DH ✏️ 31

1.9K 171 4
                                    

" Siapa yang ada kat sini selain kita ? " tanya Yongsun ingin tahu. Namun Namjoon masih berkira-kira sama ada mahu memberitahu Yongsun ataupun tidak.

Dia cuma taknak Yongsun takut. Makin menyusahkan nanti.

" Nantilah.. saya akan cerita nanti. Sekarang kita kena cari jalan keluar dulu, sebelum dia datang balik " Namjoon menjawab dan kedengaran bunyi Yongsun mengeluh.

" Dah berhari-hari kita cari jalan awak, tak jumpa-jumpa jugak... " keluh Yongsun seraya mencangkung. Dia meraup wajah kesal.

" Mianhae "

Yongsun memandang Namjoon yang tidak memandangnya ddngan wajah pelik. " Wae ? "

Namjoon tersenyum nipis. " Sebab nak selamatkan saya awak sendiri sesat dekat hutan ni " kata Namjoon. Yongsun bingkas bangun menghampiri Namjoon.

" Saya tak pernah menyesal selamatkan awak. Saya lagi menyesal sebab ikut arahan abang saya yang kejam tu macam robot je " kata Yongsun. Anak mata Namjoon menembusi anak mata Yongsun, dia tersenyum sinis.

" Kalau awak tak menyesal, kenapa awak asyik mengeluh sebab sesat dalam hutan ni ? " Yongsun tersenyap. Namjoon mengalihkan pandangannya.

" Nampak sangat awak menyesal sebab selamatkan saya " nada suara Namjoon seakan-akan merajuk. Alahaii...

Yongsun menghembus nafas panjang lantas mendekati Namjoon.  Tangannya mencapai bahu Namjoon yang jauh lebih tinggi.

" Okay okay. Saya janji takkan mengeluh lagi. Kita carik jalan keluar sama-sama " kata Yongsun seraya tersengih.

Namjoon terdiam seketika sebelum turut sama menganghuk suka. Dengan langkah riang mereka beriringan memcari jalan mengikut gerak hati. Ancaman-ancaman hutan sudah dilupakan namun harimau kelaparan tak pernah alpa.

¤¤¤¤¤

Taehyung menggigit besi katil hospital, geram. Jungkook yang memerhati gerak-geri hyung aliennya itu tersengih. Lepas ni tentunya gigi Taehyung akan bertukar menjadi gigi arnab jugagagagagagga.

" Weii kau tau tak dekat besi yang kau gigit tu ada bendasir dan bendalah yang boleh sebabkan kau sakit huh? Kau nak kena kanser ke? " tegur Jimin sarkastik. Pandangan tidak puas hati Taehyung bermula buat Park Jimin.

" Kalau ya pun kenapa? Aman sikit hidup kau kan? Hmmphhhh! "

Jimim memandang Taehyung dengan pandangan hampir menangis.

" Janganlah wehh... Hoseok hyung pun tak tahu boleh selamat ke tak... Aku taknak hilang kau pulak..." Taehyung tersenyap.

Sentap.

Mata mereka sama-sama memandang ke arah Hoseok, hampir menangis di situ.

Bakkk!

Seseorang menolak pintu menyebabkan pandangan mereka beralih ke situ.

Kelihatan Mark termengah-mengah menarik nafas.

" Mark hyung! " jerit mereka gembira. Mark segera mendapatkan Hoseok yang masih kaku tidak bergerak. Tidak dipedulikan tiga makhluk yanh teruja dapat bertemu lagi.

" Korang jaga Hoseok macam mana huh? Macam mana ada orang boleh cederakan dia? Kat hospital kut! "

" Entahlah hyung.. patutnya kitorang teman Hoseok hyung kat hospital... tapi tulah esoknya dah sekolah. " terang Jimin dan tertunduk.

Mata Mark yang tadinya memandang Jimin yang menerangkan kini memandang wajah Hoseok sekali lagi. Memikir siapa yang sanggup mengerjakan semua ni.

" Hyung datang dengan siapa ? "

Lamunan Mark terhenti. " Oh dengan Yoon-- eh, mana Yoongi ? " tercari-cari mereka seketika melihatkan tiada kelibat Yokngi di dalam wad.

Tidak lama kemudian, pintu dibuka kasar. Terpacul wajah cencorot Yoongi.

" Aku tak faham macam mana kau boleh kalah dalam merentas desa " kata Yoongi tiba-tiba. Mark hanya tersengih. " Emergency bro.. Emergency..." Mark memberi alasan.

" Emergency what? Kan diorang ada. Ada-ada jelah alasan dia. Heiii budak ni aku pang kang " Yoongi tetap tidak berpuas hati. Jelingan masih ada di matanya.

" Mana Seokjin? " tanya Yoongi. Malas mempedulikan lelaki yang masih tersengih itu.

" Dia ada kat bilik CCTV hyung! Dekat wad psikiatri! " jawab Taehyung bersemangat. Dah macan anggota polis menjawab soalan inspektor.

Berkerut dahi Yoongi. " Dia buat apa kat sana? "

Keceriaan wajah Taehyung mengendur. " Uhm.. Kitorang dapat tahu yang.. Yuki mungkin orang yang cuba bunuh Hoseok hyung..." terang Taehyung perlahan. Seketika dia terfikir, bagaimana Yuki boleh terlepas dari wadnya?

Mata Yoongi dan Mark pula sudah membulat mendengar kata-kata itu.

" Mwo?! Jinjja?! Yaishhh! Macam mana dia boleh keluar dari wad?! Ni mesti attendant tu leka! " tempik Mark geram. Gara-gara kealpaan kakitangan hospital yang tidak diketahui siapa itu kejadian ini terjadi.

" Molla... "

Pranggg!

" Oh mak kau hijau! " Latah Jimin, melompat ke arah Taehyung yang duduk berdekatan. Kelihatan kelibat Raymond Tuan, doktor yang merawat Yuki sekaligus appa kepada Mark sedang menayang wajah cemas si muka pintu.

" Kamu semua! Yuki tu.... Dia...!!" Raymond seolah-olah tidak dapat meneruskan kata-kata. Lelaki separuh usia itu terduduk di sofa bersebelahan pintu dengan termengah-mengah.

" Wae samcheon wae?? Yuki waeirae? " soal Jimin cemas bercampur terkejut.

Raymond menarik nafasnya seketika. Cuba mengambil msa bertenang. Manakala Jungkook mengipas-ngipas lelaki itu menggunakan surat khabar.

" Yuki.. berjaya larikan diri..."

" APA? !!!!! "

Terjelepok Yoongi ke lantai. Tidak dapat menerima kenyataan itu.

Macam mana kalau Yuki balas dendam?

Macam mana kalau nyawa Hoseok semakin terancan?!

Macam mana kalau Yuki serang mereka di asrama?!

Argh!

Buntu.

" Seokjin mana appa?! " tanya Mark tiba-tiba.

Wajah Raymond bertambah keruh.

~~

Mianhae saiaa malas nak menulis but I promise I'll finish this ff before 31 December (´∀`)

Death Highschool 「와」 Endless RevengeWhere stories live. Discover now