Aha kitorang lambat sikit sebab beli barang untuk kau punya.
Lagipun ramai sangat orang ni

ME

Hurm...Ye lh aku pergi Soel Garden

Apa-apa jumpa dekat sana tau aku jaga tempat korang

Yanna Meow🐱

Okey sis.And oderkan sekali untuk kitorang ye.

Kau kan tahu apa yang kita semua suka kan?
Boleh ye.Kali ni je esok x dah mintak

Lantas Ame menutup aplikasi tersebut.Dia memasukkan telefon pintar nya di dalam namun menjadi agak sukar apabila berasak-asak dalam lautan manusia.Sehingga dia terlanggar seseorang dengan tidak sengaja.

"M..Maaf encik.Saya tak sengaja." pohon Ame dengan kalut

Tanpa memandang orang yang berada di hadapan,Ame terus bergerak dengan laju seperti kereta api.Belum sempat Ame ingin menyelam dalam lautan manusia,ada orang memanggil nya dari arah yang bertentangan.Ame terus memaling kepala nya ke arah belakang dan tidak di sangka nya mata Ame bertemu dengan sepasang mata yang cukup menawan.

ERHUM!!!

"Haih dik.Tak kan tergoda dengan dia ni?" usik lelaki berbaju kemeja kuning

'Tak ada masa aku nak layan perangai miang mamat ni.Tapi dia ke abang baju kuning yang sekarang viral dekat netizen eh?' monolog Ame sambil merenung lelaki berbaju kemaja kuning

"Assalamualaikum.Nak buat zina mata ke apa budak?" perli lelaki berbaju kemeja hitam

"Eh bila masa saya pandang dia ni?Lagipun saya pandang benda lain dekat belakang awak berdua.Ouh ye awak ke yang panggil saya tadi?" tanya Ame dengan sopan

"Eh tak lah saya panggil makcik cleaner dekat sana tu." perli Lelaki berbaju hitam itu

Miss Sliver HighWhere stories live. Discover now