DH ✏️ 1

4K 278 15
                                    

“ Hyung... Tolonglah bagi aku alasan munasabah sebab kita kena pindah ” Hoseok menyilangkan kaki sambil berbaring dia atas sofa. Wajahnya jelas meunjukkan riak tidak puas hati bersama tangannya yang turut disilangkan. Matanya tidak berganjak dari menonton drama kegemarannya.

“ Satu , sebagaimana yang kau tahu, kita semua malas nak menghadap muka Hanbin yang macam bagus tu ” Seokjin bercakap dengan nada sarkastik disertai felip hair pada hujungnya sebelum menyambung ayat.

“ Dua , kat sini lagi aman tenteram tanpa tujuh tentera asal Korea Utara tu. Tiga , sini lebih dekat dengan tengah bandar ” selesai memberi alasan, tangan Seokjin ligat memotong bawang besar untuk dimasak buat makan tengahari buat enam orang.

Tujuh tentera yang dimaksudkan itu musuh abadi sejati mereka, kumpulan kingka Yehwa Highschool yang dipanggil iKON. Selalu mencari masalah dengan mereka berenam.

Dikerling jam besar yang terletak di lorong pemisah antara ruang tamu dan dapur. Sudah pukul 2.30 petang. Tapi dari tadi lagi tak nampak batang hidung Namjoon, Taehyung, Jimin dan Jungkook. Entah melalut ke mana, Seokjin tak tahu. Yang dia tahu, bila empat alien tu balik, keempat-empatnya tak boleh melangkah keluar dari rumah walaupun setapak selama seminggu. Hah memerap jadi pekasamlah kau kat rumah!

Ting tong!

Balik pun. Niat Seokjin hendak membebel sendiri terhenti. Dilajukan langkah menuju ke pintu. Hoseok dibiar berehat disebabkan demam sejak dua hari lalu. Alasannya terlalu lama mandi hujan.

Sebaik pintu dibuka, kelihatan seorang pemuda menutup mukanya dengan beg plastik yang dijinjit pada kiri dan kanan lalu dibuka perlahan.

“ Annyeong , hyung ~ ” Jungkook tersengih arnab. Seokjin tahu itu taktiknya untuk mendapatkan simpati. Mahunya tak, keluar dari subuh sampai tengahari. Ulat pun tahu masuk batu balik.

“ –_– ”

“ Thee~ ”

“ Korang pergi mana hah tadi? Mereput aku dengan Hoseok tinggal kat rumah. Budak bertuah ” malas memperpanjangkan sesi bebelan, Seokjin mengambil plastik dari Jungkook kemudian berlalu ke dapur.

Namjoon, Jimin, Taehyung dan Jungkook hanya tersengih dan terus mendapatkan Hoseok di ruang tamu.

“ Aik ? Dah tidur ? ” Namjoon  melihat Hoseok yang berselimut dan menutup mata, namun tv masih terpasang.

“ Mana ada. Aku pening je ” Hoseok menjawab dengan mata yang masih terpejam rapat. “ Err... takpelah. Rehat , rehat ” Namjoon pergi mendapatkan Seokjin di dapur.

✽✽✽

“ Chaa~!! Makanan dah siap!! " Seokjin mengetuk senduk. “ Hyung~~ ” Hoseok bersuara lemah. Seokjin tersengih kemudian berhenti mengetuk. Terlupa pula tindakannya mungkin menyebabkan Hoseok terganggu.

“ Uwoah~~ Sedapnya! ” Jerit Jimin teruja. Seokjin tersengih melihat Hoseok yang memandang Jimin dengan gaya jerit-lagi-kalau-nak-mati.

“ Kalau kau nak kepala kau kena tanam dengan Hoseok kat pokok kelapa belakang kondo , jeritlah lagi ” Namjoon berkata selamba sambil mencedok nasi goreng kimchi ke atas pinggan.

Jimin melarikan diri dari pandangan tajam Hoseok.

✽✽

“ Tada~~ Ini dia... Daegu Last Highschool ” Kelima-lima mereka tercengang manakala Seokjin bercekak pinggang gaya atlet olimpik menang pingat emas.

“ Joon... kau nampak apa aku nampak ? ” Hoseok bertanya dengan mulut yang masih ternganga. “ Nampak... ” Nampaknya Namjoon masih belum pulih dari kejutan yang melanda.

“ EII BURUKNYA ! HITAM SIAA ” rungut mereka kuat. Seokjin memandang mereka dengan tajam. “ Eii bishh plizz! Buruk pun, nilah sekolah terSWAG sekali kat area ni ” bidasnya.

“ Swag ? Binatang apa tu? ” Hoseok buat muka dungu. Mereka semua memandang Seokjin yang blur. “ Entah... swag tu ape ek ? ” Dengan itu beg bertali Jimin hinggap di lutut hyung yang seorang tu.

“ MAKKOIJO!! Kau letak batu ke apa dalam beg kau tu, Chim ? ” Seokjin terlompat-lompat menahan sakit. “ Mana ada. Aku bawak buku Namjoon hyung sekali— hehe... ” Jimin tersengih.

“ Kau bawak buku hyung nak buat apa ? ”

“ Hyung kan tumpang buku² hyung dalam beg aku masa nak pindah. Aku malas nak asingkan jadi biar jelah ”

“ Larat sungguh nak membawanya ಠ_ಠ ”

✽✽

“ Annyeong. Jeo, Kim Seokjin imnida ” Seokjin menunduk hormat. Mata-mata di dalam kelas itu memandangnya. Pelajar yang baru mendaftar di kelas 5-2.

“ Baik, Seokjin. Awak boleh duduk di sebelah... Min Yoongi ” Lee saem menunjuk ke arah seorang pelajar lelaki yang memiliki wajah tanpa ekspresi. Muka takde perasaan. Seokjin hanya mengangguk.

“ Annyeong, boleh saya duduk ? ” Pelajar bernama Yoongi itu hanya mengerling sebelum memandang ke hadapan kembali. Seokjin membuat muka toya sebelum duduk.

“ Kenapa kau masuk sekolah ni huh ? ” Seokjin berpaling memandang Yoongi yang sedang berpeluk tubuh. Matanya tetap pada papan hitam.

“ Err... nak belajarlah ”

“ Sekolah lain bersepah kat luar sana tu. Kenapa tempat ni juga yang kau pilih? ”

Seokjin tercengang. Engko pahal doee tak puas hati ngan aku ke, ada aku kacau kau ke eii. Bila masa pulak lahai bermusuhnya kalau kenal pun tak. Jadi tiada sebab kenapa lelaki itu bertindak seolah tidak sukakan kehadirannya sebagai ahli baru sekolah itu.

“ Mworago? ”

Diam.

Seokjin mengalah lalu mengeluh. Nanti akan didesak juga namja itu memberitahu maksudnya. Kalau tak dia akan kuburkan Yoongi di dalam ais ketul besar kat dalam peti ais rumah.

✽✽✽

“ Mana tempat kosong ni ? Adehai... ” Taehyung mengeluh. Sudah berapa puluh minit mereka berenam mencari tempat duduk. Namun masih belum bertemu. Mujur rehat di sekolah ni diperuntukkan selama dua jam.

Seokjin yang lutut macam nak tercabut mencangkung seketika. Letih. Tapi matanya masih tak letih melilau mencari tempat.

Akhirnya kornea mata berjaya menangkap kelibat Yoongi yang makan bersendirian di satu sudut. Meja itu besar dan tersorok. Yang peliknya walaupun besar, hanya Yoongi yang berada di situ. Nak tegur ke tak nak?

“ Hah, korang. Situ ada ” Namjoon menepuk bahu Jimin. Jari telunjuknya lurus menujuk ke arah Yoongi. Seokjin terkejut. Namjoon macam tahu apa yang difikir dan dilihat. Kebetulan yang amat.

Dengan terpaksa Seokjin mengikut langkah mereka mendekati Yoongi.

Death Highschool 「와」 Endless RevengeWhere stories live. Discover now