🍁 - [21]

58.3K 2.6K 109
                                    

Carl Que Alexander melangkah masuk ke dalam rumah sambil membuka jaket kulit yang tersarung dibadannya.

Mata tajamnya memerhati di segenap ruang rumah mencari kelibat Nur Husna.

Rumah yang sepi itu bergema dengan suara halus tenggelam-timbul Nur Husna yang sedang ketawa. Terukir senyuman dibibirnya, jaket kulit yang sudah dibuka dicampak ke atas sofa.

"Husna."

Kaki diatur menuju ke arah tangga untuk ke tingkat atas dimana datangnya arah suara isterinya itu. Pintu bilik dibuka perlahan tapi tiada kelibat Nur Husna dalam bilik tersebut.

"Husna!"

Nur Husna yang sedang terbaring diatas sofa panjang ruang tamu tingkat dua itu terus terduduk sebaik namanya dilaung encik suami.

Tab yang sedang menayangkan cerita Boys Over Flower itu di'pause' seketika lalu tab diletakkan di sebelahnya.

Laju dia bangun daripada sofa menemui Carl Que Alexander, risau jika lelaki itu memarahinya nanti. Wajahnya berkerut hairan.

"Abang." sapa Nur Husna lembut sebaik melihat suaminya terjenguk-jenguk disekitar ruang itu.

Carl Que Alexander menoleh ke arah Nur Husna dengan riak wajah seperti biasa, kosong. Terus tubuh kecil isterinya ditarik masuk ke dalam pelukannya.

Nur Husna mendongak sedikit ke atas seraya tangan yang tertahan di dada suaminya dengan wajah bingung apabila melihat encik suami hanya tersenyum tanpa bersuara.

"Kenapa?" soalnya perlahan.

Carl Que Alexander mengeratkan lagi pelukan dipinggang isterinya. Dahi bertemu dahi.

Dia tersenyum seraya menunduk sedikit supaya berhadapan dengan wajah terkebil-kebil Nur Husna.

"Kau nak hadiah tak?"

Nur Husna terdiam sejenak sebelum mengangguk sambil menjatuhkan pandangannya pada dada suaminya. Wajahnya membahang malu, dia masih belum biasa dengan lelaki itu.

Carl Que Alexander tersengih sinis.

Pipi kanan Nur Husna dikucup pantas sebelum melonggarkan pelukan dipinggang isterinya lalu tangan kecil Nur Husna ditarik lembut.

Nur Husna didudukkan diatas pehanya sebaik dia melabuhkan punggung di sofa lalu sebelah tangan menggenggam erat tangan kiri Nur Husna, sebelah tangan lagi menyeluk poket seluarnya.

"Close you eyes, dear."

Kelopak mata ditutup rapat sebaik menerima arahan daripada suaminya. Berdebar-debar Nur Husna memikirkan apa hadiah yang ingin suaminya berikan pada dia. Terselit juga rasa teruja dihati.

Seutas rantai emas yang terletak cantik di dalam kotak kecil itu dikeluarkan lalu rambut panjang Nur Husna diselak dan diletakkan pada bahu sebelah kanan isterinya.

Carl Que Alexander tersenyum sedikit sebelum perlahan-lahan memakaikan rantai tersebut di leher jinjang Nur Husna. Setelah siap, dia menongkat dagu pada bahu cik isteri.

"Cantik?" bisiknya lembut seraya bermain dengan rambut Nur Husna.

Nur Husna membuka matanya perlahan lalu terus saja matanya melihat ke arah lehernya.

Mr Killer's Girl  |✔|Where stories live. Discover now