PROLOG

1.6K 137 36
                                    

"THANKS for the one night stand."

Menggigil tangan kecil miliknya saat mendengar pengakuan daripada seorang lelaki yang berdiri membelakanginya yang sedang termangu sendiri. Lelaki itu kelihatan berkarisma dan mempunyai aura yang tersendiri.

Dadanya berdetak laju mendengar kata-kata tidak bernada lelaki itu. Sesekali dia menggenggam cadar katil putih yang asing baginya.

Apa yang dah jadi ni?

Bila terpandangkan baju di badannya sudah bertukar dan dirinya yang tidak bertudung, dia memejamkan matanya rapat sebelum menggenggam erat cadar katil itu. Liurnya yang terasa mengental ditelan bersusah-payah.

Jangan cakap...

"How much did you need for yesterday's night? Maybe one hundred thousand more than enough, isn't it?"

Gadis itu menghelakan nafasnya berat. Seraya itu, satu helai cek dicampakkan ke arah katil yang masih berpenghuni sebelum lelaki itu menapak ke meja dan mencapai jam tangan mewahnya. Terketar-ketar bibir gadis itu sambil mengambil cek itu sebelum digenggamnya erat. Serasa ingin menangis.

Tak, dia tidak boleh kelihatan lemah di hadapan lelaki asing itu.

"Huh?" Gadis itu ketawa sinis.

Lelaki yang segak berbaju kot itu terpegun sebelum menoleh ke belakang saat mendengar ketawa sinis itu. Dengan keadaan dirinya yang masih memasang jam mewahnya di tangan, dia memandang gadis itu dengan sebelah kening yang dijongketkan.

Tanpa kata, gadis itu mengoyakkan cek itu perlahan-lahan sehingga menjadi cebisan-cebisan kecil dengan senyuman. Dari kertas yang mempunyai nilai hampir seratus ribu ringgit, menjadi sampah yang tiada nilai. Nothing.

Sebelah kening lelaki itu terjongket tinggi melihat kelakuan gadis itu. Perlahan-lahan kedua belah tangannya dimasukkan ke dalam poket sebelum dia berdiri yakin berhadapan gadis itu. Satu senyuman sinis kecil diorak.

Such an interesting woman.

Gadis itu ketawa lagi sebelum mula melangkah turun dari katil. Baju yang tersarung di badannya dibetulkan sebelum dia menyarungkan tudung di kepalanya dan mencapai beg tangannya. Dia menyelongkar isi beg itu sebelum berkeping-keping not ungu dikeluarkan dari beg.

"Not you, but me. Thank you for the one night stand. Yesterday's night was so good. It's a pleasure to meet you."

Duit itu dibaling ke arah muka lelaki itu membuatkan lelaki itu terpegun. Dia hadiahkan satu senyuman sinis sebelum perlahan-lahan menapak keluar dari bilik asing itu tanpa perasaan. Puas.

Terdiam lelaki itu melihat tingkah laku gadis itu. Perangai yang berubah-rubah. Anak matanya hanya memandang si gadis sehingga gadis itu mula hilang dari pandangannya.

Menarik. Tidak seperti gadis lain yang disentuh tanpa kerelaan. Tiada adegan nangis-menangis, marah-memarahi dan ratap-meratapi. Tetapi, sebaliknya.

Perlahan-lahan bibirnya mengorak satu senyuman paling sinis setelah gadis itu hilang dari pandangan matanya. Walaupun begitu, pandangannya masih pegun pada laluan gadis itu menghilangkan diri.

"Heh, interesting."







ACE ZAYREN'S©Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang