DH ✏️ 32

2K 172 19
                                    

Mata mereka berlima berkaca-kaca. Namun empangan tak kuat untuk menahan, akhirnya ia jatuh menyembah lantai juga. Jungkook menangis teresak-esak dalam pelukan Taehyung. Jimin terhenyak di lantai, meraung hiba. 

" WAE? WAE HYUNG WAE?! "

" Syhh.. syh... uljima.. Seokjin mesti taknak tengok korang menangis macam ni kan.." Yoongi mendekati Jimin, cuba menenangkannya walaupun sejujurnya dirinya sendiri mahu sahaja memaksa lelaki yang terbujur kaku itu untuk bangkit kembali, namun takdir sudah tertulis, nak buat macam mana lagi?

Mark tidak mempamer reaksi apa-apa, wajahnya hanya mempamerkan pokerface, jelas sedang berada dalam keadaan culture shock. Bahunya dipaut ayah yang memahami, lantas bahu anak lelakinya digosok perlahan, tanda memberi semangat. Tika itu matanya mulai berair.

" Seokjin hyung.... " suara Jimin kedengaran lirih tanpa semangat. Perlahan kakinya cuba memijak lantai, berusaha untuk berdiri. Lantas dengan langkah lemah dia cuba mendekati Seokjin.

Tiada nafas ditarik masuk atau dihembus keluar. Menandakan lelaki itu tidak lagi bernyawa.

Tubuh longlai Seokjin dipeluk erat. Begitu juga pelupuk matanya ditutup rapat ; mengharap ini hanya mimpi semata.

Namun harapannya tidak terjadi. Seokjin sudah pergi. Tak mungkin akan kembali.

Jimin kembali menangis teresak-esak. Limpahan air matanya mengenai bahu Seokjin.

Mark tidak sanggup melihat. Segera menoleh ke belakang, menongkat dagu pada bahu ayahnya. Dia cuba menahan diri dari menangis namun akhirnya tetap dia teresak-esak mengalirkan air mata.

" Kitorang baru jumpa, appa... kenapa Dia ambik dia appa... " komplen Mark perlahan. Raymond tidak terkata apa, hanya tangannya mengelus lembut belakang badan anaknya.

" Seokjin hyung! Irreona! Kajimara~! " Jungkook bertindak menggoncang-goncang tubuh Seokjin namun lelak itu tetap tidak bangun. Nyata dia takkan membuka mata kembali.

" Urin neo piryohae~ " suara Jungkook semakin tenggelam dalam tangisan. Akhirnya dia terduduk di sisi katil beroda itu.

" Encik, kami mohon untuk encik hubungi keluarga Encik Kim Seokjin untuk tuntutan mayat, ya " kata Doktor Yesung memecah suasana syahdu dengan ayat ringkas. Setelah itu dia bergegas keluar dari bilik mayat, entahkan ada emergency case atau serba-salah untuk mengganggu suasana sedih itu.

" Hyung.. please.. say that he did'nt leave us, right.. Seokjin hyung is still alive right... " rintih Jimin seraya menarik-narik baju Yoongi, menginginkan jawapan yang menyedapkan telinga.

" Yes. He don't leave us, Jimin. He's still here. Always be by our side... " balas Yoongi perlahan seraya memeluk Jimin.

Jimin tersenyum dalam keperitan. Paling penting, Seokjin hyung masih bersama dia. Walaupun sekadar dalam hati dan imaginasinya sendiri.

  ¤¤¤¤¤

Hujan turun renyai-renyai. Umpama mengerti badai ombak yang menghentam keras dalam hati mereka semua. Jimin menatap tajam kubur yang masih merah itu. Yoongi yang mengerti keadaan Jimin memayunginya menggunakan payung berwarna hitam.

Para tetamu yang datang ke majlis pengebumian itu turut beransur-ansur pulang. Appanya Seokjin turut sudah mengangkut eomma Seokjin yang pitam akibat menangis tidak berhenti-henti pulang. Sehingga akhirnya tinggal mereka berlima di tanah perkuburan kristian itu.

Tiada air mata yang mengalir. Cukuplah setiap butir tangis diganti dengan hujan yang tidak terlampau lebat itu. Jungkook menguis-nguis tanah merah itu. Tiada seorang pun yang bersuara.

Sadisnya pemergian hyung yang bagai omma mereka itu.

" Maafkan aku Seokjin.. aku tak dapat bawak Namjoon jumpa kau... " ujar Mark lirih, perlahan. Terasa bersalah kerana dia ada berjanji untuk membawa pulang Namjoon di hadapan mata Seokjin sendiri.

Jungkook, Taehyung, Jimin dan Yoong tersentak sedikit apabila nama Namjoon disebut. Mungkin terlampau bersedih sehingga Namjoon yang entah masih boleh survive atau tak tu diabaikan.

Hard Carry hey!

Mark menyeluk saku coat-nya. Kedengaran bunyi rancak lagu kpop dari Iphone 6+ miliknya. Segera dijawab panggilan itu.

" Nae yeoboseyo..."

"......................"

" Nae?! Korang dah jumpa Namjoon?! " Mark memandang keempat-empat namja yang turut memandangnya. Wajah masing-masing menggambarkan kegembiraan tak berpenghujung.

  ¤¤¤¤¤

Srett... srett...

Bunyi ranting patah itu kedengaran lagi. Dia tersenyum sinis.

" K-Kang In.. "

" Oppa... "

" Dah puas ke belum flirt dua orang je dekat dalam hutan ni? Nak aku tamatkan? Aku boleh bebaskan korang dari hutan ni sekarang jugak. Lepas ni.. bukan setakat kau boleh jalan atas bumi ni je.. sampai ke langit ketujuh roh kau boleh melayang " KangIn tersenyum sinis walaupun tangannya lincah mengasah pisau lipat.

" Ap-apa lagi kau nak? " Namjoon mencapai erat tangan Yongsun yang bersembunyi di belakangnya.

" Apa aku nak? Simple je.. " KangIn berdiri dan merenung Namjoon, penuh dendam dan tajam.

" Nyawa kau! " segera dia bertindak cuba menikam anak mata Namjoon namun sempat dielak, Namjoon terjatuh ke tepi manakala KangIn terdorong ke hadapan. " Yongsun! Lari! " Namjoon terus menarik Yongsun untuk menjauhi lelaki merbahaya itu.

" Mana kau nak lari hah? Dah akde jalan keluar dah dari sini " KangIn tergelak mengejek sambil kakinya mengejar langkah Namjoon yang tidak terlalu laju akibat sakit terjatuh tadi. Ditambah pula dengan hujan yang tiba-tiba turun tanpa sebarang petanda.

Tak kuat untuk melangkah, akhirnya Namjoon terperlecok ke tepi, pada saat KangIn sudah menghampiri. Yongsun juga terasa hendak pitam apabila kakinya terasa sakit teramat. Tak mampu untuk menarik Namjoon bangun. Tidak lama kemudian, terpacul wajah kejam KangIn di sebalik pokok. Menghampiri dengan mood slow motion -,-

Pasrah.

Saat sudah putus harapan itulah, satu lagi harapan muncul.

Iaitu bunyi sebuah helikopter dari atas kepala sendiri. Hampir-hampir mereka diterbangkan dek kuatnya kipas berpusing. Beberapa kali juga mereka menepis air hujan yang jatuh ke kipas helikopter, lalu tempias ke sekeliling kawasan.

Sebaik sahaja kaki helikopter itu mencecah tanah, berduyun-duyun anggota polis berpakaian lengkap keluar dari perut kenderaan langit itu. Sebahagiannya mendapatkan Yongsun dan Namjoon yang agak tercedera. Separuh lagi menahan KangIn yang cuba melarikan diri.

Dengan mata terpejam, dalam dia Namjoon terasa bersyukur. Akhirnya dapat juga mereka pulang ke pangkuan keluarga masing-masing.

Namun...  Ianya sudah terlambat untuk mereka sepupu sekepala dan semereng untuk berkumpul bersama lagi.

Perlahan-lahan, tanpa sedar bunyi bising kipas helikopter dan hiruk-pikuk anggota polis tidak lagi kedengaran di telinganya.

~

Last update. Lepas ni fokus exam *fokuslah sangatttttt* -...-

Death Highschool 「와」 Endless RevengeWhere stories live. Discover now