Chappy 9

14K 678 9
                                    

Kehidupan Amanda berjalan dengan lancar apabila dia kembali ke UPM setelah cuti semester habis. Hari-hari yang dilalui lebih ceria berbanding hari yang dilalui di rumah. Namun, keceriaan itu tidak kekal lama apabila Amanda mendapat panggilan daripada Ariz untuk pulang ke rumah.


"Mina nak kahwin?!" Suara Encik Fauzi naik seoktaf. Terkejut dia dengan permintaan anak kesayangannya.

"Dengan siapa?" tanya Puan Marlinah.

"Dengan.. Ed." Terbuntang empat pasang mata di situ. 

"You mean, Eddy Mikail bin Tan Sri Malik?"tanya Arif dengan wajah terkejutnya.

"Ya.."jawab Amina sepatah. Jawapan itu membuatkan Amanda tak senang duduk. 'Biar betul? Aku ingatkan dah pupus dah mamat tu..'

'Bila?" tanya Encik Fauzi, riak tenang mula terpampang di wajahnya.

"ASAP!"Sekali lagi, nak terjatuh rahang Encik Fauzi dibuatnya. 'Dah gatal sangat ke anak aku ni. Tak sabar-sabar nak kahwin. Tapi, takpelah. Mungkin dengan cara ni, aku dapat berbaik dengan Tan Sri Malik. Mana tahu, dapat kontrak juta-juta lagi.' fikir Encik Fauzi dalam hati dengan senyuman di bibir.

"Tapi.. ada syarat. Manda kena kahwin sekali. Serentak dengan Mina." Harini hari surprise sedunia ke?

Amanda mengeluh. Perlu ke dia mengalah lagi? 'Siapa pulak nak jadi bakal suami aku ni?'



Erk! Who is Ed? Apa kaitan Ed ni dengan family Amanda? Kenapa Amina tetiba je nak kahwin? And the most important thing is... adakah Amanda akan mengalah sekali lagi dengan kerenah adik kembarnya? Tapi.. kalau Amanda mengalah.. siapa pulak bakal suami Amanda?


Nah! The double chappy is now yours..! hehe.. but again, yeah. Chappy ni tersangatlah pendek..! :( But not to worry cause the next chappy will be super long.. hahahh.. anyway.. enjoy the storyy.. <3 Tata!


Anyway, dah lama Aqira menyepi kan? Miss her? The next chappy akan cerita pasal Aqira pulakk.. hehe.. just wait for it!

Awak Ada Saya!Where stories live. Discover now