🍁 - [53]

41.3K 2.2K 123
                                    


Carl Hans Mikael memerhati Damia yang bersandar dikepala katil sambil meneguk perlahan air yang diberikan pada gadis itu.

Wajah diraup perlahan memikirkan apa yang bakal diberitahu pada Damia.

Mengikut kata doktor yang merawat Damia, gadis itu akan dibenarkan pulang petang esok.

Jadi dia sudah berbincang dengan Carl Ayden dan Zara Nafisa sebentar tadi. Dan ini yang terbaik untuk dia dan juga Damia.

"Aku ada benda sikit nak cakap dengan kau. Aku harap kau faham dan aku nak kau tahu, semua ni untuk kau dan aku juga."

Damia pantas menoleh ke arah Carl Hans Mikael, gelas yang sudah kosong yang berada ditangannya diambil lelaki itu lalu diletakkan ke atas meja disebelahnya. Wajah serius Carl Hans Mikael ditatapnya.

"Maksud abang handsome apa? Kenapa untuk saya dengan abang handsome?" lurus Damia bertanya.

Carl Hans Mikael menghela nafas panjang, kerusi ditarik sedikit rapat dengan katil gadis itu.

Belakang badannya disandarkan pada kerusi sambil merenung wajah tertanya-tanya Damia.

"Kau dah seminggu dekat sini, doktor cakap kau boleh discharge esok. Aku dah bincang dengan papa pasal kita. Aku tak rasa kau selesa dengan aku dalam keadaan macam sekarang.."

Damia tekun mendengar kata-kata yang keluar daripada mulut Carl Hans Mikael. Cuba memahami apa yang ingin disampaikan lelaki itu.

"Lepas kau keluar, kita dah tak ada apa-apa lagi. Aku tak suka kau dan aku tak rasa kau pun suka aku. Tambah pula dengan hubungan kita yang macam ni. Kau faham kan maksud aku?"

Seketika, terasa jantungnya berhenti berdegup mendengar pernyataan daripada Carl Hans Mikael.

Matanya kabur dengan airmata. Dipandang wajah tenang lelaki itu dalam.

"Kenapa? Kenapa awak cakap macam tu? Kenapa tiba-tiba? Kalau awak tak suka saya, kenapa tak cakap dari awal? Dulu awak janji dengan Umi nak jaga saya tapi sekarang? Sekarang awak cakap awak tak suka saya. Kenapa?!"

Damia menumbuk dada Carl Hans Mikael bertubi-tubi dengan airmata yang deras menuruni pipinya.

Selimut dan juga bantal di atas katil dilempar ke arah lelaki itu. Tangisannya memenuhi bilik tersebut.

Carl Hans Mikael menggenggam kedua belah tangan halus Damia yang menumbuk dadanya, wajah Damia yang dibasahi dengan airmata itu ditatap lama.

"Kau tahu kenapa? Sebab aku tak suka kau dan aku tak suka kita ada hubungan macam sekarang. Kau pun tak pernah suka aku, sekarang yang kau nak menangis bagai tu kenapa?"

Damia mengetap bibirnya rapat. Dia terdiam sejenak, wajah tenang dan seolah-olah tak bersalah lelaki itu direnungnya.

Lelaki itu benar-benar ingin memutuskan hubungan mereka waktu begini?

"Memang saya tak suka awak. Tapi itu dulu. Sekarang bila saya suka awak, saya sayang awak. Awak buat macam ni dekat saya?!"

Tangannya yang digenggam Carl Hans Mikael cuba dilepaskan tetapi lelaki itu mengetatkan lagi genggamannya. Damia menunduk kebawah sambil tersedu-sedan menangis.

Dia dah tak ada sesiapa lagi. Fikirnya Carl Hans Mikael serius sukakan dia, tapi dari cara lelaki itu bercakap sebentar tadi nampak sangat dia bertepuk sebelah tangan.

"Aku tak suka kau jadi girl aku, aku nak kau jadi wife aku. Seminggu lepasni kita kahwin, semua dah settle. Aku cuma tunggu tok kadi je dan kau cuma sedia bagi aku servis first class, okay?"

Mr Killer's Girl  |✔|Where stories live. Discover now