ETCM 21

592 26 0
                                    


Sudah hampir 6 bulan, sejak pertemuan mereka dengan Ara, Nazim tidak memunculkan diri. Mereka tidak tahu keberadaan Nazim.

Mesej tak balas, telefon tak diangkat. Tapi ada sekali itu, Rizal mendapat mesej dari Nazim yang menyatakan dia pergi buat sementara waktu, dia dalam keadaan baik sahaja, dia hanya perlukan sedikit ruang.

Nazim meminta Rizal merahsiakan hal ini, biarlah mereka yang lain tidak tahu tentang dirinya.

Mereka membuka bengkel seperti biasa. Selepas mereka menyelesaikan kerja masing2 mereka berehat sementara menunggu waktu solat Zuhur.

"Weh agaknyakan Naz kenapa ek?" tanya Fazril

"Entahlah, dah setengah tahun dia hilang tanpa khabar berita pun" kata Hazmil

Rizal bermain dengan telefonnya mengendahkan soalan Fazril tadi. Dia cuba untuk tidak buka mulut tentang keadaan Nazim.

'Aku harap kau balik sini semula dengan keadaan yang baik, dan dapat terima kenyataan yang dia bukan jodoh kau' kata hati Rizal

🌸🌸🌸

Kelihatan seorang pemuda sedang duduk di sebuah bangku di sebuah taman, dengan keadaan termenung tanpa menghiraukan orang disekelilingnya.

'Ara awak mesti dah tak ingat saya lagikan, dengar kata awak dah tunang, merti punya lah awak tak kan tahu siapa saya, nampaknya awak bukan jodoh saya' dari sudut hati kecil pemuda tersebut sambil tersenyum kecil

'Takkan kau nak cuba untuk dapatkan dia semula, kau nak putus asa macam tu je ke' akalnya pula menindas.

Pemuda itu sedang berperang antara hati dan akalnya. Jujur dia sayang akan gadis tersebut. Dia telah jatuh cinta pada gadis tersebut.

Hancur hatinya apabila mengetahui bunga yang dia idamkan itu sudah di petik oleh orang lain. Mamanya yang memberitahu hal tersebut. Dia terpaksa redha dengan apa yang Allah tentukan.

'Dah lah Izz dia dah bahagia dengan orang lain, kau boleh cari yang lebih baik dari dia kan?' dia cuba memujuk hatinya itu.

Ya pemuda itu ialah Tengku Izzhan Shah. Selepas hatinya sedikit tenang dia beredar dari kawasan taman tersebut.

🌸🌸🌸

Seirang lagi pemuda sedang menghayati pantai yang sangat luas tanpa berpenghujung. Hatinya sangat tenang apabila dia bersendirian.

Dia mula menerima hakikat tak semua boleh dimiliki. Sama dengan orang kata 'MENCINTAI TIDAK SEMESTINYA MEMILIKI'.

Nampaknya dia sudah bersedia untuk pulang ke tempat asalnya. Lama sudah dia menyorok dari semua orang. Sedikit bersalah bersarang dalam hatinya.

"Kalu boleh lalui semua ni Nazim, kau boleh, bunga bukan sekuntum" Dia menguntumkan sebuah senyiman manis yang lama dia simpan selama dia menghilang ini. Dia bertekad untuk jadi Nazim yang baru.

🌸🌸🌸

Hari-hari berlalu dengan pantas sedar tak sedang sudah hampir dengan hari yang ditunggu-tunggu kedua belah pihak iaitu hari di mana penyatuan dua hati antara Ara dan Aril.

Segala persiapan sudah di buat, Persedian pengantin itu sendiri sudah siap, tinggal akad nikah sahaja. Tinggal beberapa jam lagi statusnya akan bertukar. Ara di biliknya berasa sangat gelisah. Entah mengapa dia berasa tidak sedap hati. Tiba2 dia mendapat mesej.

Imanku♥️
Assalamualikum, wahai pemilik
hatiku, hari yang ditunggu telah
pun tiba, semoga baik2 sahaja.
Kita telah pun berjaya dari pada
tergoda dengan godaan syaitan.
Sekejap lagi kita jumpa ya, doakan saya.

Encik Tengku, Cik MekanikWhere stories live. Discover now