🍁 - [35]

47.6K 2.1K 193
                                    

ZAP! ZAP!

Lelaki yang ingin menikam perut Damia rebah ke atas lantai apabila bahunya ditikam daripada belakang manakala lehernya dikelar hingga laju darah memancut keluar.

Damia mengundur ke belakang dengan badan yang menggigil ketakutan. Puan Laila yang turut tergamam ditengah ruang tamu tegak berdiri dengan wajah terkejut.

"Hantar mayat dia depan rumah!"

Dua lelaki itu mengangguk seraya mengheret tubuh lelaki yang sudah tak bernyawa itu dan melaksanakan seperti yang diarahkan oleh bos mereka.

Black membuka hoodie yang menutup dikepalanya lalu dia merenung ke arah Damia.

"Jaga diri kau baik-baik, ada yang perhatikan kau. Nanti Hans datang." pesannya serius dengan wajah dinginnya.

Serentak itu, Black melangkah pergi meninggalkan Damia dan Puan Laila yang terkebil-kebil memandangnya.

Dari jauh dia perhati Joe mengupah anak buahnya untuk membunuh Damia.

Puan Laila terus memeluk tubuh Damia erat. Teresak-esak dua beranak itu menangis antara takut dan terperanjat dengan apa yang berlaku.

Puan Laila menutup pintu rumah rapat lalu dikunci dengan tangan yang menggigil.

"Mia takut Umi.." tutur gadis itu dengan teresak-esak menangis ketakutan.

Belakang badan Damia diusap perlahan, Puan Laila juga turut risau akan keselamatan anaknya itu.

Tetapi fikirannya kini tertumpu pada Carl Hans Mikael, tertanya-tanya apa kaitan lelaki itu dengan kejadian sebentar tadi.

Carl Hans Mikael memberhentikan keretanya secara mengejut dihadapan rumah Damia.

Enjin kereta dimatikan dan dia tergesa-gesa melangkah keluar daripada kereta menuju ke arah pintu rumah dengan wajah cemas.

Kelihatan Puan Laila sedang termenung di atas sofa manakala Damia yang tertidur dengan kepala yang berada di peha Puan Laila.

Wajah gadis itu agak pucat dan sembab, Carl Hans Mikael mengeluh berat.

"Umi.. Umi dengan Mia okay?" soalnya dengan tekak yang terasa berpasir.

Puan Laila sedikit tersentak dengan teguran Carl Hans Mikael, fikirannya yang melayang dengan kejadian sebentar tadi hilang serta-merta. Tak perasan dengan kehadiran lelaki itu.

"Umi risaukan Mia je, apa yang Umi tak tahu? Kenapa ada kaitan dengan Mia? Tolong jelaskan dekat Umi, Hans." pinta Puan Laila dengan rasa ingin tahu.

Wajah diraup kasar seraya menghembus nafas kasar. Riak muram Puan Laila direnung lama sebelum dia menjelaskan serba-sedikit berkenaan kaitan antara Damia dan juga musuhnya.

Puan Laila serius mendengar apa yang diceritakan Carl Hans Mikael. Dari cara lelaki itu dia tahu Carl Hans Mikael turut tak menjangka dengan apa yang berlaku.

"Hans mintak maaf kalau dah kaitkan Mia dalam masalah Hans sekali " ujarnya serba-salah mengakhiri penjelasannya.

Puan Laila terkelu lidah untuk bersuara. Dari apa yang dijelaskan Carl Hans Mikael, ianya agak sulit untuk diselesaikan. Wajah lena Damia diribanya dipandang seketika.

Mr Killer's Girl  |✔|Where stories live. Discover now