Bab 10

31.8K 840 12
                                    

"Abang harap Amna ikhlas kahwin dengan abang. Amna kahwin dengan abang bukan sebab Zahra. Nak jadi nanny abang untuk Zahra. Kalau nak jadi nanny abang..abang nak Amna betul betul-betul asuh abang. Ajar abang untuk sayang Amna, ajar abang untuk cinta Amna sebabnya dalam hati abang, perasaan cinta dan sayang ini tunggu masa untuk abang pindahkan pada yang layak", jelas Mika.

Amna faham dengan kata- kata suaminya itu.

"Abang....", panggil Amna.

" Ermmmm....", jawab Mika. Mika pandang tepat pada mata wanita dihadapannya.

" Amna takut"

" Takut? Takut ape?" Soal Mika

"Zahra akan balik dan ambil abang. Amna cuma jaga abang untuk Zahra. Zahra call Amna. Dia ingatkan Amna tentang abang".

"Kenapa Amna fikir Zahra. Zahra dah tak ada apa-apa makna pada abang. Bila Zahra tak nak kahwin dengan abang pada hari perkahwinan kami, abang anggap hubungan tu sudah putus. Abang dah pujuk..dah rayu pada dia tapi dia tetap nak tinggalkan abang. Perlu ke abang tunggu dia?". Soal Mika pula.

Amna tidak ada jawapan tetapi dia harus akur dengan permintaan sahabatnya itu.

"Abang...dulu abang cakap nak kita belajar untuk cinta, ingat tak?", tanya Amna

"Yup! Ingat". Jawabnya

"Apa kata kita belajar cinta dulu. Belajar untuk sayang. Abang pun pernah cakap nak ajar Amna, kan?". Amna memberi alasan tapi dia tak tahu sampai bila alasan itu boleh diterima pakai.

Saat duduk berduaan dengan Mika ini saja sudah cukup buat hatinya goyah. Goyah dengan pandangan, dengan kata-katanya yang lembut, kadang- kadang romantis. Lemas! Tapi Amna rasa bahagia.

Mika tahu Amna cuma beralasan. Wanita itu rasa bersalah pada bekas tunangnya Zahra. Mika setuju dengan cadangan Amna untuk belajar cinta dan sayang walau pun tanpa Amna ketahui isi hatinya. Hati lelaki Mika sudah ada cinta dan sayang untuk Amna. Hanya Amna dalam hatinya saat ini. Nama Zahra sudah pun dipadam saat wanita itu nekad meninggalkannya. Tanpa Zahra ketahui, dia menangis kehilangan wanita itu. Wanita yang pernah menduduki carta hatinya.

Apa yang perlu Mika lakukan sekarang, dia
cuma perlu buat Amna jatuh cinta padanya. Lagi cepat lagi bagus!. Mika ketawa nakal dalam hatinya.

"PLEASE....KAHWIN DENGAN DIA"Where stories live. Discover now