Bab 72

74 7 2
                                    

'Tak pening ke aku dari tadi pusing dia ni?' desis Rayyan

Sempat dia mengobrol perut Timie sehingga ketawa besar bayi itu dibuat nya.Syah yang melihat telatah Rayyan dan Timie sudah serupa dengan seorang ayah yang seronok melayan anak nya.

'Adakah dia lelaki yang bakal memimpin diri nya kelak?Walaupun dah buat solat istakarah tapi entah kenapa mimpi yang aku dapat kelihatan seperti dia.' desis Syah

"Sudah-sudah lah tenung tu, ummi.Seram Timie dengan walid tengok ummi." kata Rayyan dengan suara budak-budak

Syah tergelak kecil sebelum mengambil Timie daripada Rayyan.Ryyan tercengang apabila Syah tiba-tiba sahaja mengambil Timie daripada dakapan nya. Timie terus menjerit suka sehingga tersembur air liurnya kerana melihat ummi nya.

"Sejak bila pula saya ni isteri sah awak? Kahwin belum lagi, aku ada hari nak panggil saya ummi. Kan, Timie? " kata Syah sambil mengelap mulut Timie

Rayyan hanya tersenyum sahaja sebelum mengikut belakang Syah yanf sedang mengendong Timie. Darwish yang melihat telatah Rayyan dan Syah, hanya mampu mengeluh apabila melihat Ayie selesa dengan Ame sekarang ini.

'Menyesal pula bagi budak kecik dengan senget. Aku baru je nak sembang dua tapi kacau daun pulak budak kenik ni. Nasib baik lah sayang, kalau tidak dah lama biar dengan acik Iris awak yang serupa dengan kambing.' ngomel Darwish sambil merenung Ayie

Selalu nya Ayie lebih suka bermain dengan diri nya dan Rayyan apabila berjumpa.Tetapi bertemu dengan Ame dan Syah secara hadapan, terus melupakan dia yang sedang menjadi orang-orang.

"Ayie.Tengok lah pak cik awak tu.Perlu ke pujuk?" tanya Ame sambil mengangkat Ayie tinggi

Darwish hanya menjeling Ame sebelum mengambil Ayie yang terkekek-kekek ketawa apabila melihat wajah Ame dan Darwish. Entah yang dilawakkan pun mereka berdua sendiri tidak tahu malah membiarkan malah melayan sahaja kerenah nya.

'Jeles ke apa? Tapi untuk apa?' desis Ame

Ame hanya membiarkan sehingga ada beberapa pasang mata yng melihat telatah Darwish dan Ayie.Namun pandangan nya menjadi lebih kecil apabila sebahagian daripada nya adalah perempuam yang tidak mempunyai kain lebih.

'Dah kenapa pulak jalang-jalang semua tu pandang kereka dengan my baby Ayie? Memang aku cucuk juga mata diorang dengan pisau belati aku karang. Yang aku nak angin satu badan dah kenapa?' monolog Ame

Perempuan yang melihat telatah Darwish dan Ayie, teru bergerak ke arah mereka tanpa mempedulikan Ame yabg berada di sebelah.Ame hanya menjeling sambil membiarkan jari nya dipegang oleh Ayie sendiri.

"Hai! You ni Tengku Darwish, right?" tanya salah seorang daripada nya

Darwish mengangguk kepala tanpa memandang wajah perempau tersebut. Daripada dia melihat muka yang entah berapa inchi itu, aku ada baik nya melihat wajah Ame. Dapat juga membantunya untuk sesuatu perkara.

'Siapa sebelah dia tu? Orang gaji dia ke?' desis nya

"Comel nya, baby ni." puji kawan nya

Hampir sahaja tangan nya ingin menyentuh pipi Ayie namun bayi kecil itu memang pandai mengelak. Mungkin dia tahu jari perempuan yang ingin memnyentuh nya mempunyai api-api daripada lava gunung berapi.

'What a smart baby.' desis Ame

Terus, Ayie menyorokkan wajsh nya di dada bidang Darwish.Perempuan yang ingin menyentuh pipi Ayie, tersentak sebelum menurunkan jari nya.Darwish memandang perempuan di hadapan nya sebelum mengerling wajah Ame.

"Dah kenapa mama ni? Jeles ke?" tanya Darwish pada Ayie

Ame terus meninggalkan Darwish dengan Ayie kerana tidak gemar akan pandangan jelek daripada perempuan-perempuan jalang.Ayie yang melihat mama kesayangan nya meninggalkan diri nya dengan Darwish, terus meraung kuat.

Miss Sliver HighWhere stories live. Discover now