TNKP | 47

2K 155 73
                                    

  Dunia Fantasi semakin pelik. Cahaya ungu seperti aurora di kutub menyinari langit tidak kira siang mahupun malam. Yang menarik, cahaya berwarna-warni yang terhasil dari sebuah kerajaan bakal menyinari dunia tepat jam 12 tengah malam. Cahaya itu jelas dan terang sehingga mampu menenggelamkan cahaya ungu di dunia itu.

  Para kerabat diraja di seluruh Dunia Fantasi melakukan mesyuarat. Tidak terkecuali, para ahli sihir dan pari-pari juga bermesyuarat. Mesyuarat para ahli sihir diketuai oleh Vladeric manakala mesyuarat para kerabat diketuai Raja Zach dan Raja Zion.

  Ramai kerabat mempersoalkan kedudukan dua raja itu kerana mereka sedia mengetahui bahawa keturunan mereka berdua merupakan keturunan pelindung puteri pahlawan malam. Seringkali juga mereka mempersoalkan tindakan kedua raja itu yang tidak menjemput putera mahkota Kerajaan Demon.

  "Di mana putera mahkota Kerajaan Demon, Putera Ray, Zach?" Raja dari Kerajaan Vampire menyoal keras.

  Raja Zach terdiam.

  "Kau tak patut buat macam ni, Zach! Mereka juga sama dengan keturunan kau! Mereka juga pelindung puteri kembar itu!" jerkah Raja Pari-pari.

  "Apa ni, Zion?"

  Raja Zach dan Raja Zion tertunduk malu. Mereka langsung tidak mampu untuk menatap kesemua kerabat yang ada.

  "Mereka tidak sama! Mereka kegelapan, kita cahaya!" bidas Rayyan yang baru tiba. Dia dengan selambanya bersabar pada dinding sambil memeluk tubuh. Kali ini dia menyarung pakaian rasmi seorang putera, bukan lagi pakaian kegemarannya, hoodie mahupun cloak.

  "Anak kau semakin kurang ajar, Zion... Aku kecewa.. Kami kecewa..." Seorang raja dari Kerajaan Kucing Jadian memandangnya tajam.

  "Kau jangan sampai raja dari seluruh dimensi bersatu, Zion, Zach! Kau tahukan, hanya dunia kita yang 'ditakdirkan bermasalah' dengan Alam Syaitan! Dan dunia kita juga yang ditakdirkan untuk menentang mereka! Seluruh dimensi sudah maklum akan perkara itu!" Ayahanda Crya, Raja Kerajaan Werewolf mula mengamuk.

  "Kau juga tahu, setiap dunia mempunyai lagenda mereka yang tersendiri. Takdir mereka yang tersendiri. Kau jangan libatkan mereka dalam masalah kita! Apa kita nak jawab kalau mereka memandang rendah kepada dunia kita?!"

  "Kita balas sahajalah!" L menjawab selamba.

  "Entahnya..." Rayyan menjungkit bahu. Apa yang susah, balas jelahkan?

  "JANGAN MASUK CAMPUR, RAYYAN, L!" Raja Zach dan Raja Zion menengking serentak. Bergema dewan mesyuarat itu dengan tengkingan dua raja itu.

  Kedua putera itu terdiam.

  "Jangan masuk campur dalam hal dunia, Rayyan, L! Jangan bebankan lagi masalah ini! Biarkan kami, para raja yang mengetuai hal ini!"

  "Habistu, kenapa kalian bersungguh-sungguh mahu menjemput Ray? Putera hina itu?"

  BUM!

  PANG!!

  Terdiam semua orang. Mata mereka tertancap kepada dua figura yang berdiri di hadapan Rayyan dan L yang baru sahaja mengucapkan kata-kata lancang itu.

The Night Knight Princesses ✔Where stories live. Discover now