Bab 9

166 22 0
                                    

Ye dia memang tahu ada diantara mereka terasa bila dia gelar sesuatu yang mereka tidak suka tapi bagi dia gelaran pelik macam tu sangat istimewa dalam hidup dia.Jadi dia tidak marah atau memaki sama ada Syah,Yanna mahupun Key.Sebab mereka adalah mutiara yang penting dalam hidup Ame.

"B..be..betul ke kau panggil aku dengan yanna macam tu sebab kitorang ni penting dalam hidup kau?" tanya Syah dengan kurang yakin

"Betul lah kau tengok muka aku ni nampak memain ke?" tanya Ame dengan bosan

Syah hanya mampu mendiamkan diri bila dengar suara Ame berubah daripada lembut kepada dingin.Siapa yang tidak perangai Ame, memang bukan rapat dengan dia walaupun satu sekolah sekali pun tapi masih tidak kenal lagi.

"Eh jap asyik sembang ni, mana pulak si Yanna dengan Key?Bukan kau datang dengan diorang tadi ke?" tanya Ame 

Pelik bila fikir hanya ada Syah sahaja di hadapan Ame.Selalu nya tidak akan berpisah Syah dengan yanna tapi batang hidung yanna dan Keysha pun tak nampak.

'Mana pulak diorang berdua ni merayap?Aduh sudah lah ramai sangat orang dekat sini, kalau diorang hilang macam mana?' desis Ame dengan risau

Syah yang perasan dengan riak muka Ame berubah jadi risau membuat dia berasa lucu.Bukan dia tidak tahu yang Ame memang sayang pada adik dan kakak nya sehingga dia sanggup tak makan selama beberapa hari disebabkan mereka.

"Dah, dah lah Ame.Tak payah nak risau sangat lah.Diorang pergi ladys kejap.Haih sifat risau kau ni memang tak boleh bawak bincang betul lah.Nanti sampai lah diorang tu ye.Kau ni..." kata Syah sambil mengeleng kepala

Ame hanya mampu mendiamkan sahaja apabila Syah bersuara.Bukan apa cuma dia takut ada sesuatu yang lain pulak terjadi pada Yanna dan Keysha.

SKIP TIME

Selepas Yanna dan Keysha sampai,Ame terus serbu mereka dengan pelbagai soalan.Syah dari mula memang sudah angkat bendera putih apabila Yanna buat muka kesian dekat nya.

"Mana korang pergi tadi hah?Aku punya tunggu sampai dah naik kematu sekarang ni." tanya Ame dengan geram

"Aduh meme oi...Bagi lah aku dengan kak Key nak duduk dulu baru kau serang kitorang.Apalah kau ni?" protes Yanna

'Aih.. nak tunjuk protes pulak dah.Dia yang buat aku risau kata aku ni tak menyempat nak serang dia.Budak ni... ada yang aku brain-wash jugak karang.Tunggu kau dekat rumah nanti' bebel Ame dengan geram

'Puft... aduh nak gelak pulak aku tengok perangai sorang-sorang.Apa lah nasib dapat adik-adik macam ni.Sorang jenis overprotective yang sorang pula jenis kuat protes dan yang ni selamba habis sudah je tengok.' monolog Keysha sambil mengeleng kepala nya.

Tanpa Keysha sedar perbuatan dia dapat ditangkap oleh Ame,Syah dan Yanna.

"Apa yang kak Key gelengkan tu?" tanya Yanna dengan muka polos

"Entah mana lah kitorang tahu." kata Syah dan disambut anggukkan Ame

Miss Sliver HighWhere stories live. Discover now