ER [ 32 ]

651 75 17
                                    

3 jam kemudian

“ HYUNGDEUL! ” jerit Youngjae menggunakan kudrat highnote membuatkan telinga mereka hampir berdarah. Bukan tu je, terpelecok terus tangan Bambam yang sedang menuang teh.

“ Auch! Auch! Panas! Panas! ANDWAE TANGAN AKU AKAN BERPARUT!! YOUNGJAE HYUNG JAHATTT!! ” terlolong-lolong terus Bambam jadinya. Habis ditawaf satu rumah dengan Yugyeom memgejar di belakang.

Youngjae kekal tersengih-sengih sehinggalah Sohee selesai membalut tangan Bambam yang agak melecur.

“ Apa kau panggil-panggil? ” Jaebum masih dengan sikap acuh tak acuhnya. Mungkin masih tidak menerima kehilangan isteri— maksud saya Park Jinyoung yang merupakan kawan baik, seatmate, classmate dan soulmatenya.

“ Code yang Jinyoung hyung hantar tu! Aku tahu jawapan dia! ” katanya dengan nada bangga bercampur bongkak melangit tinggi. Jaebum terus berdiri.

“ Seriuslah?! ” soal mereka semua serentak. Youngjae mengangguk yakin. Mereka terus mengerumuni Youngjae yang sudah bersila di karpet dengan kertaa dan pen di tangannya.

✵✵✵

1. There's no ride in bride     : B
2. The last vocal                        : U
3. There's no wear in swear  : S
4. The first vocal                       : A
5. There's no ear in near        : N

✵✵✵

“ BUSAN?! ” Tertanya-tanya dan migrain semua orang jadinya. Berdenyut terus rasa kepala.

“ Yeap. Aku pernah main game crerpy riddle dengan Jinyoung hyung, pastu tadi aku teringat ada soalan yang lebih kurang macam ni jadi aku gunalah cara tu ” katanya dengan sengihan sunshine. “ Rasanya Jinyoung hyung cuba nak bagitahu kat mana dia berada ” sambungnya lagi.

“ Tapi setakat 'Busan', luas kot tempat tu! ” bidas Jackson tiba-tiba. “ Well hyung, at least kita tahu Jinyoung hyung memang kat Busan! Daripada kita buang masa pusing satu Korea sampai pening, silap² sampai ke Iceland semata-mata nak cari hyung ni sorang je, tak ke buang masa? ” balas Bambam pula.

“ Okay, fine! Tapi.. Kita nak mula cari dari mana? ” soal Jackson, mengalah dengan hujatan Bambam dan Youngjae. Itu pun setelah menerima hadiah istimewa dari Jaebum iaitu jelingan aura kegelapan.

“ Geumgok-dong ” kata Sohee tiba-tiba, membuatkan perhatian tertumpu padanya.

“ Noona rasa, Jinyoung sebenarnya dah tahu lokasi Mark dan kemungkinan, Yuki sekali. Jadi dia cuba nak selamatkan Mark seorang diri. Sebenarnya, noona dengan Mark dah tahu yang Yuki ada kat Busan. Kat Geumgok-dong ” kata Sohee serba-salah kerana tidak memberitahu lebih awal.

“ KENAPA NOONA TAK CERITA DARI TADI?! ”

“ Se-sebab noona tak ingat langsung alamat dia! Noona cuma ingat Geumgok-dong, tu je. Lagipun noona sebenarnya tak yakin Jinyoung ada kat mana-mana. Cuma lepas tengok jawapan tadi, baru noona yakin yang Jinyoung ada dengan Mark, atau at least kat Busan ” terang Sohee.

“ Hurm... ”

TING TONG!

“ Siapa pulak dah tu? ” keluh Yugyeom. Serabut betul ramai yang datang main tekan-tekan loceng. Hari melawat rumah diorang sedunia ke apa?

Death Highschool 「와」 Endless RevengeHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin