Bab 74

89 6 7
                                    

"Tapi kan?Kalau duduk sebelah abang sedara aku ni kan, fuh serupa laki bini siak." kata Qasha

Lia mengangguk kepala sambil tersenyum leret pada Adrien apabila melihat Adrien seperti cacing kepanasan sekarang ini.Ame yang berada di sebelah Adrien, cuba menahan diri daripada meletuskan ketawa.

"Kan!!Itu guew sokong sama sekali.Even dia laki tapi tak mungkin lah laki ada kulit lembut macam perempuan kan?" kata Helen

Adrien sudah tidak mampu menahan diri daripada asyik tersenyum kerana lawak tidak berapa cerdik Ame mengenakan diri nya.Terus, dia menendang kaki Ame dengan sengaja sambil menjengil biji mata untuk memberhentikan permainan nya.

'Stop jadikan aku joker kau lah.Malu aku wei.'

Ame menjeling tajam pada Adrien kerana menendang kaki nya dengan sengaja tetapi bernasib baik tidak mengeluarkan sebarang bunyi kerana takut mereka berdua tengah berlawan mata sekarang ini.

'Boleh tapi satu syarat.'

Adrien yang amat faham akan maksud Ame melalui pandangan mata, hanya mengecilkan anak mata nya untuk bersetuju.Lagipun, kalau dia mengangguk kepala secara kasar, kemungkinan besar yang lain memandang serong terhadap nya.

'Tolong aku satu benda.Antara hidup dan mati.'

'Okey,set.'

Ame tersenyum dalam hati apabila Adrien pasti akan menyetujui kerana pasti sudah tidak tahan diusik teruks dengan Keysha,Syah,Yanna,Qasha,Lia dan Helen.Belum sempat Ame ingin bersuara,seorang pelayan lelaki membawa makanan yang dipesan sambil menjeling Ame.

"Ini pesanan cik-cik semua.Selamat menjamu selera,ye." kata pelayan tersebut

Sempat dia melihat Ame yang langsung tidak mengendah kewujudan nya malah memberi minuman nya kepada Adrien kerana dapat mengagak lelaki disebelah nya haus tidak dijamu secawan air langsung.

'Dah kenapa maulan nak tenung aku?Ingat aku ni perempuan club ke sampai tengok aku.' desis Ame

Adrien yang perasan akan perubahan air muka Ame secara dastrik apabila dirogol melalui pandangan zina sahaja, terus dia bertindak diluar dek akal nya.Dengan muka tidak bersalah,Adrien memegang tangan Ame sambil mengucup lembut.

Pelayan tersebut terkedu apabila melihat perbuatan Adrien pada Ame sebelum meninggalkan meja tersebut tanpa mengeluarkan suara.Hati nya tengah panas sangat melihat agenda di hadapan mata nya.

'Thanks,buaya.Kau telah menyelamat nyawa ku hari ini.' gumam Ame dalam hati

Helen,Lia,Qasha dan Yanna memandang pelik pada Adrien yang tiba-tiba sahaja memegang tangan Ame lalu mengucup seperti pasangan pengantin sahaja.Ame yang perasan akan pandangan pelik Helen,Qasha,Lia dan Yanna terhadap Adrien sebenarnya.

"Nak tanya lepas makan.Aku benci orang kacau aku makan especially kau,kambing." kata Ame dengan tegas

Helen,Qasha dan Lia agak gerun melihat Ame yang mempamerkan wajah tenang tetapi mampu membuat seseorang kecut perut.Yanna berdecit dalam diam sebelum menangguk kepala nya sambil menikmati makanan dihadapan nya.

Keysha dan Syah turut mengeleng kepala mereka apabila melihat Ame memandang Yanna dengan tajam manakala Yanna tersenyum sinis pada kakak nya.Bukan mereka tidak tahu sifat Ame dan Yanna tetapi terlalu penat untuk menegah.

Kalau bab-bab makan, Ame amat pantang kalau orang membuat bising dihadapan nya semasa waktu makan.Lagipun, ingin membincangkan perkara penting, jangan sampai bawa ke meja makan ataupun dihadapan makanan.

Selepas keyang menikmati hidangan yang dipesan beberapa minit lalu, Ame menyandar badan nya sambil memeluk tubuh nya dengan penuh sopan.Keysha yang faham dengan cara Ame, memandang Adrien sebelum tersenyum manis bak gula.

Miss Sliver HighWhere stories live. Discover now