TKNP | 12

2.7K 191 14
                                    

Flashback

  Taman bunga itu riuh-rendah dengan suara milik dua orang gadis. Mereka bergurau-senda tanpa perlu sibuk berfikir akan hal di luar sana.

  "Anakanda...." Satu suara yang menyapa menyebabkan gurauan mereka berdua terhenti. Dalam diam, pemilik suara itu tersenyum kecil. Dia bahagia melihat senyuman anak-anaknya. 'Maafkan bonda...' bisik hati kecilnya.

  "Bonda!" Dua gadis itu menerpa lalu memeluk erat tubuh wanita bergelar bonda.

  "Anakanda Alexa dan anakanda Diandra sibukkah?" soalnya dengan lembut. Rambut anak sulungnya, Alexa dan pasangan kembarnya, Diandra diusap dengan perasaan sayang.

  "Tidak, bonda. Kami sekadar bermain-main dengan haiwan hutan di sebalik istana ini..." balas Alexa, sang kakak kembar kepada Diandra.

  "Ya, kami mahu menikmati kehidupan kami sebelum cabaran kami bermula!" Diandra berkata dengan penuh semangat.

  Hati permaisuri itu bagai direntap dan ditikam berkali-kali. Dia tahu akan cabaran itu. Dia tahu, anak-anak gadisnya bakal memulakan dan memusingkan roda takdir itu. Tubuh anak-anaknya dirangkul lalu ubun-ubun mereka dikucup. Kata-kata maaf tidak berhenti keluar dari bibirnya. Air mata mengalir perlahan.

  "Maafkan bonda... Maafkan bonda...."

  "Tidak mengapa, bonda. Kami tahu, kami bakal memulakan lagenda. Diandra tahu, nyawa Diandra tidak lama.... Bakal ditarik semula tidak lama lagi...."

  "Alexa pasrah akan nasib keturunan Lexa.... Hanya satu yang kami berdua pinta... Kami tidak mahu pengorbanan kami dipersiakan... Keturunan seterusnya bergantung kepada Lexa... Jadi, buat masa ini biarlah kami bergembira. Bonda... Janganlah sedih ya?"

  Itulah kisah kasih antara Permaisuri Diamond ke-97 dan bakal pewaris takhta Kerajaan Diamond ke-98, iaitu Puteri Alexa serta pelengkap 'roda kehidupan', Puteri Diandra.

  Raja kerajaan itu ditakdirkan mati dalam sebuah peperangan. Permaisurinya mangkat setelah umur anak-anaknya mencecah 20 tahun. Puteri Alexa mengambil takhta, dibantu sang kembar, Puteri Diandra. Tatkala hampir mahu menjejakkan diri ke alam bahagia, Alexa pasrah dengan kehilangan Diandra. Seperti yang pernah keturunan Neflos ramalkan, Diandra juga terkorban dalam sebuah peperangan.

  Kisah lagenda hampir menuju ke puncak apabila seperti yang dijangka, Permaisuri Alexa dan rajanya hilang akibat 'serbuan' puak kegelapan. Kini, keturunannya masih belum ditemui walau setelah seratus tahun berlalu. Cucu kepada Permaisuri Alexa masih belum muncul di hadapan mereka, para pelindung puteri pahlawan malam itu.

End of the flashback

  L, Rayyan, Hanz, Hanza dan para guardians memandang kedua gadis itu dengan pandangan tajam.

  "Siapa diri sebenar kalian?!" soal Rayyan dengan tegas. Riak tenang Violet dan Rien menambahkan lagi keraguan dalam hatinya terhadap mereka.

  "Kami hanyalah manusia yang dibawa kalian ke dunia ini," jawab Violet dengan senyuman.

  "Serius, Violet!" Suara L meninggi.

  "Aku serius! Kalian yang bawa kami ke sini okay!!" Nada suara Violet juga berubah.

  "Jawab dengan serius! Kau ingat ini hal budak-budak ke?! Kalau kalian manusia, bagaimana kalian boleh ada kuasa penyembuh dan teleport?!" Rayyan mula menyinga.

  "AKU JAWAB BENDA BETUL BODOH!" Violet menengking.

  "Kalian pengikut Dark Knight?" soal seekor guardian.

The Night Knight Princesses ✔Where stories live. Discover now