🍁 - [62]

43.6K 2.3K 306
                                    

Damia duduk bersimpuh seraya menunduk kepala merenung pehanya, jari-jemari halusnya disatukan.

Perasaan berdebar-debar dan gembira bercampur menjadi satu, dapat dirasakan tangannya mula berpeluh.

Dikiri, Zara Nafisa tersenyum pada para tetamu yang hadir di dalam masjid tersebut. Manakala disebelah kanannya pula Nur Husna yang turut memerhati tetamu yang hadir.

Tangan digenggam erat dengan jantung yang berdegup kencang.

Sedikit jauh daripada tempatnya kelihatan Carl Hans Mikael atau lebih tepat lagi bakal suaminya yang duduk bertentangan dengan tok kadi.

Berpuluh anak buah Carl Hans Mikael dan juga Carl Que Alexander sedang berkawal dihadapan masjid.

Carl Ayden dan juga Carl Que Alexander hanya menunggu upacara ijabkabul yang akan bermula sebentar saja lagi. Masing-masing mempamerkan riak wajah gembira.

Deheman kecil daripada tok kadi menarik perhatian Damia begitu juga dengan yang lain, kepala didongak ke atas memandang tepat ke arah tok kadi dan juga Carl Hans Mikael.

Mata bertentang mata buat seketika.

Carl Hans Mikael merenung wajah berdebar-debar Damia lalu tersengih kecil, bibirnya menutur perkataan 'I love you' tanpa suara lalu sebelah mata dikenyitkan pada Damia.

Bulat mata Damia dengan sikap selamba Carl Hans Mikael. Wajahnya terus merah padam saat perasan akan tetamu yang tersenyum-senyum melihat mereka berdua. Dijelingnya sekilas lelaki itu sebelum menunduk ke bawah.

"Sempat lagi anak bertuah ni!" gumam Zara Nafisa perlahan.

Nur Husna tergelak kecil, wajah Damia yang menunduk itu dipandang kasih sebelum sebelah tangannya menggenggam tangan adiknya lalu diusap perlahan. Faham apa yang dirasakan Damia tika ini.

Mata memerhati Carl Hans Mikael yang sedang berbual dengan tok kadi dihadapannya sebelum mata bundarnya tertancap ke arah Carl Que Alexander.

Kelihatan suaminya sedang menekan-nekan skrin telefon dengan wajah tak beriaknya.

Seketika Carl Que Alexander menoleh ke arah Nur Husna. Sedari tadi dirasakan dirinya diperhati, lantas bibirnya mengukir senyuman nipis melihat wajah cantik isterinya.

Sebelah tangan ditepuk perlahan pada pehanya memberi isyarat Nur Husna untuk duduk di atas ribanya.

Melihat Nur Husna yang ternganga kecil dengan pipi yang mula memerah itu membuatnya tergelak kecil. Memang menjadi hobinya menyakat Nur Husna.

Dipandang pula ke hadapan dimana adiknya berada, dia tersenyum sinis melihat Carl Hans Mikael yang tak lepas merenung Damia.

"Fokus!" bisiknya perlahan sebelum menolak lembut kepala Carl Hans Mikael.

Carl Hans Mikael membetulkan posisi badannya seraya tergelak.

Hubungannya dengan abangnya makin rapat dan itu buat hari bahagianya makin bermakna.

"Boleh kita mula sekarang?" suara tok kadi kedengaran.

Carl Ayden memberi pandangan mautnya pada Carl Que Alexander dan Carl Hans Mikael yang sedang berbisik-bisik itu.

Mr Killer's Girl  |✔|Där berättelser lever. Upptäck nu