TNKP | PROLOG

15.4K 485 13
                                    

- Penat mahu tulis lagi tapi bacalah my 2022's ranting tu elok-elok. Dah hadam, teruskan pilihan anda nak baca atau tidak. The choice is yours but this story is mine. I wrote for fun, for me, for my imagination -

- I'm back again, and once more in 2022 lmao -

⚠️MERAPU!!!⚠️
⚠️MEREPEK!!!⚠️
⚠️I'M ANOYING!!!⚠️

- There will be some (probably?) chapters saya menyemak as an author to use my author's power. Bab 34, and idk bab lain. Anyway ya, if you want cerita yang ✨ PROFESIONAL ✨, SERIUS, TIDAK MENGARUT, TIDAK MERAPU, TIDAK ANNOYING, then I'M SORRY. You may tap your back button. This story is NOT FOR YOU if what you want from this story, are what I said before. Thanks you!! -

  The Night Knight Princesses ialah pasangan puteri kembar Kerajaan Diamond yang bakal menerajui kerajaan itu.

  Pasangan kembar ini mempunyai tugas yang berat dan membebankan seperti menjaga guardian yang berada di Kerajaan Guardian dan juga melindungi kerajaan mereka sendiri.

  Dikatakan, pasangan puteri pahlawan malam ini ialah pasangan keturunan kembar yang pertama di Dunia Fantasi. Kuasa mereka juga setanding dengan kuasa syaitan malah pasangan inilah antara punca utama atas kejayaan mengurung syaitan di dunia asal mereka.

  Kerabat Kerajaan Diamond, Kerajaan Angel dan Kerajaan Naga saling bersahabat. Begitu juga dengan rakyat mereka.

  Keistimewaan tentang Kerajaan Diamond adalah wajah puteri-puteri dan permaisuri-permaisuri kerajaan itu tidak pernah dilihat oleh sesiapa sekalipun kecuali kerabat Angel dan kerabat Naga.

  Selain itu, Kerajaan Diamond adalah kerajaan campuran. Di sana, tinggalnya makhluk yang berkahwin lain keturunan seperti pari-pari dengan guardian atau pari-pari dengan angel atau lain-lain.

  Selalunya, permaisuri bakal melahirkan dua pasangan kembar perempuan. Tersangatlah jarang untuk melihat putera Kerajaan Diamond. Boleh dikatakan, dalam sejarah Kerajaan Diamond, hanya dua orang putera sahaja pernah wujud!

  Sejarah mengukir nama. Puteri pahlawan malam yang ke-98 melarikan diri! Permaisuri yang sarat mengandung itu terpaksa menghilangkan diri bersama sang raja pada hari tercetusnya perang. Dikatakan pada ketika itu, sang permaisuri sedang menghamilkan anak kembar bakal pewaris keturunan puteri pahlawan malam.

  Takdir, Kerajaan Diamond perlu menerima dengan hati yang terbuka. Selepas hilangnya raja dan permaisuri, Kerajaan Diamond umpama lumpuh dan runtuh!

  Kerajaan Angel dan Kerajaan Naga terpaksa mengambil alih tampuk pemerintahan Kerajaan Diamond. Sehingga kini, mereka mencari pewaris keturunan puteri pahlawan malam.

  Siapakah pasangan yang seterusnya? Apa akan jadi? Stay tuned, guys!

Start : 10/6/2018
Edited : 25/4/2019

✏ 2022's ranting
  Hai saya menyemak balik dekat sini sebab recently i saw some comments saying they're annoyed cuz Rys (me, the author) tetiba muncul tengah-tengah bab. Darling, I wrote this story when I was a 13/14 years old teen. What do you expect from the childish me? I'm childish. SUPER CHILDISH. AND AM CURRENTLY CHILDISH. Ya, penulis menyemak tengah-tengah jalan memang annoying. Aku—AKU PUN RASA BENDA TU ANNOYING TAPI TAKKANLAH AKU NAK EDIT BALIK CERITA NI??? Tak rajin ya tak rajin. You can simply tap your back button or whatever and remove  the story anyway. Macam melebih/perasan/extra/over ke apa benda meroyan macam ni but thats why I said I'm childish. Sekian :)

Amaran keras daripada saya. Sila jangan copy storyline cerita ni, watak cerita ni or anything. Segala yang saya tulis datang daripada diri sendiri. Cerita ini tiada kaitan dengan yang hidup atau yang dah mati. Juga tiada kaitan dengan mana-mana agama. Cerita ini berdasarkan imaginasi saya. Harap maklum ;)

Edited

⚠️ It's a childishly written novel. Thank you for reading anyway <33

MENGARUT MENGARUT MENGARUT (。ŏ﹏ŏ)

EDITED AGAIN : 10/11/19

The Night Knight Princesses ✔Where stories live. Discover now