Bab 73

70 5 2
                                    

Ame hanya mengeleng kepala nya sambil meneliti jenis kain baju dan tudung yang diserahkan oleh Helen sendiri.Bukan tidak percaya akan Helen sebenarnya tetapi ada benda yang dia tidak berpuas hati sebenarnya.

"Larh benda betul apa?Lagipun, aku berkenan dengan baju Erah pakai dalam instar hari tu." kata Yanna 

Ame mencebik dalam diam apabila Yanna memuji baju yang dipakai oleh nya di Cameron Highland sebelum ini.Tahu sangat yang Yanna sudah berkenan akan baju tersebut kalau dipuji, makna nya duit nya bakal melayang jauh ke tujuh langit gamak nya.

"Kalau tak suka, pakai bikini terus, kambing." cadang Qasha 

Ame yang terdengar terus mengalih pandangan nya ke arah Qasha sebelum ke arah Yanna yang membuat muka kambing nya.Keysha,Syah,Lia dan Helen terbeliak biji mata nya apabila mendengar Qasha memberi candangan terlebih akal.

'Aku salah dengar atau apa?' desis mereka kecuali Qasha

"Apa pandang-pandang?Ada hutang ke?" tanya Qasha

Semua terus menguling bebola mata mereka sebelum Ame mencampak baju kepada Yanna dengan selamba.Dengan Yanna yang cerewet akan pakaian cina, lebih baik dia mencampak sahaja baju ke arah nya.

"Sama-sama dan tukar sekarang." arah Ame 

Yanna terus mengambil baju tersebut dengan kasar lalu masuk ke dalam bilik persalinan dengan muka kambing nya.Ame mengeleng kepala nya sebelum mengambil baju tersebut lalu masuk ke dalam bilik persalinan di sebelah Yanna.

Keysha mengeleng kepala nya apabila melihat telatah Ame dan Yanna yang langsung tidak berdamai sejak dulu lagi.Namun, melihat Ame kelihatan banyak berubah sedikit demi sedikit semenjak bertemu dengan Darwish pada kali pertama.

Bukan dia sahaja yang perasan namun Syah,Yanna,daddy,abang long dan Afdzim juga nampak perubahan Ame walaupun tidak secara terang-terangan sangat sebenarnya.Namun, disebabkan perubahan tersebut juga, adik nya menunjukkan perasaan nya pada mereka.

"You happy?" tanya Syah

Keysha mengangguk kepala sebelum masuk ke bilik persalinan bersebelahan Ame dan diikuti dengan Syah,Qasha,Lia dan Helen.Mereka tersenyum kecil apabila terdengar suara Yanna mengembek seorang diri sambil merosakkan lagu orang.

"Oit, kambing hangus.Kau jahanam kan lagu orang, aku jahanamkan kau pulak karang." ugut Ame dengan bengang

Siapa yang tidak bengang apabila mendengar adik bongsu nya dari tadi memekak sejak masuk ke dalam bilik persalinan lagi.Mahu sahaja dia ingin menghumban Yanna ke dalam laut mati sekarang ini kalau ikutkan hati nya.

"Tala kesah pun!" kata Yanna dengan kuat

Ame terus mendiamkan diri apabila Yanna berkata seperti itu kepada nya.Bukan dia terasa akan kata-kata Yanna tetapi menahan diri daripada menjadikan Yanna sebagai kambing golek untuk hari perkahwinan nya nanti.

'Tala kesah,eh?Kau tunggu nanti aku kerjakan kau cukup-cukup.' desis Ame

Selesai sahaja merapikan diri masing-masing, terus mereka keluar dari bilik persalinan sebelum membetulkan sedikit baju mereka.Baju yang mereka pakai sekarang ini nampak selesa akan cara pemakaian seperti Ame dan Syah.

"Wei, bagi lah dekat aku.Aku kan paling bersinar sekali dekat sini.Tepi sikit." kata Qasha

"Eleh aku paling voge daripada korang semua lah.Jadi, sila ke tepi sana ye." kata Lia

"Aku paling tua daripada korang kan?Jadi, bagi yang tua dulu baru muda lah." ujar Helen

"Aku paling cute daripada korang semua, jadi sila mati semua." kata Yanna dengan riak

Miss Sliver HighWhere stories live. Discover now