Bab 63

98 7 6
                                    

Selepas bersembang manja dengan Adrien, terus sahaja dia menutup phone nya lalu meletakkan ke atas meja pesakit.Namun, Ame masih sempat lagi untuk mengutuk Adrien kerena selalu mengenakan diri nya.

'Menyebalkan betul.Memang patut pun Reen meroyan dekat buaya tu, kalau tidak sampai kiamat pun belum tentu bertaubat.Dah lah perasan mengalahkan Yanna yang baru dapat kitkat untuk seratus tahun je.Lumrah betul lah aku dapat adik kembar yang terlebih kambing plus cousin yang terlampau donuts.Tapi kalai bukan mamat tu juga, memang tak happy juga mood aku kan?' bebel Ame dalam hati

Tanpa Ame sedar, ada sepasang mata yang memerhati gerak-geri nya.Orang tersebut tersenyum nipis akibat melihat mulut kecil Ame asyik membebel tanpa henti.Dia sendiri pun rasa ingin tergelak tetapi terpaksa menahan daripada terletus.

Namun, Ame sudah lama perasan akan kewujudan seseorang dalam bilik ward nya.Siapa lagi kalau bukan Darwish.Hanya dia sahaja yang berani berlawan mulut dengan kerana mempunyai sokongan daripada Uncle Dan.

'Ceh ingat dia ni pendiam nak mati, rupanya kuat bebel juga.' kutuk Darwish

Darwish sebenarnya telah lama berada di dalam ward Ame kerana ingin memberitahu sesuatu.Namun melihat si dara seperti tengah sibuk mengutuk seseorang atau sedang mengutuk Yanna.

Ame masih lagi membebel seorang diri walaupun firasat nya mengatakan Darwish berada dalam ward.Bukan dia ingin menoleh ke arah Darwish, tetapi dia masih berasa tiada mood apabila aura Darwish dapat dirasa nya.

"Kau buat apa dekat sini?" tanya Ame dengan dingin

Ame langsung tidak mahu atau terserempak dengan Darwish kerana lelaki semua nya sama sahaja.Suka mempermainkan perempuan dan apabila sudah mula berasa bosan, terus membuang seperti sampah sarap.

"Nak usya nusre dekat sini.Kenapa?Ada masalah ke?" tanya Darwish dengan sengaja

Ame mencerlung memandang Darwish sebelum bangun dari duduk nya.Lalu dia bergerak ke arah Darwish yang memasukkan tangan ke dalam poket seluar nya.Darwish kelihatan santai sahaja dengan baju polo dan jean hitam.

'Nampak cool but to ugly in my eyes, mudblood.' gumam Ame

"Kalau nak usya nurse dekat luar sana tu, tak payah nak muncul depan mata aku pun tak pa lah.Aku tak da pun suruh kau lawat aku.Yang kau merala sangat ni dah kenapa?Nak mati dengan aku ke apa?" tanya Ame dengan kasar

Dia tidak peduli langsung sama ada Darwish adalah tunang ,suami atau apa sahaja sebab jiwa nya benci melihat wajah kacaks Darwish.Kalau bukan sebab dia ni ada supporter, memang Ame kerjakan mamat dihadapan nya cukup-cukup.

"Woah!Kau ni dah kenapa?Kalau bendera merah sekalipun jangan lah ikut emosi sangat.Dah serupa sangat perempuan mengandung je.Ke kau memang mengandung" tebak Darwish

Bukan ingin menghina Ame atau apa sebenarnya tetapi melihat cara tingkah laku yang serupa membunuh mangsa nya.Namun, kekadang dia perlu tegur juga cara percakapan si gadis itu agar tidak kelihatan kurang adab dengan manusia.

'Dasar lelaki sakai.Kalau tak buat aku berapi sehari memang tak boleh ke?' bentak Ame

"Kau jangan mulut tu lancang sangat lah, kerek.Karang ada yang mati katak pulak." sindir Ame dengan dingin

'Eh, eh minah ni.Kalau ni bini, dah lama aku cium mulut tu.' rungut Darwish

Darwish hanya mengangkat kening nya ke atas sambil tersenyum sinis.Ini Tengku Luth Izz Darwish lah, mana mungkin dia nak gentar dengan seorang yang terancat akal fikiran seperti Ame.

"Kutuk dalam hati.Lelaki, memang complicated sangat.Mengalahkan perempuan jalang je aku tengok." kata Ame dengan selamba

'Aik?Macam mana pulak minah ni tahu?' desis Darwish

Miss Sliver HighWhere stories live. Discover now