Bab 5

2K 177 1
                                    

     Tetamu yang menegurnya diendahkan, dia tahu dia seorang lelaki kacak dan bergaya, dia juga sedar akan hal itu. Pasti ramai yang ingin mengambil hatinya untuk slot tari-menari sebentar lagi.

     Majlis perkahwinan anak kepada salah seorang rakan seperniagaan Hezrick diadakan di sebuah dewan yang besar dan mewah bertemakan warna kuning keemasan bercampur hitam.

     Dalam dia sedang menghirup air, terasa tapak tangan seseorang menyentuh pinggangnya dari arah belakang. Bauan kegemarannya memasuki rongga hidung, siapa pula yang memakai bauan jenis ini?

     Tubuh dipalingkan ke belakang, si gerangan yang telah menyentuhnya sudah tiada tetapi lens yang dipakai mengesan gadis itu berjalan di sebalik orang ramai. Enrique cuba mengaktifkan profile identity gadis itu tetapi kosong.

     "Bukan calang-calang orang, hai musuh baru. Bila aku rasa tercabar, aku akan tamatkan rasa ni." Kata Enrique sendiri. Senyuman jahat terukir di bibir nipisnya.

     "Aku rasa dah jatuh cinta lagi lagi dan lagi. Comelnyalah patung besar tu," Herith yang berdiri di sebelahnya mula bersuara bersama pandangan mata melekat pada sebuah patung gadis jelita.

     "Curi ajelah, tak ada masalah pun." Enrique menjawab kata-kata Herith sebelum dia melangkah pergi.

     "Enrique! Kita boleh mencarut kuat-kuat sebab tak ada orang faham!" Jerit Herith lantang menyebabkan beberapa orang tetamu menoleh ke arahnya.

     "Tak ada orang peduli pun kalau kau mencarut kat sini," Kedengaran bunyi suara Zieymo memasuki gegendang telinga. Herith bertindak memeluk leher lelaki itu menggunakan lengannya.

     "I want her for this night bro," Herith berbisik tepat pada cuping telinga kanan Zieymo. Mereka berdua merenung ke arah Shira yang sedang mendukung Hezrif.

     "Dialu-alukan," Zieymo terus berlalu pergi setelah perasan akan matanya bersambung tepat dengan sepasang mata milik Shira.

     Herith tersenyum nakal sambil melangkah ke arah Shira. Hezrif bertukar tangan, giliran Herith pula mendukung budak lelaki itu. Shira mengukir senyuman melihat sepasang mata Herith merenung ke arahnya.

     "Hey, kalau nak tahu I memang suka jadi penganggu rumah tangga orang tau. You nak jadi mangsa pertama tak?" Soal Herith bernada biasa.

     "Huh? Err...macam syaitan tu ke? Tak naklah, saya masih cintakan dia. Awak jaga budak ni, saya nak pergi ganggu Zieymo. Terima kasih!" Shira melambai-lambai tangan kanannya sebelum dia melangkah pergi.

     "Semua nak tinggal aku, aku tahulah aku ni alone. Mana Ricky? Buat anak pandai lepas tu bagi orang lain jaga, sial betul." Bebel Herith sendiri.

     "Mamamama yed," Hezrif membebel kecil bersama senyuman ceria, tubuh budak itu bergerak ingin pergi ke satu arah membuatkan Herith menoleh ke arah itu.

     "Oh ini kerja kau sekarang ya setan. Patutlah selalu hilangkan diri," Herith terus melangkah ke arah Freddy yang sedang berbual dengan beberapa orang lelaki di sebuah meja bulat.

     Seseorang menghalangnya tanpa sempat punggung dilabuhkan ke atas kerusi bersebelahan Freddy. Dahi Herith berkerut melihat salah seorang pembantu rumah ayahnya berada di hadapan mata bersama pakaian yang paling menyerlah diantara gadis-gadis lain.

    "Pergi pilih tempat lain ye bang," Kata gadis itu bersama wajah biasa sebelum dia mengambil tempat di sebelah Freddy.

     "Macam mana kau tahu aku cakap melayu? Muka aku tak nampak macam orang sini ke?" Soal Herith bersama dahi yang berkerut.

𝐓𝐡𝐞 𝐌𝐚𝐟𝐢𝐚Where stories live. Discover now