Additional Chappy [9]

10.5K 455 15
                                    

Wani mundar-mandir di ruang tamu rumahnya. Perasaannya runsing memikirkan cara untuk memiliki jejaka yang menjadi idamannya sejak 15 tahun yang lalu sehingga kini.

Lama.

Memang lama.

Dan Wani takkan mudah berputus asa untuk dapatkan Dani.

"Kamu ni dah kenapa, Wani? Ke hulu ke hilir daripada tadi lagi. Pening kepala mak tengok. Dah buang tebiat ke apa? Sebelum ni, nak berjalan keluar dari bilik pun bukan main payah lagi. Baik tolong mak lipat kain yang berbakul-bakul ni. Baju kamu jugak yang banyak." tegur Mak Ina yang sedang melipat kain.

"Hish, mak ni. Bisinglah! Wani nak berfikir pun susah. Membebel je..!" bentak Wani sambil menghempaskan badan di atas sofa yang tak berapa nak empuk. Mak Ina mengeluh. Terhenti sebentar tugasnya melipat kain.

"Kalau tak nak mak membebel, jangan menggedik dengan Dani tu. Macamlah mak tak tahu akal kamu. Wani sedar tak yang Dani tu dah kahwin? Dah ada anak pun. Jangan kacau masjid orang." Ayat terakhir kedengaran tegas dari Mak Ina. Sehelai kain batik diambil dari raga dan dilipat kemas.

"Kalau abah boleh kahwin dua, kenapa Dani tak boleh?"

Nak tersedak Mak Ina mendengar kata-kata yang meluncur dari mulut celupar anaknya.

Hallo guys. Assalamualaikum semua :) Enjoy 'late night snack' dari cik penulis yang pemalas.

Mood cik penulis baik sebab baru lepas tengok cerita Cinderella. Hahah.. Macam budak-budak :P Anyway im still waiting 200 votes for the previous chappy!

Stay tuned and see ya!

Awak Ada Saya!Where stories live. Discover now