Chappy 14

15.6K 939 29
                                    

Assalamualaikum.. guyss..! Chappy 14 updated! Heehe.. Saya gembira sangat sebab byk yang vote cerita saya ni.. Terharu.. T^T.. So, saya update terus chappy 14.. hope you guys enjoy..! <3

Ramai tetamu yang hadir bagi menyaksikan persandingan dua pasang mempelai yang sedang duduk di atas pelamin. Amanda dan Dani di sebelah kiri, manakala Amina dan Eddy di sebelah kanan. Sedari tadi, Amanda perasan yang Eddy kerap tersenyum ke arahnya. Terasa sangat janggal. Apatah lagi, Amina juga sudah melemparkan jelingan maut pada dirinya. 'Ish.. cepatlah habis bersanding..' ujar Amanda dalam hati. 

Mereka berempat mengenakan busana pengantin berwarna ungu, permintaan Amina. Amanda mengikut Dani berjumpa dengan kenalan Dani yang berpangkat-pangkat belaka. Dia terasa amat rendah diri. Nasib baiklah Dani melayannya dengan begitu baik. Aqira dari tadi tidak habis makan. Budak itu kalau dah dapat makan, apapun tak dipedulinya lagi. Rihan pun turut mengikut Aqira.

Dani meminta diri untuk ke tandas bagi membetulkan sampingnya. Amanda berjalan di dalam dewan berjumpa dengan rakan universitinya. Tahu. Tak ramai pun kawan Amanda, adalah dua tiga kerat.

"Wah.. kau nampak cantiklah Manda. Macam princess." puji Zirah, teman sebiliknya. Qila dan Elin mengangguk, mengiakan kata Zirah. Amanda tersengih malu. 

"Mana adalah..Biasa je. Tak macam Amina. Dari tadi tak habis orang berebut nak ambil gambar dia." kata Amanda merendah diri. Di satu sudut, Amanda ternampak Amina sedang membuat banyak pose untuk bergambar. 

"Huh.. yelah tu. Ke dia yang paksa orang yang gambar dia.." kata Qila sinis. Qila dan Zirah tahu sangat perangai Amina yang gedik itu. 

"Eh, mana laki kau ek? Dari tadi tak nampak pun.." tanya Elin pula. 

"Ada.. dia pergi betulkan samping dia kejap."balas Amanda dengan senyuman. 

"You guys dah makan?" sampuk Eddy yang entah muncul dari mana. Tercengang sekejap Zirah, Qila, Elin dan Amanda. 'Mana datang pulak mamat ni?'

"Ni kau punya husband ke, Manda?" tanya Zirah perlahan sambil melirik lelaki yang tersengih di sebelah Amanda.

"Ha..."Eddy hendak membalas tetapi dipotong oleh Amanda.

"Bukanlah! Tu ha.. husband aku. Jap aku panggil dia.." kata Amanda sambil berjalan ke arah Dani yang sedang membetulkan tengkolok di kepala. Amanda menarik tangan Dani ke meja kawannya tadi.

"Meet my lovely husband, Dani Rasydan bin Izwal." kata Amanda dengan senyuman lebar. Dani menangkat tangan tanda 'hai'. Juga dengan senyuman yang menawan. Cair terus hati tiga orang kawannya. Eddy menahan perasaan. Terasa tidak wujud pula dia di situ.

"Wah.. your husband is soooooo good looking. Untunglah.." kata Elin dengan ketawa.

"Haahlah. Macam pelakon Korea.." tambah Zirah, ikhlas.

"Carikan untuk aku satu, boleh?" Semua ketawa mendengar kata Qilah. 

"Nak carikan yang sebijik tu, tak bolehlah. Sebab he is mine and only. Tapi yang spesies ni, insyaallah..aku akan usaha." balas Amanda sambil mengenggam erat tangan Dani. 

"Soooo sweet.."Dani mencuit hidung Amanda dan membalas genggaman Amanda sambil tersengih gembira. Eddy merengus dan berlalu apabila sedar dirinya seakan tunggul di situ. Lagi-lagi bila dia terpaksa melihat adengan romantik Amanda dan Dani. 

Elin yang tersedar rengusan Eddy, bertanya.."Siapa mamat tadi tu? Apahal dia merengus tak tentu pasal?"

Amanda menoleh ke arah Eddy yang berlalu tadi. "Adik ipar aku as suami Amina."

"Ohh.. patutlah perangai dua kali lima je dengan Mina.." balas Qilah. Zirah mengangguk.

"Aku ingatkan laki kau tadi. Rupanya laki Mina.. padanlahhh.." ujar Zirah. 

Awak Ada Saya!Where stories live. Discover now