Bab 3

219 24 2
                                    

"Tidak.Aku cakap tidak means tidak.Full stop." kata Ame dengan tegas

"Daddy,Kak key.Please pujuk Ame tu.Sekolah nak dekat dah." rayu Syah 

Bila tengok air muka Ame yang berubah,Memang tiada seorang pun dapat ubah pendirian dia.Walaupun daddy dia pun tidak boleh ubah pemikiran anak perempuan yang seorang ini.Nampak lembut tapi keras kepala jugak.

Tanpa sedar daddy dan Keysha mengeluh dengan sikap Ame yang terlampau tegas dalam setiap benda.Jadi tidak hairan lah kalau Ame ni tidak pernah serius dalam setiap benda sehingga benda kecil jugak di ambil peduli.

"Ame please.Kali ni Key ikut jugak beli barang sekolah ni.Lagipun stock barang Key dengan Ame nak dekat habis kan?So sekali-sekala kita pergi keluar dari rumah ambil udara segar." kata Key dengan lembut.

Ame mengalih pandangan ke arah Syah,Yanna dan daddy yang setia melihat drama di hadapan mereka.Dari riak wajah Syah dan Yanna yang mengharap keputusan positive dari mulut Ame.Daripada riak wajah daddy nya pun boleh tahu hanya Ame sahaja yang boleh memberi keputusan muktamad pada kakak dan adik-adik nya.

"Huh.. Ye lah tapi beli barang yang betul-betul korang nak tahu.Aku tak nak jadi macam sebelum ni korang borong habis lepas tu tak guna pun.Membazir je duit aku bagi dekat korang dua." bebel Ame dengan geram.

Suka atau tidak Syah dan Yanna terpaksa tadah telinga diorang untuk dengar bebelan Ame yang belum tentu akan habis.Manakala Keysha dan daddy senyum geli hati bila lihat perwatakan Ame,Syah dan Yanna seperti emak-emak marah pada anak-anak yang nakal teramat.

"Okey, okey.Kitorang janji tidak akan beli barang merapu dan yang tiada kegunaan untuk sekolah lagi.Tapi kau kena belanja kitorang semua Boba TeaLive.Boleh ke tidak?" Kata Syah 

'Ni bukan kurang duit aku tapi pokai duit aku je anak-anak kambing ni.Nasib aku sayang korang,wahai anak-anak kambing.Kalau tidak memang nasib korang lah dengan aku.' bisik Ame

"Haih.. ye lah.Aku belanja tapi bila sekolah buka, aku memang potong duit korang untuk beberapa bulan,Faham tak?" kata Ame dengan muka bosan


Miss Sliver HighWhere stories live. Discover now