DH『 P R O L O G 』

4.4K 322 7
                                    

“ Arghh!!! ”

Darah memercik di serata arah di dalam salah satu bilik darjah tingkat teratas Blok F, Daegu Last Highschool.

Tanpa belas, seorang pelajar lelaki ditikam berkali-kali. KangIn tersenyum sinis melihat hasil buruannya. Keadaannya tak ubah seperti seorang pemburu berhasil menangkap seekor rusa untuk dipersembahkan di hadapan tuannya.

Pelajar lelaki berkulit cerah itu tidak lagi berdaya. Dia kini menerima takdir yang tertulis. Dia akan pergi dengan cara yang sungguh kejam.

Anak matanya yang juling air itu menangkap senyuman sinis yang dipamer oleh si psiko, KangIn. KangIn yang selama ini dipercayainya.

“ Maafkan aku, kawan. Aku terpaksa. Kalau tak aku pun akan jadi macam kau ” tangan yang dipenuhi darah itu mengusap rambut pelajar lelaki tadi. Pelajar yang tidak lagi bernyawa.

Rambut pelajar itu yang tadinya diusap lembut kini ditarik kasar. Pedang yang sedari tadi dipegang dihayun. Menyebabkan kepala pelajar yang dibunuhnya tertanggal.

Kejam. Sangat kejam.

Sebuah baldi kosong dicapai. Mayat pelajar lelaki tadi dikerat-kerat. Semakin banyak darah yang melekat di mana-mana. Memenuhi uniform, wajah, tangan, dinding, kerusi dan meja di segenap arah.

Selesai mengerat, semua cebisan daging manusia itu dicampak di dalam baldi kosong tadi. Lalu, diheret baldi itu keluar. Kelihatan darah dari kesan seretan itu mengikut jejak baldi itu.

“ Oppa ” sapa seorang perempuan di luar bilik darjah tersebut. “ Yongsun-ah nah. Pergi bagi kat dia. Oppa nak bersihkan bilik ni ” dihulur baldi yang berat tadi kepada adiknya, Kim Yongsun.

Yongsun mengangguk tanpa bantahan. Jantungnya berdegup kencang dalam membuat kerja gila itu.

Dihampiri sebuah bilik darjah yang usang. Sempat matanya mengimbas papan yang diletakkan pada pintu.

Bilik Darjah 201 】

Dibuka sedikit pintu kelas itu. Beberapa ekor kelawar berterbangan keluar. Yongsun menghalau segala jenis binatang yang keluar dari kelas yang gelap gelita itu.

Dihulur baldi itu kepada satu lembaga berbaju hitam di hadapannya secara takut-takut. Inilah rutinnya setiap hari.

Makhluk itu memandang Yongsun tajam sebelum meratah segala tulang-temulang di dalam baldi tersebut. Ibarat anjing meratah tulang, dia memakannya penuh selera.

Sebaik melihat makhluk itu memakan santapannya dengan penuh selera, barulah Yongsun menarik nafas lega lalu menutup pintu itu kembali. Kemudian dia berlalu untuk membantu abangnya pula.

Tanpa disedari, satu suara berbisik halus.

Sampai hati kau, KangIn. Aku percayakan kau selama ni tapi ni balasan kau. Jangan fikir aku akan biar hidup kau tenang lepas ni, Kim Kang In...

계속❀

Death Highschool 「와」 Endless RevengeWhere stories live. Discover now