Part 68

884 63 7
                                    

BIBIRNYA terukir sebuah senyuman lebar, anak mata lelaki itu terpaku pada matahari yang sudah terbenam dibalik gunung-ganang. Dia pejam mata apabila terpaan angin, membelai mukanya.

"Hyung? Taehyung hyung?"

Lelaki itu membuka matanya, kepala ditoleh ke arah suara yang memanggil namanya. Kening dijongket hairan, apabila dia mendapati Jungkook melompat sambil bersorak riang.

"Are you okay boy?"

"I'm okay! Betul ke ni Kim Taehyung hyung?"

"Yes bunny. It's me, why?" soal Taehyung hairan.

"Wah! Kookie ingat, artis mana yang sesat kat taman ni. Rupanya hyung, mencolok gila rambut. Kaler biru pula tu, asal tak kaler kelabu tahi kucing?" kata Jungkook selamba sambil melabuhkan punggungnya disebelah Taehyung.

Mata Taehyung menghelang tajam ke arah Jungkook, geram pula hatinya apabila rambutnya dihina.

"How dare you tomboy! Suka hati kau aje, nak memperlekehkan rambut aku. Suka hati aku lah, nak kaler warna apa. Aku ada guna duit kau ke nak buat rambut? Tak kan? So, jangan nak bising."

Jungkook tersengih tatkala di tenung tajam oleh Taehyung. Gerun pula dirinya, melihat kilauan amarah yang terpancar dari anak mata Taehyung. Namun, dia tahu yang lelaki itu cuba untuk bersabar dan menahan rasa barannya itu.

"Sorry hyung. Aku gurau saja, jangan marah ma.." kata Jungkook selamba sambil menguis hujung dagu Taehyung lalu dia tergelak apabila Taehyung menepis tangannya.

"Hyung dah sembuh? Kaki hyung yang kaku macam tuan dia ni, dah sihat walafiat eh?"

Jungkook bertanya dengan wajah dungunya. Dia mencuit-cuit kedua belah kaki Taehyung, sehinggalah tangannya di tepis oleh lelaki itu.

"Don't touch kid, tangan kau penuh dengan bakteria yang bahaya. Aku tak nak kaki aku yang dah hampir sembuh, tak jadi sembuh pula sebab bersentuhan dengan tangan kau tu."

Wajah Jungkook berubah jengkel, tangannya terasa gatal pula mahu mencekik lelaki di sebelahnya. Nasib baik, dia seorang yang berhati mulia tidak mengikuti suara iblis di bahu kirinya. Jikalau tidak, sudah lama Taehyung sudah terlantar di katil pesakit.

"Banyak tebal bibir kau hyung, sedap perfume bangkai sampah yang tidak terjual dipasaran aje. Perfume terkini pula tu." kata Jungkook kesal. Dia memberikan jelingan mata pada Taehyung.

"Kau yang start dulu okey? Tak pepasal, mulut itik kau tu aku jahit nanti. Nak?"

"Taguna kau."

Taehyung hanya tersenyum sinis dengan gelak kemenangan. Dia suka apabila melihat wajah Jungkook yang cemberut dan tidak berpuas hati dengan dirinya itu.

"Tapi hyung, serius lah. Aku nak tau aje, bila kau sembuh?"

"Kenapa kau nak tau? Kau tak suka aku sembuh?"

Kepala Jungkook tergeleng laju.

"Bukanlah."

"Habis tu?"

"Aku nak tau aje kan? Tu pun tak boleh ke?!" jerit Jungkook kesal seraya menggigit bahu Taehyung geram, melepaskan rasa kesalnya di situ.

Taehyung menjerit kecil apabila bahunya dijadikan tempat gigitan gigi arnab itu. Sakit dia tidak dapat Taehyung ungkapkan. Taehyung terus mendorong Jungkook, lalu dia berganjak ke tepi sekadang memberi jarak di antara mereka berdua.

"Sakitlah! Bahu aku ni bukan diperbuat daripada carrot lah, aku tau lah kau ni arnab wujud manusia yang penggila carrot. Tapi, tak payah lah sampai nak gigit aku punya bahu!  Gigi dahlah besar! Sakit tau tak! "

Lagenda Suami Durjana (K.T.H FF) [C]√Where stories live. Discover now