Bab 69

165 8 10
                                    

Darwish terkedu apabila Ame mengatakan ingin dia melepaskan nya.Dia tidak mengerti apa yang ada dalam fikiran Ame sebenarnya.Yanna dan Naufal tersentak apabila Ame tiba-tiba sahaja berkata seperti itu.

"A..ap..apa... ma..ks..ud.. ka..u..?" tanya Darwish dengan gagap

Ame memadang Darwish dengan tiada perasaan sekarang ini.Namun dalam hati dia hampir mengetawakan Darwish kerana termasuk umpan nya.Melihat wajah Darwish yang berubah membuat dia rasa bersalah namun seronok pula.

"Kau tak dengar ke?Lepaskan aku lah!" jerit Ame dengan marah

Yanna dan Naufal kaget melihat Ame tiba-tiba sahaja berubah angin.Namun apabila melihat anak mata Ame seperti yang asal, dia sudah menangkap sesuatu.Nampak nya bukan dia sahaja yang pandai berlakon tetapi Ame juga.

'Baru aku tahu.Pandai juga mama pikachu ni berlakon.Tak menyesal heret dia tengok Kdrama sebelum ni.' bisik Yanna dalam hati

Yanna tersenyum sinis apabila melihat Ame berlakon menjadi watak yang berbeza daripada diri nya yang asal.Hanya Keysha,Syah dan diri nya sahaja yang tahu sifat Ame bagaimana dan memang Ame seorang perahsia yang hebat sehingga yang lain tidak dapat mengesan.

"Asal kau senyum?" tanya Naufal

Yanna hanya membuat bodoh akan kewujudan Naufal di sebelah nya sebenarnya.Lagipun, bukan Naufal lebih kepada budak pendiam?Tetapi apabila melihat pergaduhan tercetus, siapa yang mampu menjadi bisu lagi.

"Kau ni demam ke apa?" tanya Darwish 

Darwish cuba untuk menyentuh dahi Ame namun Ame lebih pantas lalu mengelak daripada disentuh oleh Darwish sendiri.Darwish terkaku apabila Ame menepis dengan cara kasar namun dia tidak kesah kerana itu menghalang diri daripada menyentuh bukan muhrim.

"No.I'm seriuos with my word, Darwish.Let me go forever." kata Ame dengan penuh tegas

Naufal terpinga-pinga melihat perbalahan diantara Ame dan Darwish sebenarnya.Bukan mereka berdua sudah berbaik semula sebentar tadi.Tetapi kenapa mereka boleh bergaduh besar tanpa mempunyai sebab yang kukuh?

"And I not get what words you wanna say right now!?Are you lost your death!?" tanya Darwish lagi namun lebih kasar

Ame tersentak namun tidak mahu kalah dengan lakonan nya lagi.Dia perlu tahu sebab apa Darwish berbaik dengan diri nya sebenarnya.Bukan tidak percaya namun apabila melihat cara Darwish seperti menyorokkan sesuatu kepada membuat dia berasa pelik.

'Apa yang kau sorok dengan aku sebenarnya,Darwish?' gumam Ame

"I said let me go forever!Aku tak nak hidup dengan kau faham tak!?Kenapa kau bengap macam sialan,hah!?" marah Ame

"Siap bengap, hah!?Apa sebab kau nak minta aku lepaskan kau hah, perempuan!?" jerkah Darwish

Ame terkedu akan jerkahan Darwish sehingga air mata nya sudah berkaca-kaca.Namun tidak semudah itu dia ingin menangis dihadapan orang lagi-lagi makhluk yang digelar sebagai seorang lelaki.

"Kau lah!Sebab kau... sebab kau lelaki yang pernah buat aku dibenci semula.Tahu tak!?" jerit Ame dengan terkilan

Darwish tergamam apabila diri nya punca Ame dibenci oleh semua orang.Suasana menjadi terlampau janggal apabila kedua-dua terdiam tanpa kata putus.Yanna terus mendekatkan wajah nya ke telinga Naufal walaupun tinggi seperti galah rambutan sahaja.

"Wei... tunduk sikit." arah Yanna 

Naufal yang terlampau bingung akan situasi sekarang ini, hanya mengikut arahan daripada budak ketot AkA Yanna.

"Aku nak kau bagitahu dekat pengetua untuk panggil yang lain.Tapi, panggil dua ekor syaiton tu dengan kakak aku.Jangan risua sebab pengetua kenal siapa kakak aku sebenarnya." arah Yanna dengan berbisik

Miss Sliver HighWhere stories live. Discover now