ETCM 20

623 22 0
                                    


Nazim sudah tidak tahu hendak pergi ke mana. Dia bingung dengan apa yang berlaku tadi. Gadis pertama yang berjaya masuk k hatinya telah pun dimiliki oleh orang lain. Nazim merasakan dirinya lemah sekarang ni.

Nazim meneruskan pemanduannya ke suatu tempat. Tempat di mana banyak kenangannya dengan Ara bersama.

Nazim memberhentikan kereta di tempat tersebut. Dia keluar dari kereta dan memandang permandangan yang luas dihadapannya.

Dapat dia dengari bunyi ombak menghempas daratan. Angin mulai menampar-nampar wajahnya dengan perlahan. Nazim cuba untuk menenangkan hatinya yang gundah.

Ya pantai adalah salah satunya tempat di mana dia dan Ara bersama2 dari kecil sampai dewasa ni. Terlayar semua kenangan yang pernah dicipta.

flasback

"Abang Naz bestnya tempat ni" teruja seorang kanak-kanak yang berumur 10 tahun.

Tersenyum lelaki yang digelar 'abang Naz' itu melihat telatah gadis kecil tersebut. Lelaki itu mendekati gadis comel itu.

"Best kan, Abang Naz tau Ara suka pantai sebab tu abang bawa Ara kat sini" kata lelaki yang berumur 15 tahun itu.

Mereka berdua duduk di atas pasir sambil melihat pantai di hadapannya.

"Abang Naz selalu datang sini ke?" tanya Ara sambil memandangnya.

"Haah selalu jugaklah kalau abang Naz ada masalah abang datang sini. Kat sini tenang je tak da orang kacau,s sunyi cantik pulak tu" kata Nazim dengan tenang.

"Abang ada masalah ke sekarang ni?" tanya Ara lagi.

"Tak lah saja nak bawa Ara datang sini, kalau Ara dah besar nanti, Ara ada masalah ke bosan ke datang lah sini, ni jadi tempat rahsia kita berdua" kata Nazim sambil tersenyum manis.

Bermula dari saat itu mereka selalu luangkan masa bersama di pantai itu. Ara sangat nakal bila bersama dengan Nazim. Nazim sangat suka melayan karenah gadis itu. Mereka selalu bermain di pantai tersebut.

Ara kenal Nazin terlebih dahulu barulah mengenali Hanif, Fazril, Rizal dan Hazril.

Encik Tengku, Cik MekanikDove le storie prendono vita. Scoprilo ora