6

6.3K 193 6
                                    

Sinaran cahaya lampu bilik yang terang itu membuatkan tidur Puteri terganggu. Dengan sukar, Puteri mencelikkan matanya sedikit. Syiling putih bilik ditenung sebelum dia mengerutkan dahi. Puteri menggeliat kecil untuk memperbetulkan urat-urat sendinya. Badannya seakan berasa lenguh sangat tika ini.

Puteri menggeliat kecil sehingga dia merasakan yang dia tersepak sesuatu dengan kuat. Dengan pantas Puteri mencelikkan matanya dan berpaling kearah sebelah.

"aduhh !". Adu seseorang yang dia tidak kenali.

Orang itu bangun dari jatuhnya. Malangnya Puteri tersepak orang itu sehingga dia terjatuh dari katil. Sorry wakk >.<

"kau sape ?!". Jerit Puteri dan orang itu serentak.

Puteri yang terlihat pada sixpack lelaki itu pantas berpaling kearah lain. Nasib baik dia memakai seluar.

"kau sape? macam mana aku boleh ada dekat sini?". Soal lelaki itu dingin.

"mana I tau. I pun tak kenal you !". Marah Puteri dengan berang. Airmata mula bergenang di tubir mata.

Lelaki itu meraup kasar wajahnya. Kusut !. Tiba-tiba matanya berhenti pada seluar dalamnya. Baru dia perasan yang dari tadi dia berdiri hanya memakai short boxer saja. Dengan pantas dia mencapai seluar slack nya dan berlari kearah tandas.

Puteri hanya tahan saja airmata dari mengalir. Puteri mula bangun dan mengutip pakaian dan skirtnya yang berada dilantai. Puteri melangkah kearah tandas dengan lemah. Mujur didalam bilik hotel itu ada dua tandas.

Siap sudah memakai pakaian, Puteri keluar dari tandas dengan mata yang sembam. Lepas saja Puteri membuka, Puteri tersentak kerana lelaki itu berdiri dihadapannya dengan renungan tajam.

Lelaki itu tergamam seketika. Cantiknya.. menangis pun cantik. Anak matanya menikam tajam anak mata hijau emerad milik Puteri. Sungguh unik.

"kenapa duduk depan ni?". Soal Puteri dengan nada serak.

"aku nak kita bincang pasal ni. Kau kata kau tak kenal aku, and aku pun tak pernah kenal kau. So better we discuss about this problem. Aku tahu mesti ada orang cuba perangkap kita". Ujar lelaku itu serius. Kakinya dibawa ke pintu keluar.

"yes, we need to discuss about this problem. Masalah ni melibatkan maruah I. I takut if my mom and dad tahu pasal bende ni. And satu lagi I ni model, apa orang cakap kalau model terkenal buat perkara tak senonoh. I malu..". Rintih Puteri sambil menyeka airmatanya dengan kasar.

Secara tiba-tiba langkah lelaki itu terhenti. Tubuhnya dipusing menghadap Puteri.

"kau tak payah fikir pasal bende tu. Biar aku yang settelkan. Aku akan berjumpa dengan mak bapak kau. And one more thing, aku minta maaf sebab dah terampas hak kau. Kita pun tak sedar kan? I go to go. Bye". Sejurus itu dia keluar dari bilik tersebut dan meninggalkan Puteri sendirian.

Puteri mengalirkan airmata sepuas-puasnya. Tiada tanda untuk dia menyeka. Dengan langkah yang lemah, Puteri keluar dari bilik itu dan hotel yang gah itu.

'macam mana kalau aku mengandung. Semuaorang boleh terima ke orang macam aku ni?. Mom.. Dad.. I'm so sorry". Rintih hati kecil Puteri.

✰✰✰✰✰

"ya allah, mana Puteri ni?". Tanya Emiya Syakila seorang diri.

Baru dia sedar dari malam tadi Puteri tidak pulang kerumah sampai lah sekarang. Hatinya kini sudah gelisah, gusar, risau, dan macam-macam lagi.

Tok tok!

Bunyi ketukan pintu itu menyentakkan Emiya yang sedang kehulur-kehilir. Pantas dia berlari kearah pintu utama.

Isteri Tengku Kyle ✓ Where stories live. Discover now