Bab 12

161 16 0
                                    

'Aduh dua-dua diam serentak pulak.Haih diorang ni dah kenapa pulak?' desis lelaki berbaju biru itu AKA Iqram

Darwish melihat gelagat perempuan yang berada di sebelah Fikah mula naik menyampah.Huh... dasar mata duitan.

Lelaki berbaju merah AKA Harraz mula berasa tidak selesa apabila perempuan di sebelah nya mengerling nya dari tadi sahaja.Lantas dia memberi isyarat mata pada Iqram bahawa dia tidak selesa dengan keadaan sekarang ni.

Iqram yang faham isyarat mata daripada harraz,menendang kaki Darwish.Darwish terus memandang ke arah Iqram dengan tajam sekali.Iqram membalas dengan pandangan kosong sahaja.

Lalu Iqram mengeluarkan phone nya lalu menaip sesuatu pada Darwish.Darwish yang pelik dengan Iqram lantas mengeluar phone nya cepat.Dia terkejut dengan pesanan yang baru sebentar sahaja di hantar oleh Iqram.

Lantas dia memandang ke arah Keysha dengan pandangan dingin.Yanna yang perasan akan pandangan Darwish pada Keysha, lantas dia menampar sedikit lengan Keysha agar jangan buat perkara yang tidak menyenangkan hati orang lain lagi.Namun ianya sudah terlambat apabila melihat Darwish memandang ke arah Ame.

"Eh minah kau nak apa hah?Kau nak kata kitorang buat hal ke?Padahal kau yang mulakan dulu ye.Dan tolong nasihat sikit dekat kawan kau ni mata tu jaga sikit ye" kata Darwish dengan kasar

Berubah terus nada panggilan yang digunakan oleh nya sebentar tadi.Ame yang mendengar Darwish berkata macam tu, terus naik darah manis dia.

'Mamat ni kan kalau nak sindir aku tak apa lagi tapi jangan cuba libatkan kakak dan adik-adik aku.' desis Ame dengan dingin sekali

Syah yang nampak perubahan yang mendadak pada Ame, lantas dia mendekati Ame walaupun dia jugak agak takut dengan Ame apabila dia bukan diri nya sendiri.Namun untuk leraikan masalah ini,Syah perlu berani berhadapan Ame untuk kali ini.

"Me... please kawal diri kau.Aku tahu kau marah dia but please it's not right time for used it.Please listen to me if you still think i'm your sibling.Jangan ikut hati marah kau tu wei." pujuk Syah

Yanna dan Keysha yang baru sedar akan keadaan Ame seperti bukan diri nya.Membuat mereka cuba bantu Syah untuk memujuk Ame.Tiada sesiapa yang boleh pujuk Ame apabila dia berada di luar kawalan minda nya kecuali orang yang betul-betul menyayangi nya dari kecil sahaja.

"Betul Kak Ame.Please kawal diri kau tu.Aku tak nak kakak aku orang yang langsung tidak kenal sesiapa langsung termasuk kitorang.Please ni bukan cara dia kak." rayu Yanna sambil memegang bahu Ame.

"I'm so sorry Ame.Please don't let it control your mind.Okey kalau Ame tak kesian pada Key,Syah dan Yanna but kesian pada 'dia'." pancing Keysha

Ame tergamam selepas termakan pujukan Keysha apabila melibatkan dengan 'dia'.Memang betul lah Keysha pandai memujuk Ame walaupun sukar macam mana pun.Secara tidak langsung riak wajah Ame yang tegang menjadi kendur disebabkan Keysha.

"Fine.Aku cuba kawal tapi ada something aku nak sampai kan untuk korang berempat.Kalau nak sindir aku,tak apa lah aku boleh terima.But kalau kau nak sindir kakak aku memang mintak kubur dengan aku lah jawab nya.Once kau atau yang lain cari pasal dengan kakak dan adik-adik aku, aku tak akan berdiamkan diri macam tu je.Faham!?" kata Ame dengan penuh dingin 

Tanpa menunggu ayat yang bakal keluar daripada mulut Darwish,Ame terus pergi ke arah meja makan mereka yang terletak di belakang.

Miss Sliver HighWhere stories live. Discover now